Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Lakrisal
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Lakrisal »

android skrev:
Lakrisal skrev:Det forsta som ska goras nu ar att scouta NCAA Frozen Four matcherna och se om man kan hugga nagon hungrig college kille a la Broc Little. Sjukt underskattad marknad och eftersom det ar forsta proffskontrakt + all tidigare succe med spelare fran NCAA i Allsvenskan borde det ga att hitta nagra riktigt bra alternativ.
Du har väl lite koll där borta. Finns det någon som du rekommenderar?
Hade inte tackat nej till Union Colleges målvakt Troy Grosenick. Dock bara 22 år och vet inte om han är senior eller inte. Lär väl få AHL kontrakt iaf.

Jack Connolly - inget kontrakt hittills. 22 årig center som var assisterande kapten när Minnesota-Duluth vann Frozen Four förra året, kapten i år. Smackade in 60 pinnar på 41 matcher. Lär väl få ett AHL kontrakt men verkar vara spännande.

Travis Oleksuk - 23 årig forward som har progressivt blivit bättre varje säsong med Minnesota-Duluth. Kommer från ett bra program och det vettefan om han får kontrakt.

Mark Zengerle - 22 årig forward som sista två åren spelat för ett av de bästa programmen i USA (vad jag vet) i University of Wisconsin. Rätt bra storlek och tyngd också. Vet dock inte om han är junior/senior

Jeremy Welch - 23 årig forward från Union College som spelar i Frozen Four i år så honom har jag en chans att se. Kanske har ett år av eligibility kvar, dont know yet. Stor tung forward annars, 191 cm lång och 91 pannor.

Kelly Zajac - 23 årig forward som är brorsa med NJ Devils Travis Zajac. Sprutat in poäng i ligan sista två åren och är dessutom assisterande kapten i årets upplaga av Union College.

Lovar uppdatera efter helgen med mina intryck av spelarna när jag väl sett semifinalerna och finalen.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Vi måste hitta två kanadensare som producerar och är billiga. Två nya Himmelfarbs.

Det finns nog hundratals kanadensare därute, det gäller att hitta dem.
Senast redigerad av pulverapa den 2012-04-04 23:42:19, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Borde inte Simon Mitman vara aktuell?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

bastis7 skrev:Borde inte Simon Mitman vara aktuell?
Sitter och småhoppas på det. Billig rollspelare som brinner för DIF. Tappar vi Brodin och liknande spelare så varför inte?
Expert.
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Stört nyfiken redan nu på hur nästa års lag kommer se ut..
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

pulverapa skrev:Vi måste hitta två kanadensare som producerar och är billiga. Två nya Himmelfarbs.

Det finns nog hundratals kanadensare därute, det gäller att hitta dem.
Ska finns ungefär 34 018 000 st på en liten landyta ovanför USandA. Ganska bra odds att hitta nån om vi börjar leta där ;)

Mitman - ja tack!
2014-04-07, vad hände?
JiWe

Inlägg av JiWe »

Någon som har koll på herrar Ahlén och Mitman bortom eliteprospects? Spelare med bra statistik kan man nog hitta mängder av.

Nu är det ju allsvenskan och det gör ju att saken kommer i ett annat läge men tidigare har jag iaf känt att en sådan som Ahlén varit en rätt begränsad spelare som bara bidrar med energi. Dvs precis en sådan spelare som man lika gärna ersätter från de egna leden.

Mitman minns jag mest som rätt upphypad här på forumet, fick några matcher och tog korkade utvisningar och försvann typ;)

Så frågan är alltså, är de tillräckligt bra hockeyspelare för att kunna bidra kommande säsong?
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

JiWe skrev:Någon som har koll på herrar Ahlén och Mitman bortom eliteprospects? Spelare med bra statistik kan man nog hitta mängder av.

Nu är det ju allsvenskan och det gör ju att saken kommer i ett annat läge men tidigare har jag iaf känt att en sådan som Ahlén varit en rätt begränsad spelare som bara bidrar med energi. Dvs precis en sådan spelare som man lika gärna ersätter från de egna leden.

Mitman minns jag mest som rätt upphypad här på forumet, fick några matcher och tog korkade utvisningar och försvann typ;)

Så frågan är alltså, är de tillräckligt bra hockeyspelare för att kunna bidra kommande säsong?
Ahlén är en av mina högst prioriterade värvningar nu i AS. Men det verkar vara stökigt att få hit honom enligt Sirdif.

Nu är kontrakt till för att brytas, men faktum är att all information pekar mot att Ahlén har en stark position hos en konkurrent.

Sen kan man ju alltid fundera på varför vi inte behöll honom när det begav sig...

Edit: Hittade detta klipp:

Hur fan kan vi släppa en sådan team player. Kom inte med något snack om att han inte hittar målet, han gjorde 33 p förra året. Bedrövligt att inte signa. Istället fick vi carlssons.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

sensei skrev:
JiWe skrev:Någon som har koll på herrar Ahlén och Mitman bortom eliteprospects? Spelare med bra statistik kan man nog hitta mängder av.

Ahlén är en av mina högst prioriterade värvningar nu i AS. Men det verkar vara stökigt att få hit honom enligt Sirdif.

Nu är kontrakt till för att brytas, men faktum är att all information pekar mot att Ahlén har en stark position hos en konkurrent.

Sen kan man ju alltid fundera på varför vi inte behöll honom när det begav sig...

Edit: Hittade detta klipp:

Hur fan kan vi släppa en sådan team player. Kom inte med något snack om att han inte hittar målet, han gjorde 33 p förra året. Bedrövligt att inte signa. Istället fick vi carlssons.
Han var ju faktiskt rätt bedrövlig hos DIF. Ett par år i allsvenskan kan dock ha varit exakt vad han behövde. Finns en anledning att det blev division 1 och inte allsvenskan direkt när han först lämnade. Hans skridskoåkning var usel, något han jobbat som fan på, han hade en underlig åkstil som han var tvungen att ändra på, knappast något som är enkelt om man åkt skridskor hela livet på det sättet. Men ville han bli en ok skridskoåkare var det ett måste. Är mer oförstående till att man släppte Hank faktiskt.
Expert.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Sägs att både Mackan och DT överväger att pensionera sig.
Linkan och Tellan påstås finnas med i diskussionerna.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
gurra

Inlägg av gurra »

Frasse skrev:Sägs att både Mackan och DT överväger att pensionera sig.
Tråkigt med mackan och DT. Hoppas de funderar ett varv till.

Linkan och Tellan, jaa tack!
Birdlegbob

Inlägg av Birdlegbob »

Lakrisal skrev:
android skrev:
Lakrisal skrev:Det forsta som ska goras nu ar att scouta NCAA Frozen Four matcherna och se om man kan hugga nagon hungrig college kille a la Broc Little. Sjukt underskattad marknad och eftersom det ar forsta proffskontrakt + all tidigare succe med spelare fran NCAA i Allsvenskan borde det ga att hitta nagra riktigt bra alternativ.
Du har väl lite koll där borta. Finns det någon som du rekommenderar?
Hade inte tackat nej till Union Colleges målvakt Troy Grosenick. Dock bara 22 år och vet inte om han är senior eller inte. Lär väl få AHL kontrakt iaf.

Jack Connolly - inget kontrakt hittills. 22 årig center som var assisterande kapten när Minnesota-Duluth vann Frozen Four förra året, kapten i år. Smackade in 60 pinnar på 41 matcher. Lär väl få ett AHL kontrakt men verkar vara spännande.

Travis Oleksuk - 23 årig forward som har progressivt blivit bättre varje säsong med Minnesota-Duluth. Kommer från ett bra program och det vettefan om han får kontrakt.

Mark Zengerle - 22 årig forward som sista två åren spelat för ett av de bästa programmen i USA (vad jag vet) i University of Wisconsin. Rätt bra storlek och tyngd också. Vet dock inte om han är junior/senior

Jeremy Welch - 23 årig forward från Union College som spelar i Frozen Four i år så honom har jag en chans att se. Kanske har ett år av eligibility kvar, dont know yet. Stor tung forward annars, 191 cm lång och 91 pannor.

Kelly Zajac - 23 årig forward som är brorsa med NJ Devils Travis Zajac. Sprutat in poäng i ligan sista två åren och är dessutom assisterande kapten i årets upplaga av Union College.

Lovar uppdatera efter helgen med mina intryck av spelarna när jag väl sett semifinalerna och finalen.
Jäkligt intressant. Visst, det kan verkligen bli flopp med unga killar som åker över till en helt ny miljö men samtidigt så är spelare från andra sidan så jäkla proffsiga redan i tidig ålder. Att skicka över 1-2 st (Challe + Zabel kanske) för att scouta i några veckor måste vara värt varenda krona istället för att bara lita på agenter.
Senast redigerad av Birdlegbob den 2012-04-05 08:57:02, redigerad totalt 1 gånger.
Birdlegbob

Inlägg av Birdlegbob »

gurra skrev:

Är det så Frasse? Det låter inte bra. När vi ändå pratar om Linkan, såg ni han backhand flipp till 3-2 målet mot Leksand? Där snackar vi speluppfattning och skaplig feeling i handlederna...
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Birdlegbob skrev:
gurra skrev:

Är det så Frasse? Det låter inte bra. När vi ändå pratar om Linkan, såg ni han backhand flipp till 3-2 målet mot Leksand? Där snackar vi speluppfattning och skaplig feeling i handlederna...
Släpp taget om gubbar som vill lägga av! Mackan har motivationsproblem och DT är en hjärnskakning från ofrivillig pension. Det blir pengar över till att skicka juniorerna som ska in i A-truppen på träningscamper miltals från Stureplan.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Gällande Ahlén; en av de sämre spelarna i DIF förut. Har han inte utvecklats enormt så ser jag ingen poäng alls att ha honom i kommande trupp. Grabben kunde ju knappt åka skridskor (mycket märklig åkteknik vill jag minnas). Men han kanske är en helt annan spelare nu? Inte sett honom sen han lämnade. EDIT: 2:a på bollen märker jag.

Angående Mackan; förvånar mig inte riktigt faktiskt. Han kommer dock vara en bitter man resten av livet om han slutar i sin sanna förloraranda att spela ner klubben i sitt hjärta till Hockeyallsvenskan... DT tror jag fortsätter ett år till i annan klubb - dock inte Solna.

Tellan vore så jävla stort om vi kunde få in i det här skedet, Linkan är jag lite skeptisk till. Främst motivationsfaktorn, men han kan verkligen bli en joker i en eventuell Kvalserie... Man kan nog inte säga nej tack till en spelartyp som vi saknade så kopiöst den här säsongen när jag tänker efter.
Låst