Hade inte tackat nej till Union Colleges målvakt Troy Grosenick. Dock bara 22 år och vet inte om han är senior eller inte. Lär väl få AHL kontrakt iaf.android skrev:Du har väl lite koll där borta. Finns det någon som du rekommenderar?Lakrisal skrev:Det forsta som ska goras nu ar att scouta NCAA Frozen Four matcherna och se om man kan hugga nagon hungrig college kille a la Broc Little. Sjukt underskattad marknad och eftersom det ar forsta proffskontrakt + all tidigare succe med spelare fran NCAA i Allsvenskan borde det ga att hitta nagra riktigt bra alternativ.
Jack Connolly - inget kontrakt hittills. 22 årig center som var assisterande kapten när Minnesota-Duluth vann Frozen Four förra året, kapten i år. Smackade in 60 pinnar på 41 matcher. Lär väl få ett AHL kontrakt men verkar vara spännande.
Travis Oleksuk - 23 årig forward som har progressivt blivit bättre varje säsong med Minnesota-Duluth. Kommer från ett bra program och det vettefan om han får kontrakt.
Mark Zengerle - 22 årig forward som sista två åren spelat för ett av de bästa programmen i USA (vad jag vet) i University of Wisconsin. Rätt bra storlek och tyngd också. Vet dock inte om han är junior/senior
Jeremy Welch - 23 årig forward från Union College som spelar i Frozen Four i år så honom har jag en chans att se. Kanske har ett år av eligibility kvar, dont know yet. Stor tung forward annars, 191 cm lång och 91 pannor.
Kelly Zajac - 23 årig forward som är brorsa med NJ Devils Travis Zajac. Sprutat in poäng i ligan sista två åren och är dessutom assisterande kapten i årets upplaga av Union College.
Lovar uppdatera efter helgen med mina intryck av spelarna när jag väl sett semifinalerna och finalen.