Detta lag verkar ha en oförmåga att spela som de ska i 60 minuter.Magnutz skrev: ↑2022-02-12 20:40:12 Vi förlorade 1 poäng - det är skitsamma. Men sättet vi faller samman behöver vi kolla på.
Sluta spela spelare som inte riktigt håller för SHL när det är viktiga minuter kvar. Det kanske kan vara en strategi? Be de "osmartaste" att läsa böcker så att nivån på tankesmedjan höjs? (Boorken tvingade laget att läsa på 80-talet).
Aja.. vi har en skaplig högsta-nivå. Vi har en avgrundsdjup lägsta men, hade vi spelat så här i höstas så skulle vi inte legat sist - det är jag helt säker på så vi har stramat upp skiten.
Fortsätt gnugga.
SHL 21/22: Djurgårdens IF - Luleå 12/2
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ja, det är väl en kombo. de andra står och tittar medan han ska göra mirakel. Men jag står fast, det går för långsamt just nu. Ser då hellre att han får pucken, spelar vidare och väggar lite osv. Nu tar han emot. Letar letar letar...Praetori skrev: ↑2022-02-12 20:57:46Jag menar mer att vi "förlorar" Sörensens spetsförmåga i PP på grund av lekkamraterna och sättet vi bygger PP på.Dusinator skrev: ↑2022-02-12 20:50:54Tycker inte du sticker ut hakan, Bergfors må verka trög men han känns gladare efter nyår, lite mer åkstark. Sen är han lite för trubbig. Så kanske han kan komma igång där.Praetori skrev: ↑2022-02-12 20:49:00Sörensen har absolut passningskvaliten att ligga där och kan dessutom hota med eget skott.Dusinator skrev: ↑2022-02-12 20:45:25 Angående diskussionen om Sörensen. Jag gillar honom som fan, missförstå mig inte och jag skiter i hans frisyr. MEN, så mycket PP som tränas måste han kunna snabba på pucktempo/alla andra måste röra på sig bättre. För så som han drar ner tempot i PP när han får pucken så tycker jag inte han ska ha den positionen. Bättre han får styra från positionen bakom mål isf...
Däremot, och jag sticker ut hakan lite här, så behöver vi Bergfors framför kassen och vi skall absolut bara spela på en back i form av Grags på point.
ja Sörensen kan säkert stå där, men idag så skiljer det stort mellan PP-formationerna och jag tycker det är Sören själv som gör den skillnaden negativt... tyvärr...
Vi har verkligen förmågan och materialet att sätta ihop två olika PP-formationer som kan hota från respektive flank såväl som från blålinjen med Bergfors framför kassen men det går förlorat i nån naivitet att "Sören" skall lösa allt genom magi.
Tim Söderlund på livstidskontrakt! Så jävla bra! Tredje perioden 
Rensfeldt och Cederqvist???? En skam! Ni är inte DIF ens i lilltån idag. Viker ner er och Fagervall står och applåderar som en annan idiot. Mer och mer speltid när de så uppenbart är helt ur slag. Söderlund ska gå vartannat byte på slutet. Mer istid på Bergfors som faktiskt tar jobbet. Engsund likaså. Måste börja coacha aktivt!
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Så jävla besviken man är efter att ha tappat 4-1 ledning, vårat PP i andra perioden skäms man fan över. Men jag tar ändå med mig en fruktansvärt bra förstaperiod och att det ändå var tempo i stora delar av matchen.
Högstanivån är bra men lägstanivån åker vi ur med. Frågan är vilken nivå vi håller i kvalet? Jag är väldigt trygg med våra målvakter och dom är bättre än Timrås målvakter, kan bli avgörande.
Högstanivån är bra men lägstanivån åker vi ur med. Frågan är vilken nivå vi håller i kvalet? Jag är väldigt trygg med våra målvakter och dom är bättre än Timrås målvakter, kan bli avgörande.
Avskaffa tre mot tre.
Jag tycker att vi gör en väldigt svag insats ikväll igen, bortsett första perioden givetvis. Vi kommer undan med att Söderlund är grym och att Luleå är riktigt ringrostiga. I andra och framförallt i tredje så är vi knappt med i matchen alls.
-
De behöver en psykolog. De måste lära sig att spela bra i 60 minuter.Mattias_87 skrev: ↑2022-02-12 21:05:03 Så jävla besviken man är efter att ha tappat 4-1 ledning, vårat PP i andra perioden skäms man fan över. Men jag tar ändå med mig en fruktansvärt bra förstaperiod och att det ändå var tempo i stora delar av matchen.
- Harmageddon
Sen måste dem lära sig att kvalserien inte avgörs på straffar. Lika bra att träna in det också.Ärlighetvararlängst skrev: ↑2022-02-12 21:09:23De behöver en psykolog. De måste lära sig att spela bra i 60 minuter.Mattias_87 skrev: ↑2022-02-12 21:05:03 Så jävla besviken man är efter att ha tappat 4-1 ledning, vårat PP i andra perioden skäms man fan över. Men jag tar ändå med mig en fruktansvärt bra förstaperiod och att det ändå var tempo i stora delar av matchen.
Men men två poäng är två poäng.
Bara hoppas att Robbans gäng tar tre poäng imorgon.
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Och Mantas... ständigt Mantas. Han har överpresterat i ett gäng matcher och trots 4 insläppta så borde det ha varit ett par till.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
3p på 2 matcher är bra men inte tillräckligt. Vi hade behövt en trea ikväll.Harmageddon skrev: ↑2022-02-12 21:12:36Sen måste dem lära sig att kvalserien inte avgörs på straffar. Lika bra att träna in det också.Ärlighetvararlängst skrev: ↑2022-02-12 21:09:23De behöver en psykolog. De måste lära sig att spela bra i 60 minuter.Mattias_87 skrev: ↑2022-02-12 21:05:03 Så jävla besviken man är efter att ha tappat 4-1 ledning, vårat PP i andra perioden skäms man fan över. Men jag tar ändå med mig en fruktansvärt bra förstaperiod och att det ändå var tempo i stora delar av matchen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Otroligt att så många förvånas över att Luleå gick ikapp. De fick in ett 2-4 mål i precis rätt läge mot ett mentalt tilltufsat lag. Hade varit mer förvånande om vi klarat av anstormningen från ett ruskigt skickligt lag.
Men synd att Arnesson ger dem chansen att gå ikapp. Skämskudde på ikväll.
Grymt viktig seger. Är nu Gelinas skadefri? så blir ju inte saken sämre. Sedan behövs såklart en klasscenter. Kämpa KG.
Skriv långt med kung Tim. Och ge honom en större roll, genast.
Grymt viktig seger. Är nu Gelinas skadefri? så blir ju inte saken sämre. Sedan behövs såklart en klasscenter. Kämpa KG.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Japp, glömde bort att nämna honom. Precis som du säger så är Mantas den som räddar oss kvar I matchen ikväll. Luleå var fruktansvärt överlägsna I tredje.
Om Wille är skadad så behöver vi plötsligt 2 centrar eller 1C och en Vinge.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2022-02-12 21:16:43 Otroligt att så många förvånas över att Luleå gick ikapp. De fick in ett 2-4 mål i precis rätt läge mot ett mentalt tilltufsat lag. Hade varit mer förvånande om vi klarat av anstormningen från ett ruskigt skickligt lag.
Sjukt bara hur sköra vi är, i match efter match. Och då menar jag både hur lätt vi får rännskita varje gång vi börjar släppa mål bakåt och hur tongivande spelare skadas match efter match…BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2022-02-12 21:16:43 Otroligt att så många förvånas över att Luleå gick ikapp. De fick in ett 2-4 mål i precis rätt läge mot ett mentalt tilltufsat lag. Hade varit mer förvånande om vi klarat av anstormningen från ett ruskigt skickligt lag.
Stolt, men aldrig nöjd
- Harmageddon
Sant, vi behöver ta alla treor som går för att vi ska inte bara gå om Timrå/Malmö utan skapa lucka poängmässigt mot dem.Praetori skrev: ↑2022-02-12 21:13:313p på 2 matcher är bra men inte tillräckligt. Vi hade behövt en trea ikväll.Harmageddon skrev: ↑2022-02-12 21:12:36Sen måste dem lära sig att kvalserien inte avgörs på straffar. Lika bra att träna in det också.Ärlighetvararlängst skrev: ↑2022-02-12 21:09:23De behöver en psykolog. De måste lära sig att spela bra i 60 minuter.Mattias_87 skrev: ↑2022-02-12 21:05:03 Så jävla besviken man är efter att ha tappat 4-1 ledning, vårat PP i andra perioden skäms man fan över. Men jag tar ändå med mig en fruktansvärt bra förstaperiod och att det ändå var tempo i stora delar av matchen.
Försöker nog hålla ett falskt hopp inombords för vet inte om hjärtat pallar med en till kvalserie.
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."