Färjestad och framförallt Luleå??? Varför skulle de två lagen vinna guld?EspenK skrev:Frölunda, Färjestad, Luleå och Växjö. Bland dem hittar vi SM-guldvinnaren i år. Tror inte någon ska ha en chans mot Real Växjö i år. Hade varit vi om vi hade varit i form.
Bra säsong dock. Kvartsfinalen blir spännande. Även om det är solklart att vi möter Luleå nu. Kanske hade varit taktiskt att möta Malmö istället med tanke på att vi har så svårt i slutspel just mot Luleå.
SHL: Omgång 54 : Örebro - Djurgårdens IF 10/3-2018
Re: SHL: Omgång 54 : Örebro - Djurgårdens IF 10/3-2018
Det där fastslog jag när det var fem minuter kvar utav vår match. Nu är det bara att hoppas på att trenden bryts. Vi hade haft mycket bättre chans mot bibel än mot detta skotergäng. Hade tagit Malmö alla dagar i veckan också.EspenK skrev:Frölunda, Färjestad, Luleå och Växjö. Bland dem hittar vi SM-guldvinnaren i år. Tror inte någon ska ha en chans mot Real Växjö i år. Hade varit vi om vi hade varit i form.
Bra säsong dock. Kvartsfinalen blir spännande. Även om det är solklart att vi möter Luleå nu. Kanske hade varit taktiskt att möta Malmö istället med tanke på att vi har så svårt i slutspel just mot Luleå.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Fyfan, var det någon skadesituation?EspenK skrev:Japp. Känns sådär...AlltidoavsettDIF skrev:Klev Engqvist av?
#10 skrev:2a efter 52 omg, måste nypa mig i armen...
Jag nyper mig ingenstans innan vi är förbi kvarten. Bra jobbat dock. Väldigt jämn serie i år.
-
Luleå har inte spets nog och Färjestad har inte försvar nog. Tror vi hittar Växjö eller Frölunda, jinxar ingenting.EspenK skrev:Frölunda, Färjestad, Luleå och Växjö. Bland dem hittar vi SM-guldvinnaren i år. Tror inte någon ska ha en chans mot Real Växjö i år. Hade varit vi om vi hade varit i form.
AlltidoavsettDIF skrev:Fyfan, var det någon skadesituation?EspenK skrev:Japp. Känns sådär...AlltidoavsettDIF skrev:Klev Engqvist av?
Ingen vet. Nån tror på smäll mot huvudet. Kommentatorn nämnde en ljumske.
Man lär ju inte gå ut med nåt nu ändå.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Formkurvan talar för Luleå. En av SHLs bästa coacher( tar emot att säga).AlltidoavsettDIF skrev:Luleå har inte spets nog och Färjestad har inte försvar nog. Tror vi hittar Växjö eller Frölunda, jinxar ingenting.EspenK skrev:Frölunda, Färjestad, Luleå och Växjö. Bland dem hittar vi SM-guldvinnaren i år. Tror inte någon ska ha en chans mot Real Växjö i år. Hade varit vi om vi hade varit i form.
Färjestad är riktigt ettriga och har spets. Enligt rykten är Ryno tillbaka till kvarten...
-
Nog för att Luleå har ett bra försvar men som play-in lag klarar man aldrig ett SM-guld på så lite spets. Färjestad läcker som ett såll bakåt, spelar ingen roll hur många mål man gör när man läcker bakåt.EspenK skrev:Formkurvan talar för Luleå. En av SHLs bästa coacher( tar emot att säga).AlltidoavsettDIF skrev:Luleå har inte spets nog och Färjestad har inte försvar nog. Tror vi hittar Växjö eller Frölunda, jinxar ingenting.EspenK skrev:Frölunda, Färjestad, Luleå och Växjö. Bland dem hittar vi SM-guldvinnaren i år. Tror inte någon ska ha en chans mot Real Växjö i år. Hade varit vi om vi hade varit i form.
Färjestad är riktigt ettriga och har spets. Enligt rykten är Ryno tillbaka till kvarten...
- diftobbe89
Haha, ingenting talar för Luleå hockey och dom kommer inte vinna något jävla Sm-guld, kom igen nu.EspenK skrev:Formkurvan talar för Luleå. En av SHLs bästa coacher( tar emot att säga).AlltidoavsettDIF skrev:Luleå har inte spets nog och Färjestad har inte försvar nog. Tror vi hittar Växjö eller Frölunda, jinxar ingenting.EspenK skrev:Frölunda, Färjestad, Luleå och Växjö. Bland dem hittar vi SM-guldvinnaren i år. Tror inte någon ska ha en chans mot Real Växjö i år. Hade varit vi om vi hade varit i form.
Spela fult
Det är fan komiskt hur mycket folk klankar ner på Fuleå, ni har då ruskigt dåligt minne. 

Jag tycker Bulan är överskattad och så jävla bra form har inte Luleå! De 5 senaste har Luleå en poäng mer än oss och är femte bästa lag under den perioden. Kollar man de 10 senaste är de det tredje bästa laget. Två poäng bättre än oss.EspenK skrev:Formkurvan talar för Luleå. En av SHLs bästa coacher( tar emot att säga).AlltidoavsettDIF skrev:Luleå har inte spets nog och Färjestad har inte försvar nog. Tror vi hittar Växjö eller Frölunda, jinxar ingenting.EspenK skrev:Frölunda, Färjestad, Luleå och Växjö. Bland dem hittar vi SM-guldvinnaren i år. Tror inte någon ska ha en chans mot Real Växjö i år. Hade varit vi om vi hade varit i form.
Så ser verkligen inte varför de skulle ha så jävla stor guldchans. Dessutom ett tröttsamt play-in först.
Färjestad är ruskigt ojämna. Tror inte det håller för de heller. De ska dessutom spela mot Skellefteå redan i kvarten. Kan bli riktigt tufft.
- diftobbe89
Sluta se upp till dessa inavel eller frukta dom på något sett, dom är ingenting, ett DIF man är van vid att se i år om vi kan bjuda upp på den hockeyn vi sett tidigare hade kört över Luleå i bäst av sju, vill vi gå hela vägen kan det vara bra att inleda med en het kvartsfinal istället för att skita på sig så fort Luleå kommer på tal.daaviid skrev:Det är fan komiskt hur mycket folk klankar ner på Fuleå, ni har då ruskigt dåligt minne.
Spela fult
- minalman
- Säsongskort: Ja
Vi ska väl fan inte gå runt och vara rädda för den där Forsbergs gäng! Det är dags att ge tillbaka.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Jag fruktar inte Luleå. Dessutom skiter jag inte på mig. Va fan är det för jävla text du lägger ut?diftobbe89 skrev:Sluta se upp till dessa inavel eller frukta dom på något sett, dom är ingenting, ett DIF man är van vid att se i år om vi kan bjuda upp på den hockeyn vi sett tidigare hade kört över Luleå i bäst av sju, vill vi gå hela vägen kan det vara bra att inleda med en het kvartsfinal istället för att skita på sig så fort Luleå kommer på tal.daaviid skrev:Det är fan komiskt hur mycket folk klankar ner på Fuleå, ni har då ruskigt dåligt minne.
Mina påståenden grundar sig på statistik och historia. Jag är väl fan inte rädd för skotergänget om du tror det, däremot var det laget jag helst ville undvika i en kvartsfinal. Är det så jävla svårt att förstå?
Edit: nu har jag andats några extra gånger. Brusade nog upp lite väl där. Sorry. Men som sagt, finns väl ingen som ser upp till de där snömupparna. Jag byter inställning, Nu jäklar kör vi över Fuleå så det sjunger om det. Men va fasen, risken finns ju att brunsås fortfarande vaknar till liv. Större under har ju skett.