SHL: Frölunda HC - Djurgårdens IF 20/9 2014
Re: SHL: Frölunda HC - Djurgårdens IF 20/9 2014
33-13 i skott, 2-1 på tavlan. Vi har ett dugligt försvar.
Vi ska vara nöjda över dagens resultat.
Vi ska vara nöjda över dagens resultat.
- Jim Morrison
Återigen andra-perioden som är vår stora svaghet. Bra krigarinsats ändå.
Och nej, inget SHL-lag har imponerat på mig ett endaste dugg. Tycker samtliga har sett extremt slätstrukna ut. Skönt besked att vi har två riktigt starka målvakter.
Och nej, inget SHL-lag har imponerat på mig ett endaste dugg. Tycker samtliga har sett extremt slätstrukna ut. Skönt besked att vi har två riktigt starka målvakter.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2014-09-20 16:09:23, redigerad totalt 2 gång.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Tråkig förlust. Frölunda imponerar inte överhuvudtaget.
Ser ljuspunkter i spelet, men det räcker ju inte när vi inte får några poäng..
Ser ljuspunkter i spelet, men det räcker ju inte när vi inte får några poäng..
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Vi hade tagit poäng i alla matcher om det inte varit för målvaktstavlor 

Avskaffa tre mot tre.
Högström annars bra i DIF dålig idag med alldeles för stora felmarginaler - jaja Fröunda var väl bättre då gillar bara inte att äckelmissfoster som Janmark ska få jubla
Tycker vi gör en kanonmatch borta mot ett guldtippat Frölunda!
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Totalt sett en bra bortamatch. Lite imponerad att vi kan stå upp såpass bra. Skönt att Armalis fick spela upp sig betydligt, viktigt viktigt.
Senast redigerad av -daniel- den 2014-09-20 16:18:27, redigerad totalt 1 gånger.
Besinna er. Snygga till det nu.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Han har ju varit bra rent generellt. Tycker det är lite orättvist då Högström ändå levererat i backrollen.Vikas skrev:Och Högström slänger bort chansen till kvittering helt på egen hand. Satan vad usel han har blivit.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Jim Morrison
Frölunda kommer för övrigt inte att slåss om något guld om det ser ut såhär 

Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
Oj vad vi skulle tjäna mycket på att ha en bättre quarterback än Högström i dom där avgörande lägena. Där skulle Nordlund-pengarna spenderats.
Expert.
Jag är inte alls orolig för kval om det ser ut såhär. Vi hade kunnat hänga både två och tre med lite mer skärpa i avsluten. Vi blir bättre och bättre för varje match.
+1#10 skrev:Jag gillar det här laget, krigare hela jävla bunten, och ingen är nog bättre än Säcken att fostra dom!
Ser mycket bättre ut än vad jag trodde. Är fortfarande rätt många som åker och gömmer sig, men jag gillar inställningen från övriga.
- SirDIFalot
Tvärtom känner jag efter fyra första matcherna. Många farhågor har bekräftats. Säcken spelar en hockey där vi 80% av matchen hamnar i egen zon och vi har alldeles för få avslut framåt. Trots sämre spelarmaterial ska det inte vara en så enorm differens i skott.#87 skrev:Jag är inte alls orolig för kval om det ser ut såhär. Vi hade kunnat hänga både två och tre med lite mer skärpa i avsluten. Vi blir bättre och bättre för varje match.
Expert.
- Lee Harvey Oswald
Precis som det är för tidigt att döma DIF till Kval-play off så är det alldeles för tidigt att flina åt det där.Jim Morrison skrev:Frölunda kommer för övrigt inte att slåss om något guld om det ser ut såhär
Hur många trodde i oktober förra året att fbk skulle spela final eller att DIF skulle spela i SHL 14/15?
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2014-09-20 16:15:02, redigerad totalt 1 gånger.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan