BobTheBlob skrev:Det har snackats mycket om tidigare DIF spelare, ar det helt uteslutet med andra spelare?
Jag menar, Kopitar ar val inte uppvaxt i Mora direkt? Hela NHL ar ju full med intressanta spelare.
Jag hoppas att man inte stirrat sig blind pa endast ex Djurgardare, som hela forumet verkar ha gjort.
Hoppas verkligen att nagot vettigt kommer ut med det hela, garna en tung back tack!
PS, ursakta att jag inte har nagra prickar, ar i utlandet.
Är väl fortfarande så att man bara får ha 2 utom europeiska spelare i laget och dem flesta europeiska spelare lär spela i sitt hemland om något.
Sant, plus att man redan har kontakten osv.
Men med varan vanliga tur sa har man t.ex Murray pa g och sa skiter det sig, sa har man missat andra bra spelare ist..
Det ar val det jag ar radd for iaf.
BobTheBlob skrev:Det har snackats mycket om tidigare DIF spelare, ar det helt uteslutet med andra spelare?
Jag menar, Kopitar ar val inte uppvaxt i Mora direkt? Hela NHL ar ju full med intressanta spelare.
Jag hoppas att man inte stirrat sig blind pa endast ex Djurgardare, som hela forumet verkar ha gjort.
Hoppas verkligen att nagot vettigt kommer ut med det hela, garna en tung back tack!
PS, ursakta att jag inte har nagra prickar, ar i utlandet.
Är väl fortfarande så att man bara får ha 2 utom europeiska spelare i laget och dem flesta europeiska spelare lär spela i sitt hemland om något.
Sant, plus att man redan har kontakten osv.
Men med varan vanliga tur sa har man t.ex Murray pa g och sa skiter det sig, sa har man missat andra bra spelare ist..
Det ar val det jag ar radd for iaf.
Skillnaden är väl att "andra" spelare knappast står för sin egen försäkring och det är tvivelaktigt om de kommer spela gratis.
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Är det någon som vet om Sean Avery är fortfarande sugen på att spela i Sverige? Sist han nämndes så var det med kopplingar till KHK.. Tänk att få in Avery och Murray, Mumma!
Efter att NHL-lockouten blev ett faktum har Djurgården Hockey nu beslutat sig för att försöka få klart med två NHL-spelare.
De spelare som är aktuella för spel i Djurgården är Patric Hörnqvist som spelade i Djurgården 2005-2008 och Douglas Murray som spelade i klubben som junior.
- Vi arbetar hårt för att få alla praktiska frågor lösta och har goda förhoppningar om att så ska ske inom kort, säger Djurgårdens sportchef Challe Berglund.
Efter att NHL-lockouten blev ett faktum har Djurgården Hockey nu beslutat sig för att försöka få klart med två NHL-spelare.
De spelare som är aktuella för spel i Djurgården är Patric Hörnqvist som spelade i Djurgården 2005-2008 och Douglas Murray som spelade i klubben som junior.
- Vi arbetar hårt för att få alla praktiska frågor lösta och har goda förhoppningar om att så ska ske inom kort, säger Djurgårdens sportchef Challe Berglund.
DJURGåRDEN HOCKEY
Nu snackar vi..!!!!
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Hörnqvist ska/kommer producer poäng och MÅL medans Murray kommer städa undan i egen zon och höja aggresiviteten och trycka till i varje närkamp. Kommer nog bli bra tändvätska för de andra i laget
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Förmodligen ingen Landeskog för att Ros uträkning inte stämmer i det fallet. Sedan verkar han själv benägen att stanna i Denver. Tyvärr. Hade mycket hellre sett honom än Hörnqvist.
Edin skrev:Tänk att kunna få se Bengan och Linkan i samma kedja igen, vilken dröm!
Vill inte vara en party-pooper men skulle hellre se att vi börjar jobba in kemi med Linkan och någon som faktiskt kommer vara här när det är dags för kvalserien.
Dessutom, blir det en lockout över hela säsongen så är det bara att köra all in. Helt seriöst. Då är det bara att försöka fixa så jävla mycket stålar som möjligt och ta in allihopa med DIF-anknytning. Går vi upp är det så jävla värt det.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.