Djurgårdens IF - Luleå HF. 30/12, 2011.

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Nummer19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Re: Re: Djurgårdens IF - Luleå HF. 30/12, 2011.

Inlägg av Nummer19 »

SkönaDjurgårn skrev:
sensei skrev:
SkönaDjurgårn skrev:
Mäklaren skrev:
Caveman skrev:Inget konstigt med denna förlust, så här ser det alltid ut, DIF dominerar TOTALT i 1:a perioden utan att få utdelning, sedan så slutar det med att Sveriges tråkigaste lag får in några puckar.
Jag tycker, helt ärligt, att vi spelar ännu tråkigare ishockey än Luleå.
Haha, det ligger faktiskt något i det du säger och det är inte bra! :shock:
DIF behöver en "pest". Att bonnlag helt utan vidare kan komma till ett fullsatt hov och åka hem med 3 poäng som om det regnade ute är skandalöst. Spelarna i laget är så snälla att det är pinsamt och rent beklämmande att titta på.

Det närmaste vi har när det gäller spelare som kan vara en pain in the ass för motståndaren sätter vi som 'C'..
Jag skulle vilja ha en riktigt jävla cp-hård fjärdekedja som satte skräck i motståndarna. Inte typ Tim med flera, som inte ens skulle kunna sänka min mormor med en tackling.
Om vi ska få ihop en tuff/jobbig 4:e kedja så måste vi ta ner Jimmie från 1:a femman. (Vilket inte ska göras!) Då skulle det se ut såhär.

Brodin-Fimpen-Ölvestad

Närmare än så kommer vi nog inte en tuff kedja med det här laget.

Tycker dock att Brodin och Ölvestad inte smäller lika ofta som förra säsongen, vilket är synd.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: Re: Re: Djurgårdens IF - Luleå HF. 30/12, 2011.

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

SkönaDjurgårn skrev: Jag skulle vilja ha en riktigt jävla cp-hård fjärdekedja som satte skräck i motståndarna. Inte typ Tim med flera, som inte ens skulle kunna sänka min mormor med en tackling.

Äh, det är klart överskattat att ha en hög tacklingsfrekvens i ES.... på stor rink.
Det ser tufft ut, men saknar du tajming så tar det mer än det ger.

Kolla på luleå, dom tacklas väldigt sällan men sparar istället otroligt mycket energi till stark skridskoåkning i 60min.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Rix

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF. 30/12, 2011.

Inlägg av Rix »

En riktig brunk kedja med Fimpen, Brodin och Jimmie hade varit grymt. Sätta in den mot deras 1-2 kedja och bara låta dom mala ner spelarna. Sen att Jimmie inte har tacklat lika mycket i år beror nog mer på tillfälligheter än annat.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Ja, alltså tycka vad man vill om det. Men jag menade inte bara med årets lag utan även inför nästa säsong - värva ett par riktiga badasses! :) Några som kan förändra matchbilder. Kommer vi i underläge nu så känns ofta hela matchen körd.

Blablabla, nyårsmysig... :P
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Alltså, jag brölade om time-out tre fyra gånger i tråden och vad ska då denna time-out tjäna till?! Inte vet jag för jag är inte nån elitserietränare men.. idéer kan vi amatörer få ha i alla fall.

Tänk er att laget kört fast och att motståndet sakta men obönhörligt säkert pressar tillbaka våra spelare. Målet och målen ligger i luften. Här tar JAG time-out fort som fan.

Under Time-out:

Under perioden har jag noterat vilka som är hetast, de som åker snabbast och som tacklar bäst för stunden. Jag har också noterat vilka två backar som är hårdast och säkrast. Under Time-outen får laget två nya femmor som ska rulla under en 5-minutersperiod. Dessa två femmor har en enda uppgift:

De ska bryta allt mönster som motståndet börjat bygga upp. De ska tackla precis överallt. De ska jaga och åka giller som fan. Inget krav på produktion framåt finns. De ska bara in och stöka om på isen. Korta byten. 30 sek/kedja betyder att de blir lite slitna kanske men effekten är den att motståndet inte riktigt vet vafan de ska ta sig till.

Sedan kan laget rulla in de gamla formationerna MINUS de som är sämst so far. Bänkningar har skett om någon förtjänat det.

Min tanke är att med denna aktiva coachning sätta fart på laget samt sabba motståndets påbörjade mittperiodsdominans.

Grundförutsättningar för att detta ska funka 100%igt är att coachen har denna typ av kontakt med sina spelare. Att de tittar på honom och att de lyssnar.

----
Så, att inte ta time-out när laget sjunker som en sten i vatten är bara så fel...
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Jag förstår inte hur man kan vara upprörd efter den här matchen. Vi vet ju redan att vi har svårt att skapa heta målchanser. Det är liksom ingenting nytt. Spelmässigt var vi tveklöst det bättre laget.

P.s. Hv - seriens målfarligaste lag - hade gjort ett (ETT!) mål på tre matcher inför den senaste (som man vann med 4-0). Just sayin'...
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Metal Machine skrev:Jag förstår inte hur man kan vara upprörd efter den här matchen. Vi vet ju redan att vi har svårt att skapa heta målchanser. Det är liksom ingenting nytt. Spelmässigt var vi tveklöst det bättre laget.

P.s. Hv - seriens målfarligaste lag - hade gjort ett (ETT!) mål på tre matcher inför den senaste (som man vann med 4-0). Just sayin'...
Alltså, de bra delarna av matchen är inget att gnälla över. Vi hade puck-out istället för puck-in. Det som däremot bränner i mig fortfarande är hur man undviker att försöka bryta mönster i period 2 när vårt spel läser sig. Att sedan efter att ha släppt in 3 baljor inleder period 3 som vi gör.. tja.

Hade Hardy m fl tagit time out i p2 och ruskat/skakat om i laget efter 0-1 (vi har bedrövliga då) kanske inte 0-2 hade kommit. Kanske hade 1-1 kommit istället. Nu blev det 0-3. Det behövs aktiv ledning, så jävla enkelt är det.

Wikegård pratar om att http://wikegard.hockeykanalen.se/2011/1 ... gora-vara/
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Jag håller med dig om att coachningen (den uteblivna dito) är katostrofal, men samtidigt borde vi ha lärt oss att det är såhär våra tränare agerar. Blir vi verkligen klokare av att sparka in öppna dörrar gång efter annan?
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Metal Machine skrev:Jag håller med dig om att coachningen (den uteblivna dito) är katostrofal, men samtidigt borde vi ha lärt oss att det är såhär våra tränare agerar. Blir vi verkligen klokare av att sparka in öppna dörrar gång efter annan?
Tillslut kanske nån fattar.. ;) Sen måste i alla fall min frustration ut nånstans och min sambo vill inte lyssna. ;)
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

Magnutz skrev: Hade Hardy m fl tagit time out i p2 och ruskat/skakat om i laget efter 0-1 (vi har bedrövliga då) kanske inte 0-2 hade kommit. Kanske hade 1-1 kommit istället. Nu blev det 0-3. Det behövs aktiv ledning, så jävla enkelt är det.
Sa det till min polare i p2 när spelet såg risigt ut, ta timeout och försök göra något. Istället låter de matchen rinna ut i sanden, så illa.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

tomten skrev:
Magnutz skrev: Hade Hardy m fl tagit time out i p2 och ruskat/skakat om i laget efter 0-1 (vi har bedrövliga då) kanske inte 0-2 hade kommit. Kanske hade 1-1 kommit istället. Nu blev det 0-3. Det behövs aktiv ledning, så jävla enkelt är det.
Sa det till min polare i p2 när spelet såg risigt ut, ta timeout och försök göra något. Istället låter de matchen rinna ut i sanden, så illa.
Jag tänker hela tiden på de karismatiska NHL-lagens ledare. Där snackar vi HÅRTORK om du går ut och gör skitbyten. Bombom och Kyle hade haft lika blank flint som Fimpen om de haft Flyers Laviolette Jr eller Rangers Jonathan "John" Tortorella som tränare. Dessutom hade dessa två inte spelat mer utan suttit på bussen till Örebro. Det hade inte heller sett ut som det gjort i P2 under första halvan av säsongen.

Jag vill se livlighet i båset där huvudtränaren LEDER laget i 3x20 minuter samt de 2x15 han har i omklädningsrummet. Jag vill se grymt fokuserade försök till förändringar när det går trögt och när laget blir pressat. Jag vill se aktiv coachning, BASTA!...
mikael2

Inlägg av mikael2 »

Jag förstår mig inte riktigt på det här med bonn luleå eftersom det bor fler bönder i stocholm än det gör i hela norrbotten... som att dra vårat eget lag i skiten med konstiga kommentarer bara acceptera att vi inte har så mycket att säga.

och det här med tråkig hockey, luleå ligger 3 eller 4 på mest skott på mål i elitserien..
Senast redigerad av mikael2 den 2012-01-02 03:45:56, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

mikael2 skrev:Jag förstår mig inte riktigt på det här med bonn luleå eftersom det bor fler bänder i stocholm än det gör i hela norrbotten... som att dra sitt lag i skiten med konstiga kommentarer bara acceptera att vi inte har så mycket att säga.
?
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

mikael2 skrev:Jag förstår mig inte riktigt på det här med bonn luleå eftersom det bor fler bönder i stocholm än det gör i hela norrbotten... som att dra vårat eget lag i skiten med konstiga kommentarer bara acceptera att vi inte har så mycket att säga.

och det här med tråkig hockey, luleå ligger 3 eller 4 på mest skott på mål i elitserien..
Tror nog att bonde inte är menat geografiskt, utan mer ett state of mind. Dvs. snus, fordon som låter, SD och kepsen på sne.
Säg den glädje som varar
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

mikael2 skrev:Jag förstår mig inte riktigt på det här med bonn luleå eftersom det bor fler bönder i stocholm än det gör i hela norrbotten... som att dra vårat eget lag i skiten med konstiga kommentarer bara acceptera att vi inte har så mycket att säga.

Med "tråkig hockey" menar nog många att det aldrig eller sällan chansas. Det täcks alltid upp. Laget hamnar väldigt sällan i 1-2- eller 2-3-situationer. Motståndarlaget får i stort sett alltid möta jämnt antal motståndare i varje jävla anfall. Sedan kontrar luleå på de misslyckade anfallen. De får också många utvisningar med sig och drar på sig väldigt få.

Effektivt men Hiawatha så tråkigt.
Skriv svar