Djurgårdens IF - Färjestads BK 30/12 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK 30/12 2010

Inlägg av Magnutz »

tomten skrev:Tycker man borde ha lirar mer fysiskt idag.. smält på mer... domarna var ju för jävliga men i och med att de var väldigt hög nivå för att få en utvisning i tredje borde spelarna smält på mycket mer än vad det gjorde. Speciellt borde Kåberg, Prestberg och Johansson fått lite mer tacklingar och smällar emot sig.

Saknade lite energi i laget idag.
Såg du inte ryggsäckarna som vi fick dra runt på? DIFs spel bygger ju inte på att vi ska åka runt och mosa allt. Det finns fyra-fem spelare i DIF som kan åka runt och proppa men då faller ju spelet, om de ska hålla på med sånt. Om domarna sköter sina jobb och plockar ut spelare som håller fast på olika sätt och då förstör spelet så kommer vi att vinna mycket fler matcher. Som det är nu möter ett piggt DIF alltid grislag som bara hakar och håller på.

I samband med denna match måste jag säga att Wollmer har EN bra sak på sin sida. han tar utvisningar för spelförstörande förseelser. han är grymt kass i övrigt men holdings gillar han icke.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Har inte hunnit läsa nåt i tråden än men... Underbar förstaperiod, man gick på moln nästan! Tyvärr var väl FBK lite bättre till slut och vann hyfsat rättvist. Eller ja, deras egna låtsas-Micke Johansson var bättre.

Varför är Nihlstorp alltid vägg mot oss?

Det enda jag vill skriva är egentligen att jag älskar Fimpen och Ottosson. Känns så j-la bra när två riktiga "urdjurgårdare" spelar så bra som de gör. Man blir nästan lite gråtmild när Fimpen stänker dit sitt snygga mål, och Ottosson som började säsongen lite vekt har vuxit tillbaka till den gigant vi är vana vid.

Just ja, klacken var grym idag. Vilket tryck det var på Nisse Ekmans järnkaminer - tack för underhållningen!

EDIT: Såg matchen på tv och nu när jag läser så verkar det inte alls varit nån bra klackdag idag, blev vi utsjungna eller? Jag var så inne i matchen så tänkte mest på att det var drag på läktarna. Lite skillnad på allting jämfört med Södertäljematchen där det var rätt segt på läktarna och slarvigt på isen. Det här kändes mer som en slutspelsmatch.

Sen att förlora mot Gnaget, FBK eller HV....fyfan, det förstör verkligen sinnesron...!
Grönvit

Inlägg av Grönvit »

Hetsat mot barnfamiljer?
Det var en mörkhyad som kastade ett ägg mot oss och många började hetsa mot honom. Jag tror att det är det ni syftar på.
Senast redigerad av Grönvit den 2010-12-31 13:35:22, redigerad totalt 1 gånger.
Mash

Inlägg av Mash »

Magnutz skrev:
Mash skrev:
Salas skrev:Är det någon som kan bekräfta att Färjestads supportrar sjöng "Nisse Ekman finns inte längre?". Fruktansvärt lågt om så är fallet.

Trist med en förlust hur som helst. Men jag undrar dock, sen när har det varit tillåtet att agera målvakt i målgården likt Mikael Johansson? Jag kan minnas fel, men ska inte det leda till ett straffslag om man räddar ett givet mål genom att slänga sig i målomgården.
Man får stå och blockera i målgården men i detta fall la han sig på pucken och blockerade den vilket leder till ett straffslag. Blir även två minuter för spelförstörelse har jag för mig om straffen misslyckas.

SKANDAL!
äh, vafan förväntar du dig?! "Domaren" har inte pluggat på delen om spelförstörande moment som SKA rendera i 2 minuter på botbänken. Kåberg fick inte en enda 2a ikväll. Det i sig är ett större under än... pyramiderna.
''Domaren'' har inte pluggat alls... Morgan var totalt jävla värdelös idag. Att man kan missa så mycket och så grova saker i en match visste jag inte om, han måste glömt linserna eller något annat. I alla fall så borde det finnas någon anmälnings länk eller åtminstone någonstans där man kan påpeka på fullaste allvar att domarna i Elitserien är för jävligt dåliga.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Användarvisningsbild
season
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av season »

Jag var inte på plats och det var nog tur det. Efter vad ni berättar om klackens dåliga insatser så hade jag nog hamnat i sjuksängen bredvid Nisse av ren ilska.

Och när vi är inne på Nisse. Om FBK klacken sjöng det som sägs här, då är det i min åsikt fritt fram att att "göra ett derby" av dem. J-a pack :evil:
ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.
falkeenn

Inlägg av falkeenn »

Jag har varit i kontakt med Aftonhorans sportansvarig.

Han är beredd att göra en artikel om fbks äckliga fans, så att hela jävla Sverige får se hur deras ''Ultras'' beter sig..

MEN, det behövs ''bevis'' som han väljer att kalla det..

Någon som har inspelning eller någon film från tv-sändningen samt ljudinspelning från när dom sjöng ''Nisse Ekman finns inte längre''?
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

falkeenn skrev:Jag har varit i kontakt med Aftonhorans sportansvarig.

Han är beredd att göra en artikel om fbks äckliga fans, så att hela jävla Sverige får se hur deras ''Ultras'' beter sig..

Någon som har inspelning eller någon film från tv-sändningen samt ljudinspelning från när dom sjöng ''Nisse Ekman finns inte längre''?
Räcker väl om flera mailar till 71000@aftonbladet.se och berättar?
DIF!
falkeenn

Inlägg av falkeenn »

Daniel942 skrev:

Möjligt. Jag valde dock att maila bjorn.jorner@aftonbladet.se.

Gör det ni med och berätta!
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

falkeenn skrev:
Daniel942 skrev:

Möjligt. Jag valde dock att maila bjorn.jorner@aftonbladet.se.

Gör det ni med och berätta!
Lite konstigt att de behöver bevis just för att ge sig på FBK men när det kommer till Stockholmslag så kan de vräka på hur mycket som helst oavsett bekräftade sanningar eller inte.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Det måste väl bara vara att hänvisa till FBK-gästen här på vårt forum som bekräftade att 50% av FBK:s tillresta fans hängde på i äckelramsan mot våran Nisse. Fy fan vilka svin det finns...
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Är det verkligen nödvändigt att vara så bajsnödiga? Jag menar, har det verkligen någon större betydelse att AB skriver en artikel om vad deras klack har gjort?

Vi vet vad som hände, de vet vad som hände. :roll:
Den 3/2 kommer de tillbaka. Vi glömmer väl inte på bara en månad?
Hata Färjestad.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
falkeenn

Inlägg av falkeenn »

Snazzi skrev:Är det verkligen nödvändigt att vara så bajsnödiga? Jag menar, har det verkligen någon större betydelse att AB skriver en artikel om vad deras klack har gjort?

Hata Färjestad.
Det har en jävla stor betydelse.. Tar du skit från ett par värdelösa bönder?
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Snazzi skrev:Är det verkligen nödvändigt att vara så bajsnödiga? Jag menar, har det verkligen någon större betydelse att AB skriver en artikel om vad deras klack har gjort?

Hata Färjestad.
Nu menar jag det, avgå Snazzi. ;)
DIF!
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

falkeenn skrev:

Hata Färjestad.
Det har en jävla stor betydelse.. Tar du skit från ett par värdelösa bönder?
Vad har en artikel på AB att göra med om jag tar skit från ett par värdelösa bönder?
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Skriv svar