Djurgårdens IF - Frölunda HC, 25/11 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Fricke

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 25/11 2010

Inlägg av Fricke »

Frölunda gör fan mål på precis varenda målchans och 4-5 är inte alls rättvist. Ridderwall är inte dålig men Lundström är otroligt mycket bättre ikväll. Holmqvist och Ridderwall måste skämmas över 4-4 målet.

Om inte Järlan får ut sitt huvud ur sitt arsle och hittar en back snart så får Falk fortsätta spela där. Det enda som är sämre än Lassen ikväll är 4-3 spelet i sudden. Vad fan väntar man på? SKJUT!!
Användarvisningsbild
Kentta
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Kentta »

Skicka tillbaka Lassen till Danmark i en ihopspikad låda. Lägg även ner Holmqvist där.

Jag kräver Hardys omedelbara avgång. Jag skojar inte, jag tål inte att se den där gubben gå o mysa i båset. Nä fyfaaaan för det här laget, ska ta en lång jävla paus från det här, de är inte bra för hjärtat.
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Kentta skrev:Skicka tillbaka Lassen till Danmark i en ihopspikad låda. Lägg även ner Holmqvist där.

Jag kräver Hardys omedelbara avgång. Jag skojar inte, jag tål inte att se den där gubben gå o mysa i båset. Nä fyfaaaan för det här laget, ska ta en lång jävla paus från det här, de är inte bra för hjärtat.

Skulle gärna byta ut Lassen och Honken mot defensiva Kanadensiska backar som vet hur man håller rent framför mål och kan slå bra passningar.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Fricke skrev:Frölunda gör fan mål på precis varenda målchans och 4-5 är inte alls rättvist. Ridderwall är inte dålig men Lundström är otroligt mycket bättre ikväll. Holmqvist och Ridderwall måste skämmas över 4-4 målet.

Om inte Järlan får ut sitt huvud ur sitt arsle och hittar en back snart så får Falk fortsätta spela där. Det enda som är sämre än Lassen ikväll är 4-3 spelet i sudden. Vad fan väntar man på? SKJUT!!
Visst känns det igen? Andra pisslag kan vinna p g a stabila målvakter, men det kan inte vi.

Herregud vad dåliga vi är. Ridderwall också.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
mårten

Inlägg av mårten »

Hardy Nilsson

Varför i helvete skickar du in Falk på straffläggning ?
Kan du trycka upp det jävla blocket där solen inte skiner och börja agera istället i båset. Fan va trött man är på att han tittar ner i inköpsblocket till Ica. Är helt lam i båset.

Behöver en timeout från detta ett tag , kommer vi till slutspel är det säsongens bedrift.
Chilly

Inlägg av Chilly »

Jaha ja. Det var det, det.

Bestämde mig för att lägga ner det här ett tag om vi torskade idag.
Tänker hålla det. Mina nerver klarar nämligen inte av det här längre.

Så jäääävla trött!!!!!!!! på att följa det här miserabla gänget.
Klarar man inte ens av att mobilisera kraft till att spöa seriens sämsta lag på hemmaplan, ja då är man tyvärr sämst själv!! Ligger under med 0-3 innan man vaknar? Herregud.

Jag ödslar inte en krona till på denna s.k. "underhållning".

Kalla mig inte medgångssuporter. Jag har följt DIF sedan 1970.
Efter alla år av hockeytittande så kan jag skilja på underhållning och svek (även pinsam förnedring i vissa fall).

Enough is enough!
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Varför ser förövrigt i praktiken varenda jävla match likadan ut i år? Vi blir rövknullade i början, hamnar i underläge och får kriga resten av matchen. Oväntat många gånger (när pressen liksom försvinner från axlarna) har laget lyckats vända matchen, men det håller inte i långa loppet.

Vad är det som är fundamentalt fel i årets trupp? Till 90% handlar det om det mentala spelet. Dels "vi-tror-vi-är-bättre-än-vi-är" tänket men sen även att det låser sig helt fullt ut och blir någon slags allmän kollaps när inte passningarna sitter där de skall... Sen den största jävla kängan ska ges till Hardy. AGERA. Ha en "Plan B" om inte spelet fungerar. GÖR NÅGOT. Helvete vad trött jag är på silverräven just för stunden.
Senast redigerad av -daniel- den 2010-11-25 22:29:43, redigerad totalt 1 gånger.
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

Alla Kruger hatare: hoppas ni såg denna match
Djurgårdens IF
Bigge

Inlägg av Bigge »

Kan ju snart låta spelarna spela hur de vill. Kan ju leka på isen som de gör på träningen. Ingen som helst coachning från båset.
Kan ju fan inte bli sämre.

Ännu mer sjukt är det när man konstaterar att man inte överdriver när man säger att Honken gör minst 2 baklänges mål i varje match.

Järlan:
Bygg om bygg rätt.
1. Stabil FÖRSTE målvakt. Inga framtid löfte som blommar ut 2020
2. Ett försvar som kan kallas försvar, som vet hur man håller fritt framför mål och tar bort spelare som gång på gång står och får slå in returer m.m Och framför allt kan klara av att slå, iallafall 3 av 5 ordentliga uppspel.
3. Forwards som kan passa, skapa tryck i anfalls zon, som inte bara står och torr juckar mot sarghörnorna.

Vi har väl på pappret en bra forwards uppsättning idag men vad spelar det för roll, då de flesta inte har kommit igång och frågan är när de tänker komma igång.

Även om Widing m.fl börjar ösa in mål, så får vi bara hoppas att vi gör fler mål än vad vårat försvar släpper in bakåt.
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Det är komiskt att se vad fan Deilert håller på med på 0-2 målet, ser ju fan ut som bambi på hal is. Helt jävla trög i skallen är han, precis som 3 av våra andra backar..
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Lassen, Holmqvist med flera lär vara dåliga, men som är pinsamt att se är de personpåhoppen som skribenter gör här. Och det på spelare i DIF. Så jävla omoget.

ADMIN// SLÄNG UT DE SOM SITTER OCH SKRIVER DE HÄR JÄVLA PÅHOPPEN ATT FOLK SKA SKICKAS I KISTOR MM.

Tänk om det verkligen var kris, hur hade ert beteende varit då. Nu är vi trots uselt spel faktiskt på slutspelsplats.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

jensa öhling skrev:Lassen, Holmqvist med flera lär vara dåliga, men som är pinsamt att se är de personpåhoppen som skribenter gör här. Och det på spelare i DIF. Så jävla omoget.

ADMIN// SLÄNG UT DE SOM SITTER OCH SKRIVER DE HÄR JÄVLA PÅHOPPEN ATT FOLK SKA SKICKAS I KISTOR MM.

Tänk om det verkligen var kris, hur hade ert beteende varit då. Nu är vi trots uselt spel faktiskt på slutspelsplats.
Ok, kanske uttryckte mig klumpigt, men så är det när spelarna spelar som de gör.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

jensa öhling skrev:Lassen, Holmqvist med flera lär vara dåliga, men som är pinsamt att se är de personpåhoppen som skribenter gör här. Och det på spelare i DIF. Så jävla omoget.

Ta nu en kopp saftpunsch och chilla. Vi är sämst i ES och då låter det så här.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Bigge

Inlägg av Bigge »

Jo med nöd och näppe så är vi fortf på slutspel tack vare Brynäs och Modo förlorade ikväll.
Men deras spel ser bättre ut så att de kommer klättra är bara en tidsfråga. Gäller nog även frölunda kanske.
Vi förlorade mot frölunda. stryklaget i ES så här långt.

Så länge Lassen spelar och så länge Honken m.fl verkar ha motivations svårigheter och spelar så satans nonchalant. Så lär spelet se ut så här.

Kolla bara hur glad Ekman blev när han gjorde mål.
There is no I in TEAM!!!!
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

Jävla dagis!! Rensa bort skiten
Djurgårdens IF
Skriv svar