Frölunda HC - Djurgårdens IF, 26/10 2010
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 26/10 2010
TVÅ spelare! TVÅ spelare som förtjänar godkänt! Owuya som ser äckligt bra ut, och Widing som är den enda utespelaren som visar lite hjärta och stake. Stackaren får lira med den enda Elitseriespelaren som inte skulle platsa i korphockey: Fimpen Eklund, under hela sista perioden! En halv stjärna också till Ottosson. Nisse Ekman ska bort från klubben nu! Spelar som en snuskig bajare, som jag numera mycket väl tror också han är. Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Bort med det överbetalda patrasket, och just nu är det han som håller fanan för gruppen.
Norman gör en dålig match, Cehlin såg ut som Fimpen med en right-fattning, Tjärnqvist är ett kylskåp, Oscar Eklund har samma känsel i handlederna som en tillplattad likmask, Kempe har hybris, Falk visar ingen respekt mot sin karriär, Ölvestad har kondis som GW Persson och Brodin fortsätter att spela som ett IQ-befriat vildsvin.
Det här är definitivt kvalseriematerial, det ska ni veta. Frölunda är inte bra! Inte någonstans alls, men fan va mycket bättre än DIF de är. Samma med gnagaräcklena och Södertälje! Där finns det åtminstone någon form av ryggrad och yrkesstolthet i spelarna. Hos oss? Jag säger bara DIF Fotboll anno 2009. Legoknektar med nageltrång och taskig andedräkt.
EDIT: Vad höll Kuben på med?
Norman gör en dålig match, Cehlin såg ut som Fimpen med en right-fattning, Tjärnqvist är ett kylskåp, Oscar Eklund har samma känsel i handlederna som en tillplattad likmask, Kempe har hybris, Falk visar ingen respekt mot sin karriär, Ölvestad har kondis som GW Persson och Brodin fortsätter att spela som ett IQ-befriat vildsvin.
Det här är definitivt kvalseriematerial, det ska ni veta. Frölunda är inte bra! Inte någonstans alls, men fan va mycket bättre än DIF de är. Samma med gnagaräcklena och Södertälje! Där finns det åtminstone någon form av ryggrad och yrkesstolthet i spelarna. Hos oss? Jag säger bara DIF Fotboll anno 2009. Legoknektar med nageltrång och taskig andedräkt.
Senast redigerad av Jockmaniac den 2010-10-26 20:24:02, redigerad totalt 1 gånger.
100% DJURGÅRDSJ***L
Förra året hade vi inte spelarna men vi hade hjärtat!! Vad har vi i år? Kanske dags att anpassa lön till prestation?
Så fruktansvärt jävla blekt att jag mår fysiskt illa. Hur i helvete är det möjligt att fullkomligt vika ner sig och glida omkring på det sättet i tre perioder?
Bänka alla och ställ j20 på banan nästa match. Fy fan.
Bänka alla och ställ j20 på banan nästa match. Fy fan.
- SkönaDjurgårn
Maste bara fraga, jag kan inte sa mycket om kontrakt och sant... Vad hander om vi sparkar Nisse Ekman? Klipper vi banden totalt eller blir vi tvungna att betala hans lon i nagra ar till? Det ar val det sistnamnda om jag inte ar helt ute och cyklar.
Kul att bli dragandes med honom i tre (?) ar till nar han ar sa har javla kass redan nu. Vilken mardrom. Far lite Rami-Shaaban-i-Bajen-vibbar har...
Kul att bli dragandes med honom i tre (?) ar till nar han ar sa har javla kass redan nu. Vilken mardrom. Far lite Rami-Shaaban-i-Bajen-vibbar har...
Tvi. Jag skäms som en råtta.
Vad var våran tid i anfallszon, 10 sekunder?
Vad var våran tid i anfallszon, 10 sekunder?
- Daniel942
- Säsongskort: Ja
Okej nu har jag tittat på hela matchen. Var ungefär som att kolla på ett äpple och vänta på att det ska ruttna. Ett jävla sömnpiller var vad det var.
Vi spelar så jävla lojt, ingen vill åka skridskor. Vart är DIF-Hjärtat? Vem står framför mål och täcker/styr? Det finns ingen. Även tränarna tycker jag är lite loja, och det grundar jag på att man inte ens tog en timeout.
Ska DIF Hockey fortsätta spela såhär kommer vi att hamna i kvalserien tillsammans med ajk, och det vill jag verkligen inte. Ser i framför mig ett fullsatt Globen i den avgörande matchen, och den som vinner stannar i ES och den som förlorar åker ner. Matchen slutar med att Viktor Fasth sätter 3-2 bakom Owuya med 1 minut kvar att spela.
Nä, men så jävla pinsam insats idag. Vi har blivit nollade 2 matcher I RAD?!
Och anledningen; Ingen åker skridskor.
+ Mark Owuya - Denna man kan vi tacka för att det inte slutar 0-8 till fiskrensarna.
+ Kempe - Visar vilja.
+ Kronwall - Våran bästa back idag
- Ölvestad - Tackar för sitt nya 3-årskontrakt med att leka leken "Jimmie Ölvestad år 2008".
- Hardy Nilsson - Tar ingen timeout alls. Det tycker jag visar på att man inte bryr sig om att vända ett underläge. Denna timeout hade jag gärna sett direkt efter 0-2.
- Hela övriga laget - Visar ingen vilja alls att spela hockey. Avgå!

Vi spelar så jävla lojt, ingen vill åka skridskor. Vart är DIF-Hjärtat? Vem står framför mål och täcker/styr? Det finns ingen. Även tränarna tycker jag är lite loja, och det grundar jag på att man inte ens tog en timeout.
Ska DIF Hockey fortsätta spela såhär kommer vi att hamna i kvalserien tillsammans med ajk, och det vill jag verkligen inte. Ser i framför mig ett fullsatt Globen i den avgörande matchen, och den som vinner stannar i ES och den som förlorar åker ner. Matchen slutar med att Viktor Fasth sätter 3-2 bakom Owuya med 1 minut kvar att spela.

Nä, men så jävla pinsam insats idag. Vi har blivit nollade 2 matcher I RAD?!
Och anledningen; Ingen åker skridskor.

+ Mark Owuya - Denna man kan vi tacka för att det inte slutar 0-8 till fiskrensarna.
+ Kempe - Visar vilja.
+ Kronwall - Våran bästa back idag
- Ölvestad - Tackar för sitt nya 3-årskontrakt med att leka leken "Jimmie Ölvestad år 2008".
- Hardy Nilsson - Tar ingen timeout alls. Det tycker jag visar på att man inte bryr sig om att vända ett underläge. Denna timeout hade jag gärna sett direkt efter 0-2.
- Hela övriga laget - Visar ingen vilja alls att spela hockey. Avgå!

DIF!
- SkönaDjurgårn
Ja, jag star fast vid att han varit den samsta malvakten i serien de senaste aren. Vad vill du?SebastianK skrev:SkönaDjurgårn skrev:Bra Kempe, satt lite press pa den dar javla sopan i mal.
den där jävla sopan höll nollan .....
- diftobbe89
Håller faktiskt med dig lite och känner samma frustration, helt sjukt egentligen hur jävla pinsamma vi är, vi blir ju verkligen totalt utspelade i 60minuter, och jag orkar verkligen inte såga spelare men måste ändå nämna Andreas Holmqvist, när han är som sämst är han nog fan sämre en den sämsta spelaren i ett korpen lag.. Helt otoligt vad vissa borde skämmasJockmaniac skrev:TVÅ spelare! TVÅ spelare som förtjänar godkänt! Owuya som ser äckligt bra ut, och Widing som är den enda utespelaren som visar lite hjärta och stake. Stackaren får lira med den enda Elitseriespelaren som inte skulle platsa i korphockey: Fimpen Eklund, under hela sista perioden! En halv stjärna också till Ottosson. Nisse Ekman ska bort från klubben nu! Spelar som en snuskig bajare, som jag numera mycket väl tror också han är. Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Bort med det överbetalda patrasket, och just nu är det han som håller fanan för gruppen.
Spela fult
- Lee Harvey Oswald
Sant, tror att denna DIF-upplaga är fullt kapabel att upprepa "All time low" rekordet från just den säsongen med 9 matcher i rad utan vinst.Fricke skrev:
Jag har inte sedan 05/06 sett maken till sämre anfallshockey av Djurgårn.
Så nog finns det kapacitet i denna trupp också
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Nej, det är nog inte lösningen. Men å andra sidan så är Hardy ansvarig för situationen och kanske måste ändra i hela upplägget. Har man inte spelartyper/material för ett visst spel så kan man inte fortsätta som om inget har hänt, utan sluta att vara så jäkla envis.Kentta skrev:Vad är lösningen?! Vill inte se att man börjar sparka spelare hit och dit, men om man lirar såhär är det fan inte långt ifrån det.
- DIF_Soldier
200 piskrapp och tvångsförtäring av en halvliter eter för var och en. Vi är det sämsta laget i serien med den här inställningen. Överbetalda jävla divor.
Säg den glädje som varar
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Jag hade ingen förväntning alls på Ekman. Visste inte om jag skulle skratta eller bli förbannad på de som hyllade honom som fullgod ersättare till Nilson.Jockmaniac skrev:TVÅ spelare! TVÅ spelare som förtjänar godkänt! Owuya som ser äckligt bra ut, och Widing som är den enda utespelaren som visar lite hjärta och stake. Stackaren får lira med den enda Elitseriespelaren som inte skulle platsa i korphockey: Fimpen Eklund, under hela sista perioden! En halv stjärna också till Ottosson. Nisse Ekman ska bort från klubben nu! Spelar som en snuskig bajare, som jag numera mycket väl tror också han är. Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Bort med det överbetalda patrasket, och just nu är det han som håller fanan för gruppen.
Han är en spelare som gör sig bäst i ett lag i medgång. I motgång är han fullständigt värdelös. Minns man väl från senaste gången hur han var.
Mest skrämmande är att vi verkar totalt jävla sönderlästa. Nu är det upp till bevis för Hardy & co. Vi saknar helt svar på hög och rejäl press från motståndarna som till sist insett hur jävla dåliga backar vi har.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Vi saknar inte kvalite, det vi saknar är fan hjärta.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Vart är viljan? Vart är kämpaglöden? Varför tror grabbarna att det räcker att dutta lite med klubban och halvglida sig igenom matcherna? Vart är målen? Vart är tacklingarna? Vart är Hardy? Vart är mitt kära DIF som står upp för varandra och spelar en frenetisk anfallshockey? Vart är anfallshockeyn? Vart är skotten på målen? PINSAMT.
Överbetalda jävla divor känns det som en match som denna.
Överbetalda jävla divor känns det som en match som denna.
-
Helt bedrövligt! Ser fan ut som vi går inför att stå i egen zon hela matchen. Skulle hemskt gärna höra vad vi hade för gameplan inför den här matchen. Inga tendenser någonstans... Tack till Mark som ändå såg till att tv:n fortfarande står kvar.
Owuya= Grymt bra
Otto= Kan omöjligt bli sämre nu
Printz= Helt klart sämsta backen i serien just nu tätt följd av övriga i DIF(ej Ragge inräknad)
Widing= Är du så här dålig?
Falk= Snälla säg att du inte somnar innan du lämnat isen
Ekman=Har du låneskridskor? ser för övrigt jätteintresserad ut
Ölvestad= Tack för att du är så jävla sämst ibland
Tränar trojkan= Time out? Kasta nånting på någon, Bara skrik nåt, Slå nån, Rör er, Bara gör något som förändrar matchbilden... nej då det ska bara stås där bak
Dra
Owuya= Grymt bra
Otto= Kan omöjligt bli sämre nu
Printz= Helt klart sämsta backen i serien just nu tätt följd av övriga i DIF(ej Ragge inräknad)
Widing= Är du så här dålig?
Falk= Snälla säg att du inte somnar innan du lämnat isen
Ekman=Har du låneskridskor? ser för övrigt jätteintresserad ut
Ölvestad= Tack för att du är så jävla sämst ibland
Tränar trojkan= Time out? Kasta nånting på någon, Bara skrik nåt, Slå nån, Rör er, Bara gör något som förändrar matchbilden... nej då det ska bara stås där bak
Dra