Djurgårdens IF - Brynäs IF, 19/10 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 19/10 2010

Inlägg av Mäklaren »

-daniel- skrev:Tycker bara det är skitsnack och inte spela Widing för att han inte öser in mål. Killen sliter som ett jävla djur (även om han inte är vän med pucken alla gånger...). Det kommer lossna, jag har sagt det sen dag ett och är fortfarande helt övertygad om det. Är galen skillnad på "målskyttar" som glider runt och deppar för att de inte öser in mål och de som likt Widing sliter och verkligen försöker...
Mycket bra skrivet Daniel. Widing verkar dessutom tycka om laget och verkar inte heller tycka att det spelar så stor roll att han är ineffektiv när laget trots allt vinner.

Måste förresten få nämna Boumedienne igen. Han börjar se ut som den spelare som han värvades hit för han vara. En riktigt underhållande och bra offensiv spelare, samtidigt som han är hyfsat rejäl och hela tiden står rätt i egen zon. Vår absolut bästa back de senaste matcherna. Ragge gör också en bra match, men hade lite problem ibland i situationer när Brynäs började snurra rejält. Men han är som vanligt stabil trots detta. Vill också berömma Oscar Eklund för kvällens match. Kan han bara sluta slå sina fullkomligt onödiga puckar i rundeln hela tiden, så skulle han kunna bli riktigt stabil på sikt. Han har dessutom ett fint handledsskott.

Det som oroar är ju dock målvaktssidan. Det är då själva fan att vi aldrig kan satsa på en, på förhand, stabil och rutinerad målvakt att bygga laget kring i flera år. Det håller inte med dessa unga killar som inte alls har stabiliteten som krävs. Även om Tim var bra idag, så släppte han några farliga returer som lätt kunde ha renderat i mål för Brynäs och då hade det varit godnatt. Dock så gör han, som sagt, en bra match. Särskilt om man jämför med Owuya.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Säsongskort: Ja

Inlägg av Snazzi »

Edin skrev:VI GAV ALDRIG UPP DJURGÅRN!

-Svedberg. Vilken jävla fitta som håller på och tjafsar under handskakningen efter matchen, uselt beteende.
Inte nog med det, när han och Sillen råkade ihop under matchen låg han och grät som en fitta på isen. Killen har dubbelt så mycket skydd, hur fan fick han ont? Pajas.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
kaminor

Inlägg av kaminor »

SirDIFalot skrev:
kaminor skrev:
SirDIFalot skrev:Widing är bra, han sliter som ett djur, åker mycket skridskor, kämpar som fan. Kul.

Saken är bara det att vi har massor av spelare som kan göra det, Brodin, Kempe, Sillen, Eklund, you name it.

Widing har 300 kakor i månaden, för att göra en sak som ovanstående inte kan. MÅL. Vi snackar 20-30 mål per säsong, och han spelar fan med tillräckligt bra spelare för att göra det. Även om han skulle må bättre av att spela med en naturlig center. Men han har fan testats med alla vi har utom Ottosson nu typ.

Sen spelade Widing bara 11,5 minut idag. Förutom Nilson som fick matchstraff hade bara Tim och Brodin mindre istid... Känns ju inte riktigt som om det är meningen med en kille som tjänar 300 000 kr i månaden heller.
Istid förtjänar man. Även om det finns mycket sparkapital i honom kan vi inte slänga in honom hela tiden i pressade lägen. Då måste vi in med de som förtjänat det.
Jag vet. Jag höll ju med dig i mitt inlägg.
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

Håller inte alls med om att Widing jobbar tillräckligt hårt. Visst han tar i och åker fort korta sträckor men han ger upp närkamperna alldeles för lätt, han kanske vinner 1 av 10 st. Om han nu inte levererar mål tycker jag att det är extra viktigt att han kämpar hårt och vinner närkamper. Sedan borde han använda sin tyngd för att tackla motståndarna men det händer i princip aldrig.

Widing och Nisse är två stora besvikelser så här långt.
Erik I

Inlägg av Erik I »

FET ELOGE efter kvällens match, efter första undrade man ju lite, men JÄVLAR så skönt det känns nu :)
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

tomten skrev:Håller inte alls med om att Widing jobbar tillräckligt hårt. Visst han tar i och åker fort korta sträckor men han ger upp närkamperna alldeles för lätt, han kanske vinner 1 av 10 st. Om han nu inte levererar mål tycker jag att det är extra viktigt att han kämpar hårt och vinner närkamper. Sedan borde han använda sin tyngd för att tackla motståndarna men det händer i princip aldrig.

Widing kämpar ju visst hårt, vad pratar du om? :S
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

VARFÖR bjuder man in utländska domare? Det kan man väl göra i någon jävla träningsmatch, men inte när Elitseriepoäng står på spel. Idag var det någon jävla gästdomare ifrån Schweiz. FAN!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mäklaren skrev: Måste förresten få nämna Boumedienne igen.

Det som oroar är ju dock målvaktssidan. Det är då själva fan att vi aldrig kan satsa på en, på förhand, stabil och rutinerad målvakt att bygga laget kring i flera år.
Ja, Boumedienne är riktigt jävla ultravass på att hålla i pucken och starta spelet. Sen besitter han en fin bössa som jag hoppas han nyttjar lite oftare i framtiden...

Håller med dig om målvakterna, känns som en jobbig jävla post (som alltid). Mark måste dock snabbt få stå igen nu så att han får tillbaks lite självförtroende... tycker inte man kan lasta honom för mycket idag; släpper man in första skottet på mål så vet man redan på förhand att målvakten kommer få en sanslöst tuff match.
Senast redigerad av -daniel- den 2010-10-19 21:29:16, redigerad totalt 1 gånger.
lilleman

Inlägg av lilleman »

Edin skrev:VARFÖR bjuder man in utländska domare? Det kan man väl göra i någon jävla träningsmatch, men inte när Elitseriepoäng står på spel. Idag var det någon jävla gästdomare ifrån Schweiz. FAN!
Tjeckien om jag får be... Åhooo, fint ska de va.
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

tomten skrev:Håller inte alls med om att Widing jobbar tillräckligt hårt. Visst han tar i och åker fort korta sträckor men han ger upp närkamperna alldeles för lätt, han kanske vinner 1 av 10 st. Om han nu inte levererar mål tycker jag att det är extra viktigt att han kämpar hårt och vinner närkamper. Sedan borde han använda sin tyngd för att tackla motståndarna men det händer i princip aldrig.

Håller inte med dig.

Nisse kom förövrigt upp i "Nisse-klass" i 3:e perioden, hoppas han börjar komma igång på allvar. Precis lika vrållugn där som med Widing; det kommer lossna. Patience is a virtue.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

crike skrev: För att återkoppla till matchen idag, det känns riktigt bra. Är bara lite rädd för ett bakslag på Mark idag. Inget som ligger till grund för det bara en feeling.
Sorry om det var det här som gjorde det för Mark idag.
Satt i bilen och satte på radiosporten. Skrattade rakt ut när kommentatorn rapporterade in 0-3 efter första tjugo. Stängde sedan av och satte för 20min sedan igång sporten på 2:an och trodde fan jag skulle trilla av pinn när jag såg slutresultatet. Kul att se/höra att Sandberg gjorde bra ifrån sig. Skräcken är att ha en andra (tredje) målis som kommer in och suger mer än han som han ersätter.

Jäklar vad kul det är att läsa igenom matchreferatet här på forumet. Inte många snälla ord första tjugo för att sen vända och övergå i en liten eufori.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

lilleman skrev:
Edin skrev:VARFÖR bjuder man in utländska domare? Det kan man väl göra i någon jävla träningsmatch, men inte när Elitseriepoäng står på spel. Idag var det någon jävla gästdomare ifrån Schweiz. FAN!
Ah, Tjeckien? Då är det lugnt...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Edin skrev:
lilleman skrev:
Men avgå då Edin!
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

Mäklaren skrev:
-daniel- skrev:Tycker bara det är skitsnack och inte spela Widing för att han inte öser in mål. Killen sliter som ett jävla djur (även om han inte är vän med pucken alla gånger...). Det kommer lossna, jag har sagt det sen dag ett och är fortfarande helt övertygad om det. Är galen skillnad på "målskyttar" som glider runt och deppar för att de inte öser in mål och de som likt Widing sliter och verkligen försöker...
Mycket bra skrivet Daniel. Widing verkar dessutom tycka om laget och verkar inte heller tycka att det spelar så stor roll att han är ineffektiv när laget trots allt vinner.

Måste förresten få nämna Boumedienne igen. Han börjar se ut som den spelare som han värvades hit för han vara. En riktigt underhållande och bra offensiv spelare, samtidigt som han är hyfsat rejäl och hela tiden står rätt i egen zon. Vår absolut bästa back de senaste matcherna. Ragge gör också en bra match, men hade lite problem ibland i situationer när Brynäs började snurra rejält. Men han är som vanligt stabil trots detta. Vill också berömma Oscar Eklund för kvällens match. Kan han bara sluta slå sina fullkomligt onödiga puckar i rundeln hela tiden, så skulle han kunna bli riktigt stabil på sikt. Han har dessutom ett fint handledsskott.

Det som oroar är ju dock målvaktssidan. Det är då själva fan att vi aldrig kan satsa på en, på förhand, stabil och rutinerad målvakt att bygga laget kring i flera år. Det håller inte med dessa unga killar som inte alls har stabiliteten som krävs. Även om Tim var bra idag, så släppte han några farliga returer som lätt kunde ha renderat i mål för Brynäs och då hade det varit godnatt. Dock så gör han, som sagt, en bra match. Särskilt om man jämför med Owuya.

Och sedan NÄR fick vi behålla en målvakt som blommat ut hos oss? Söderström, Tellan, Larsson, Wesslan...m.fl...listan är lång...
lilleman

Inlägg av lilleman »

Edin skrev:
lilleman skrev:
Trodde det framgick att jag var galet ironisk.Fittan Wolmer Edqvist är ju en drömdomare jämfört med wannabe Andreaschus Kompranos, som ingen vet vem det är ändå. Maila domarbasen, dwrt har jag redan gjort-två gånger.
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Skriv svar