Bra match.
Någon som vet om M Holmqvist var skadad/sjuk?
Om han var petad tycker jag beslutet är helt obegripligt. Cehlin har klart framtiden för sig, men är samtidigt överskattad. Cehlin är bättre på grickorna, i övrigt är M Holmqvist bättre på samtliga punkter.
Josefsson är bra nog på rören i hop med Zigomanis och M Holmqvist.
Skellefteå AIK - Djurgårdens IF, 7/12 2009
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF, 7/12 2009
Mycket härlig och rättvis seger. Såg matchen via canal+ web-tv. Jag tycker att kommentatorerna var opartiska. De gav oss mycket beröm och kritiserade Saik ordentligt.
De var klasser bättre än sopan som brukar kommentera på våra hemmamatcher på web-tv. Han om någon måste ha ett svartgult hjärta.
Jag har sällan hört några kommentatorer som gett oss så mycket beröm så jag förstår verkligen inte ni som gnäller.
När jag ändå är inne på detta kan jag väl passa på att nämna att värst är ändå djurgårdshataren Calle J. Tur att han drog till viasat den skiten.
Å en sådan härlig dag.
De var klasser bättre än sopan som brukar kommentera på våra hemmamatcher på web-tv. Han om någon måste ha ett svartgult hjärta.
Jag har sällan hört några kommentatorer som gett oss så mycket beröm så jag förstår verkligen inte ni som gnäller.
När jag ändå är inne på detta kan jag väl passa på att nämna att värst är ändå djurgårdshataren Calle J. Tur att han drog till viasat den skiten.

Å en sådan härlig dag.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Kan ju klargöra detta för er som inte hajjat att Canal+ WebTV är samma produktion som sändning som sker i säsongskortskanalerna, alltså PPV matcherna. 

"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Då jag varit bosatt på orten under större delen av mitt liv, så finns det inget som är så underbart som när vi vinner mot Skellefteå. Och att dessutom nolla dem på deras egen is.. Det är dessutom alltid lika underhållande att läsa i västerbottensmedia när vi vunnit mot SAIK.
Tänkte bjuda på några sköna citat. Observera att samtliga citat kommer från riktiga artiklar i media, eller Skellefteås hemsida. Dvs, det är inga bittra fans som skriver detta på något forum.
Vid vissa tillfällen är det dessutom vanföreställningar efter bittra förluster. Typ "Hur fan kan Arne och "Ankan" kommentera Djurgårn, det är ju så uppenbart att det är deras favoritlag!" Eller varför inte klassikern. "Hur kan Lärking och Rådbjer få döma DIF, det är ju ett Stockholmslag!"
Tänkte bjuda på några sköna citat. Observera att samtliga citat kommer från riktiga artiklar i media, eller Skellefteås hemsida. Dvs, det är inga bittra fans som skriver detta på något forum.
Förutom bedrövlig svenska är hela denna vinkling är väldigt rolig. Först hävdar han indirekt att Wesslau inte var störd och därmed skulle ha släppt in Tenkrats "skott" trots fri sikt. Sen hävdar han att Hadelöv blev "totalt överkörd" vid ett av målen. Antar då att han menar vid 0-2, då "Fimpen" hakar ihop armen med Hadelöv när han jublar över målet några sekunder efter att den gått i nät. Kolla gärna på målet för att förstå humorn i att han anser att Hadelöv blev totalt nermejad.Jimmie Ericssons mål blir bortdömt för att han står i målgården. Han rörde sig ut från målet och störde inte Wesslau från min vinkel. Jag har inte sett reprisen, men Hadelöv blev totalt överkörd på ett av Djurgårdsmålen, det friade han för.
Inte nåt snack om att det KAN ha varit offside, utan "Djurgården åker offside" som om att man gör det medvetet för att man vet att domaren inte bryr sig.Djurgården åker offside efter drygt sex minuter men det kommer inget domslut, istället kan gästerna passa på att göra 0-1 efter att Tim Eriksson snappat upp en retur.
Som om att Printz (med sitt enorma spelsinne) uppfattat att Tenkrat ser en lucka, och därmed väljer att strategiskt flytta målet.Petr Tenkrat åker runt gästernas mål två varv i bra fart men precis som han hittat sin lucka vänder sig David Printz om och skickar undan målet ur sitt läge, detta utan åtgärd från domarhåll.
Väldigt bitter underton. Roligt. Målar också upp att Ragnarsson får fördelar som om han vore "Foppa".Reduceringen kommer till sist, det är Petr Tenkrat som får sin revansch och får göra 1-3 på en riktigt typisk Tenkrat-rundning upp mot blålinjen och ett bra avslut. MEN så blir det inte alls för efter att målet beslutats och tagits upp på tavlan kommer en klagostorm från Marcus Ragnarsson och då döms målet bort.
Måste även lägga mig i debatten om partiska kommentatorer. Vem fan bryr sig? Det är väl inte så jävla konstigt att man inte skickar runt folk runt hela landet för att kommentera en PPV-sändning.. och om man då kan avläsa att killarna som snackar håller på hemmalaget. jaa.. so what? Håller med om att man kan irritera sig om det går över gränsen, typ "Ååååhhh vilken härlig flippmacka av "Svarten" till "Susse"!, men tycker definitivt inte att så var fallet ikväll, vilket några gör gällande. Sen om man är helt inkompetent och inte kan nåt om hockey eller ens kan prata rent, det är ju en helt annan sak att kritisera. Oftast försöker man nog göra ett bra jobb, och det är säkert näst intill omöjligt att helt dölja sina sympatier. Ser man en NHL-match med amerikanska kommentatorer så är det ju inte direkt så att dom smyger med vilket lag man håller på.Tim Erixon tar direktskott på en lysande passning mot bortre stolpen, pucken ser ut att gå i mål, Erixon är säker på att den går i mål, reprisen ser tveksam ut, men Vinnerborg vägrar ringa och kolla med måldomaren.
Vid vissa tillfällen är det dessutom vanföreställningar efter bittra förluster. Typ "Hur fan kan Arne och "Ankan" kommentera Djurgårn, det är ju så uppenbart att det är deras favoritlag!" Eller varför inte klassikern. "Hur kan Lärking och Rådbjer få döma DIF, det är ju ett Stockholmslag!"