Djurgårdens IF - HV71, 22/2 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Rash
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

*Knirre skrev: EXAKT. Tack Lee Harvey Oswald.

Vidare "pajkastar" jag inte Ribbenstrand för att jag är en ondskefull människa som vill honom illa. Om man kan något om sporten, i kombination med att man vill se ett framgångsrikt DIF, så kan man inte försvara "Ribben" hela tiden med att han fortfarande är ung.

Bara för att man ännu utvecklas behöver väl inte det betyda att man kommer att bli nästa storback, eller ens en bra elitserieback. I "Ribbens" fall tycker jag att det är uppenbart att han inte var de verktyg som krävs för att ens bli en pålitlig back i DIF, förutsatt att vi ska spela i den högsta serien.

De egenskaper som Ribbenstrand saknar (samtliga förutom aggresiviteten) är inte sådana som man får på grund av åldern. Tror ju inte att han kommer att vakna upp en morgon och från ingenstans, helt plötsligt vara försedd med ett briljant spelsinne och intelligens.

Dessutom så är hans "styrka", hans otroligt överaggresiva stil, i kombination med hans dumhet på isen, en ren svaghet då den leder till onödiga utvisningar, galna rusningar på fel spelare, samt allmänt förvirrat beteende.

Uppenbarligen är det svårt för vissa att inse att det finns spelare i vårt lag som inte duger, men att inte ens försöka (vilket man knappast kan ha gjort om man försvarar Ribbenstrands agerande på isen) känns bara naivt.

Om han i någon situation, i någon match, visat någon som helst potential eller indikation på att han har "det där lilla extra" i sig, så skulle jag kanske bättre kunna smälta hans mindre bra insatser. Men jag har faktiskt, tyvärr, inte sett någonting som lovar bättring.
Knirre, du är en mycket ond människa :wink:

Jag försvarade aldrig Ribbens agerande vid deras mål, det ska inte ske på den här nivån. Men jag kan ändå inte låta bli att tro på Ribben, kanske för att jag är svag för spelartypen som ger och tar smällar och spelar med ett otroligt hjärta.

Ribben kommer aldrig vara någon teknisk back som lägger fina mackor ala TJ, men kan han bara lära sig på sina misstag, känna igen situationerna där han gjort fel, så tror jag att han har en ljus framtid.
Lycka är att vara djurgårdare
Skriv svar