Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
18DIF91
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av 18DIF91 »

Nåt för Tony Zabel och company inför nästa säsong.

Något som verkar ha glömts bort en del i DIF :P
Alltid Oavsett.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Det absolut viktigaste just nu är att försöka få Otto att spela minst en säsong till med oss.

Kan inte så någon viktigare pusselbit för lagbygget.

I övrigt hade jag varit gladare om vi kunde signa upp en defensiv back jämfört med ytterligare en offensiv, men Challe har redan tydligt visat att defensiva backar tydligt inte ligger högt på prioriteringslistan.
Staten

Inlägg av Staten »

Kall-El skrev:
I övrigt hade jag varit gladare om vi kunde signa upp en defensiv back jämfört med ytterligare en offensiv, men Challe har redan tydligt visat att defensiva backar tydligt inte ligger högt på prioriteringslistan.
1) Vi var i skrikande behov av en PP-back som kan göra mål lika mycket som en defensiv klippa och 2) truppen är inte färdigspikad än.
Norenfalk

Inlägg av Norenfalk »

Bara jag som är intresserad av Aaltonen? Han kanske är signad redan. Har inte så stor koll :)
RÖTT FÖR BLODET GENOM HJÄRTA OCH VEN
GULT FÖR SOLENS VÄRMANDE SKEN
BLÅTT FÖR HIMMEL,REGN OCH HAV
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Staten skrev:
Kall-El skrev:
1) Vi var i skrikande behov av en PP-back som kan göra mål lika mycket som en defensiv klippa och 2) truppen är inte färdigspikad än.
Då lyckas du missa det faktum att en väldigt stor del av backbesättningen förra säsongen hade sina styrkor i offensiven. ( Hur de sedande presterade är en annan historia. ) Det som saknas absolut mest enligt mig är defensiva backar.

Känns som att vi ideligen "tar det som blir över" när det kommer till defensiva backar medan Challe är väldigt snabbt ute att plocka in offensiva backar som tex Lidström förra säsongen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kall-El skrev:
Staten skrev:
Kall-El skrev:
Då lyckas du missa det faktum att en väldigt stor del av backbesättningen förra säsongen hade sina styrkor i offensiven. ( Hur de sedande presterade är en annan historia. ) Det som saknas absolut mest enligt mig är defensiva backar.

Känns som att vi ideligen "tar det som blir över" när det kommer till defensiva backar medan Challe är väldigt snabbt ute att plocka in offensiva backar som tex Lidström förra säsongen.
Jag fattar fortfarande inte vilka offensiva backar du syftar på hela tiden? Lidström gjorde lite poäng i PP, med betoning på lite. Men han var ingen offensiv back direkt. Nils, Timmy, Granath, Arnesson, Falk med flera kan inte direkt heller beskyllas för att vara offensiva backar. Den enda som skulle kunna vara de tär väl Gustafsson. Men han konverterade mer till det under Zabel. Under Challe fick han inte den rollen.

Vi satsade ju däremot på SPELSKICKLIGA backar, vilket inte betyder offensiva backar. Tänk Oscar Eklund. Spelskicklig men knappast en offensiv back. Det var backar som var snabba och bra med pucken, eftersom vi planerade att vara ett spelförande lag. Men vi hade ju fortfarande inte en enda PP-back så förstår inte vad det här tjatet som offensiva backar kommer i från.

Om någonting tycker jag avsaknaden av en offensiv back ifjol var en stor akilleshäl. Det hoppas jag att vi löst nu med Lofquist.
Expert.
Användarvisningsbild
XantE

Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av XantE »

Jim Morrison skrev:
JohnnyOduya skrev:Är det någon här som hört det ryktas om en eventuell utlåning av Frölundas Mats Rosseli Olsen till DIF? Ligger det någon sanning bakom? Tycker annars han har varit strålande hos oss i år och förtjänar ett förlängt kontrakt och en ordinarie plats.
Vad är detta för intressant rykte? Jag skulle älska Rosseli Olsen i DIF nästa säsong. Berätta mer!
E han bra? Inge vidare poängproducering i Frölunda iaf..
Användarvisningsbild
robin975

Inlägg av robin975 »

XantE skrev:
Jim Morrison skrev:
JohnnyOduya skrev:Är det någon här som hört det ryktas om en eventuell utlåning av Frölundas Mats Rosseli Olsen till DIF? Ligger det någon sanning bakom? Tycker annars han har varit strålande hos oss i år och förtjänar ett förlängt kontrakt och en ordinarie plats.
Vad är detta för intressant rykte? Jag skulle älska Rosseli Olsen i DIF nästa säsong. Berätta mer!
E han bra? Inge vidare poängproducering i Frölunda iaf..
http://www.svenskafans.com/hockeyzon/Dj ... 15202.aspx

Vi har varit intresserade av honom förut iallafall.
Så varför skulle det inte kunnat vara realistiskt?
VI ÄR TILLBAKA!!!
Sotarn

Inlägg av Sotarn »

SirDIFalot skrev:
Kall-El skrev:
Staten skrev:
Kall-El skrev:

Jag fattar fortfarande inte vilka offensiva backar du syftar på hela tiden? Lidström gjorde lite poäng i PP, med betoning på lite. Men han var ingen offensiv back direkt. Nils, Timmy, Granath, Arnesson, Falk med flera kan inte direkt heller beskyllas för att vara offensiva backar. Den enda som skulle kunna vara de tär väl Gustafsson. Men han konverterade mer till det under Zabel. Under Challe fick han inte den rollen.

Vi satsade ju däremot på SPELSKICKLIGA backar, vilket inte betyder offensiva backar. Tänk Oscar Eklund. Spelskicklig men knappast en offensiv back. Det var backar som var snabba och bra med pucken, eftersom vi planerade att vara ett spelförande lag. Men vi hade ju fortfarande inte en enda PP-back så förstår inte vad det här tjatet som offensiva backar kommer i från.

Om någonting tycker jag avsaknaden av en offensiv back ifjol var en stor akilleshäl. Det hoppas jag att vi löst nu med Lofquist.
Vi behöver nya BRA backar punkt slut.
Jag hejar på två lag, Djurgården och det lag aik spelar emot.
Användarvisningsbild
sthlm19

Inlägg av sthlm19 »

Norenfalk skrev:Bara jag som är intresserad av Aaltonen? Han kanske är signad redan. Har inte så stor koll :)
Aaltonen kommer spela i KHL eller motsvarande nästa år, inte i allsvenskan.

Men svaret är ja på din fråga. :)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

dustin johner ?@dustinjohner 1h
Thanks for the year stockholm, see ya in 4 months! #goinghome #ohcanada

Vi kan nog räkna in Dustin i årets trupp. Men varför går inte DIF hockey ut med det då?

Är för övrigt ganska förvånad att det inte skett några kontraktsförlängningar eller kommit ut några officiella besked om spelare som man givetvis inte kommer vilja ha kvar?
Expert.
Användarvisningsbild
Tobyaxelsson

Inlägg av Tobyaxelsson »

Bara jag som kommer sakna Olve sa in i helvete om han slutar nu i sommar? Kommer inte kanna igen DIF utan honom, tragiskt nog (ursakta for spraket men skriver med ett amerikanskt tangentbord)
För det är Djurgården som får mig att le!
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av BaronVonDif »

Tobyaxelsson skrev:Bara jag som kommer sakna Olve sa in i helvete om han slutar nu i sommar? Kommer inte kanna igen DIF utan honom, tragiskt nog (ursakta for spraket men skriver med ett amerikanskt tangentbord)
Jag har saknat Ölvestad i två säsonger, det glimtar till ibland men hans nuvarande säsong är i regel mycket sämre den innan.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Tobyaxelsson skrev:Bara jag som kommer sakna Olve sa in i helvete om han slutar nu i sommar? Kommer inte kanna igen DIF utan honom, tragiskt nog (ursakta for spraket men skriver med ett amerikanskt tangentbord)
Ölvestad kommer inte sluta, varför skulle han göra det? Han är född 80 och har säkert minst 5 säsonger till att ge, Otto gör nog 3st till.

Det är ju en ekonomisk fråga även för spelarna. Det är knappast troligt att varken Otto eller Jimmie är ekonomiskt oberoende, man bli inte rik på att spela hockey i Sverige. Visst, Jimmie spelade 2 år i Tampa men tror knappast han tjänade mer än max ngn miljon per säsong, det var dessutom länge sen. Han använde troligen dom pengarna för att köpa sitt hus i Nacka.

Så länge inte dom har några andra jobb på G så kommer dom fortsätta spela, dock med mindre lön än tidigare.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

SirDIFalot skrev:dustin johner ?@dustinjohner 1h
Thanks for the year stockholm, see ya in 4 months! #goinghome #ohcanada

Vi kan nog räkna in Dustin i årets trupp. Men varför går inte DIF hockey ut med det då?

Är för övrigt ganska förvånad att det inte skett några kontraktsförlängningar eller kommit ut några officiella besked om spelare som man givetvis inte kommer vilja ha kvar?
Challe sa i en intervjuv att DIF skulle utvärdera säsongen och ingen visste någonting inför fortsättningen, ingen satt säkert sa han väl mer eller mindre. Så jag tror vi får vänta med besked och de kontrakt som redan skrivits var väl de som inte kunde vänta.
Låst