Nåt för Tony Zabel och company inför nästa säsong.
Något som verkar ha glömts bort en del i DIF

1) Vi var i skrikande behov av en PP-back som kan göra mål lika mycket som en defensiv klippa och 2) truppen är inte färdigspikad än.Kall-El skrev:
I övrigt hade jag varit gladare om vi kunde signa upp en defensiv back jämfört med ytterligare en offensiv, men Challe har redan tydligt visat att defensiva backar tydligt inte ligger högt på prioriteringslistan.
Då lyckas du missa det faktum att en väldigt stor del av backbesättningen förra säsongen hade sina styrkor i offensiven. ( Hur de sedande presterade är en annan historia. ) Det som saknas absolut mest enligt mig är defensiva backar.Staten skrev:1) Vi var i skrikande behov av en PP-back som kan göra mål lika mycket som en defensiv klippa och 2) truppen är inte färdigspikad än.Kall-El skrev:
I övrigt hade jag varit gladare om vi kunde signa upp en defensiv back jämfört med ytterligare en offensiv, men Challe har redan tydligt visat att defensiva backar tydligt inte ligger högt på prioriteringslistan.
Jag fattar fortfarande inte vilka offensiva backar du syftar på hela tiden? Lidström gjorde lite poäng i PP, med betoning på lite. Men han var ingen offensiv back direkt. Nils, Timmy, Granath, Arnesson, Falk med flera kan inte direkt heller beskyllas för att vara offensiva backar. Den enda som skulle kunna vara de tär väl Gustafsson. Men han konverterade mer till det under Zabel. Under Challe fick han inte den rollen.Kall-El skrev:Då lyckas du missa det faktum att en väldigt stor del av backbesättningen förra säsongen hade sina styrkor i offensiven. ( Hur de sedande presterade är en annan historia. ) Det som saknas absolut mest enligt mig är defensiva backar.Staten skrev:1) Vi var i skrikande behov av en PP-back som kan göra mål lika mycket som en defensiv klippa och 2) truppen är inte färdigspikad än.Kall-El skrev:
Känns som att vi ideligen "tar det som blir över" när det kommer till defensiva backar medan Challe är väldigt snabbt ute att plocka in offensiva backar som tex Lidström förra säsongen.
E han bra? Inge vidare poängproducering i Frölunda iaf..Jim Morrison skrev:Vad är detta för intressant rykte? Jag skulle älska Rosseli Olsen i DIF nästa säsong. Berätta mer!JohnnyOduya skrev:Är det någon här som hört det ryktas om en eventuell utlåning av Frölundas Mats Rosseli Olsen till DIF? Ligger det någon sanning bakom? Tycker annars han har varit strålande hos oss i år och förtjänar ett förlängt kontrakt och en ordinarie plats.
http://www.svenskafans.com/hockeyzon/Dj ... 15202.aspxXantE skrev:E han bra? Inge vidare poängproducering i Frölunda iaf..Jim Morrison skrev:Vad är detta för intressant rykte? Jag skulle älska Rosseli Olsen i DIF nästa säsong. Berätta mer!JohnnyOduya skrev:Är det någon här som hört det ryktas om en eventuell utlåning av Frölundas Mats Rosseli Olsen till DIF? Ligger det någon sanning bakom? Tycker annars han har varit strålande hos oss i år och förtjänar ett förlängt kontrakt och en ordinarie plats.
Vi behöver nya BRA backar punkt slut.SirDIFalot skrev:Jag fattar fortfarande inte vilka offensiva backar du syftar på hela tiden? Lidström gjorde lite poäng i PP, med betoning på lite. Men han var ingen offensiv back direkt. Nils, Timmy, Granath, Arnesson, Falk med flera kan inte direkt heller beskyllas för att vara offensiva backar. Den enda som skulle kunna vara de tär väl Gustafsson. Men han konverterade mer till det under Zabel. Under Challe fick han inte den rollen.Kall-El skrev:Då lyckas du missa det faktum att en väldigt stor del av backbesättningen förra säsongen hade sina styrkor i offensiven. ( Hur de sedande presterade är en annan historia. ) Det som saknas absolut mest enligt mig är defensiva backar.Staten skrev:1) Vi var i skrikande behov av en PP-back som kan göra mål lika mycket som en defensiv klippa och 2) truppen är inte färdigspikad än.Kall-El skrev:
Känns som att vi ideligen "tar det som blir över" när det kommer till defensiva backar medan Challe är väldigt snabbt ute att plocka in offensiva backar som tex Lidström förra säsongen.
Vi satsade ju däremot på SPELSKICKLIGA backar, vilket inte betyder offensiva backar. Tänk Oscar Eklund. Spelskicklig men knappast en offensiv back. Det var backar som var snabba och bra med pucken, eftersom vi planerade att vara ett spelförande lag. Men vi hade ju fortfarande inte en enda PP-back så förstår inte vad det här tjatet som offensiva backar kommer i från.
Om någonting tycker jag avsaknaden av en offensiv back ifjol var en stor akilleshäl. Det hoppas jag att vi löst nu med Lofquist.
Aaltonen kommer spela i KHL eller motsvarande nästa år, inte i allsvenskan.Norenfalk skrev:Bara jag som är intresserad av Aaltonen? Han kanske är signad redan. Har inte så stor koll
Jag har saknat Ölvestad i två säsonger, det glimtar till ibland men hans nuvarande säsong är i regel mycket sämre den innan.Tobyaxelsson skrev:Bara jag som kommer sakna Olve sa in i helvete om han slutar nu i sommar? Kommer inte kanna igen DIF utan honom, tragiskt nog (ursakta for spraket men skriver med ett amerikanskt tangentbord)
Ölvestad kommer inte sluta, varför skulle han göra det? Han är född 80 och har säkert minst 5 säsonger till att ge, Otto gör nog 3st till.Tobyaxelsson skrev:Bara jag som kommer sakna Olve sa in i helvete om han slutar nu i sommar? Kommer inte kanna igen DIF utan honom, tragiskt nog (ursakta for spraket men skriver med ett amerikanskt tangentbord)
Challe sa i en intervjuv att DIF skulle utvärdera säsongen och ingen visste någonting inför fortsättningen, ingen satt säkert sa han väl mer eller mindre. Så jag tror vi får vänta med besked och de kontrakt som redan skrivits var väl de som inte kunde vänta.SirDIFalot skrev:dustin johner ?@dustinjohner 1h
Thanks for the year stockholm, see ya in 4 months! #goinghome #ohcanada
Vi kan nog räkna in Dustin i årets trupp. Men varför går inte DIF hockey ut med det då?
Är för övrigt ganska förvånad att det inte skett några kontraktsförlängningar eller kommit ut några officiella besked om spelare som man givetvis inte kommer vilja ha kvar?