Säsongen 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
DjurgårdareiNorrland

Säsongen 2024/25

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Boven skrev: 2025-01-17 12:50:15
DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-01-17 12:19:07 BIK Karlskoga snackas det inte tillräckligt om.
SSK och Löven i all ära men jag tror största favoriten till SHL-spel (tragiskt för alla som lirar i SHL nu) är BIK.

I dagens Rinkside tas de underliggande siffrorna upp, där ska det vara enorm skillnad på BIK och övriga lag. Bland annat så förväntas man göra 1 mål mer/match än övriga topplag. Dessutom en sylvass defensiv och 2 bra målvakter.

Det här är nya Brynäs, skillnaden är att Brynäs är ett storlag som det snackades om hela tiden och med ständig mediabevakning.
Nya Brynäs, lugn nu.
Visst BIK gör det jätte bra men dom är knappast nya Brynäs. Vi har väl dessutom tagit 7/9 poäng av dom iår.
Vad får dig att tycka att dem inte är det? All underliggande pekar på det, och även om det aldrig är nog, så visar spelet på isen exakt samma sak.
Vi tog poäng mot Brynäs också, även mot Modo året innan. Säger inte så mycket (ingenting).
Boven

Säsongen 2024/25

Inlägg av Boven »

Brynäs leder SHL med större delen av samma trupp som dom hade förra säsongen. BIK är bra men inte i närheten av Brynäs 23/24. Vi låg ju för fan före dom för 1 omgång sen och vi är ju tydligen kattpiss, så bra kan dom ju inte va då?
Osten östlund

Säsongen 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Boven skrev: 2025-01-17 13:38:49 Brynäs leder SHL med större delen av samma trupp som dom hade förra säsongen. BIK är bra men inte i närheten av Brynäs 23/24. Vi låg ju för fan före dom för 1 omgång sen och vi är ju tydligen kattpiss, så bra kan dom ju inte va då?
Nä men dom spelar som ett lag, det kommer man långt på.

Vad har vi ca 10 miljoner mer i budget, än BiK!
Boven

Säsongen 2024/25

Inlägg av Boven »

Osten östlund skrev: 2025-01-17 13:54:22
Boven skrev: 2025-01-17 13:38:49 Brynäs leder SHL med större delen av samma trupp som dom hade förra säsongen. BIK är bra men inte i närheten av Brynäs 23/24. Vi låg ju för fan före dom för 1 omgång sen och vi är ju tydligen kattpiss, så bra kan dom ju inte va då?
Nä men dom spelar som ett lag, det kommer man långt på.

Vad har vi ca 10 miljoner mer i budget, än BiK!
Jag har väl inte sagt att dom inte gör det bra? Jag motsatte mig att dom skulle vara nya Brynäs och på deras nivå.
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av Praetori »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-01-17 12:19:07 BIK Karlskoga snackas det inte tillräckligt om.
SSK och Löven i all ära men jag tror största favoriten till SHL-spel (tragiskt för alla som lirar i SHL nu) är BIK.

I dagens Rinkside tas de underliggande siffrorna upp, där ska det vara enorm skillnad på BIK och övriga lag. Bland annat så förväntas man göra 1 mål mer/match än övriga topplag. Dessutom en sylvass defensiv och 2 bra målvakter.

Det här är nya Brynäs, skillnaden är att Brynäs är ett storlag som det snackades om hela tiden och med ständig mediabevakning.
Håller med. Jonsson I kassen är i den beryktade zonen. Så pass att jag inte kan låta bli att imponeras. Och det ont-top på en lagsolid defensiv som inte skulle skämma ut sig ens på SHL-nivå.
Fortsätter de sin fina utveckling kommer de bli svåra att välta över ända även för hyperoffensiva lag som Löven.

Sen tror jag vi har bredd och spets nog att lirka upp dem i ett slutspel men ja de ligger där de ligger av en anledning.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
BigJ

Säsongen 2024/25

Inlägg av BigJ »

Praetori skrev: 2025-01-17 18:56:54

Håller med. Jonsson I kassen är i den beryktade zonen. Så pass att jag inte kan låta bli att imponeras. Och det ont-top på en lagsolid defensiv som inte skulle skämma ut sig ens på SHL-nivå.
Fortsätter de sin fina utveckling kommer de bli svåra att välta över ända även för hyperoffensiva lag som Löven.

Sen tror jag vi har bredd och spets nog att lirka upp dem i ett slutspel men ja de ligger där de ligger av en anledning.
Bofors hade väl 3 matcher till förlängning mot Brynäs i semin i fjol så det är absolut ett lag att ta på största allvar.

Gav Brynäs en betydligt bättre fight än vad vi gjorde i finalen.

Extra imponerande med tanke på deras start förra säsongen.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 2024/25

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Det lag som leder serien är i mina ögon det bästa laget. Särskilt desto längre en serie spelats.

Kallesskoga är laget att slå just nu. Och vinner de serien blir de självklart favoriter att gå upp.
Solklara favoriter?
Absolut inte. Vill påstå att vi kommer bli oerhört svåra att slå över 7 matcher för alla andra lag.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Hillberry blue

Säsongen 2024/25

Inlägg av Hillberry blue »

Såg matchen KHC-Björklöven live igår. Björklöven imponerar inte på mig. Dom bör vi kunna ta i ett eventuellt slutspel. Tror vi skulle få det tuffare mot KHC faktiskt. Karlskoga tror jag är det största hindret av kliva över.
Forza DIF
DjurgårdareiNorrland

Säsongen 2024/25

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

BigJ skrev: 2025-01-18 00:24:15
Praetori skrev: 2025-01-17 18:56:54

Bofors hade väl 3 matcher till förlängning mot Brynäs i semin i fjol så det är absolut ett lag att ta på största allvar.

Gav Brynäs en betydligt bättre fight än vad vi gjorde i finalen.

Extra imponerande med tanke på deras start förra säsongen.
Ja, jag såg alla deras matcher och jag tycker absolut inte det var självklart att Brynäs skulle gå vidare.
Det var faktiskt riktigt jämt i många matcher.

Samma skickliga tränare nu och nästan exakt samma lag, med en ännu bättre målvaktssida.
Användarvisningsbild
fryppe

Säsongen 2024/25

Inlägg av fryppe »

Någon som har koll på hur mycket vi drog in på insamlingen förra året första dagen?
Användarvisningsbild
Buford

Säsongen 2024/25

Inlägg av Buford »

fryppe skrev: 2025-01-18 13:04:35 Någon som har koll på hur mycket vi drog in på insamlingen förra året första dagen?
Ingen aning, men vi har dragit in 250.000 idag.
Daven

Säsongen 2024/25

Inlägg av Daven »

fryppe skrev: 2025-01-18 13:04:35 Någon som har koll på hur mycket vi drog in på insamlingen förra året första dagen?
Hittade ett inlägg där vi hade samlat in 425.000:- på 17 timmar. Tog oss två dygn att nå miljonen.
Användarvisningsbild
Andspe
Säsongskort: Ja

Säsongen 2024/25

Inlägg av Andspe »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-01-17 13:06:27
Boven skrev: 2025-01-17 12:50:15

Nya Brynäs, lugn nu.
Visst BIK gör det jätte bra men dom är knappast nya Brynäs. Vi har väl dessutom tagit 7/9 poäng av dom iår.
Vad får dig att tycka att dem inte är det? All underliggande pekar på det, och även om det aldrig är nog, så visar spelet på isen exakt samma sak.
Vi tog poäng mot Brynäs också, även mot Modo året innan. Säger inte så mycket (ingenting).
Blir lite missvisande nu när ligan är så sjukt skiktad. Känslan är att ligan aldrig varit så ojämn som nu. Att Bik har lättare att ta 3p borta mot Östersund kontra oss är klart. Finns inget större intresse egentligen att möta bik trots att de är serieledare. Oss däremot, så är det alltid mycket folk på matcherna.

Det påverkar statistiken. Ska man grotta ned sig i statistik så är det nog top 4 inbördes möten man bör granska för att finna svar.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
fryppe

Säsongen 2024/25

Inlägg av fryppe »

Daven skrev: 2025-01-18 13:25:33
Hittade ett inlägg där vi hade samlat in 425.000:- på 17 timmar. Tog oss två dygn att nå miljonen.
tackar !
Daven

Säsongen 2024/25

Inlägg av Daven »

300.000 på drygt tre timmar, underbara Djurgårdsfamilj.
Skriv svar