Nya frågetecken och ny centerlösning… igen.
En förutsättning för att kunna ta oss någonstans den här säsongen vore ju att slippa byta formationer varenda jävla omgång.
Vi måste vara extremt nedtränade.
#10 skrev: ↑2025-01-16 19:29:29
Ser Brynäs spela, herregud säger jag bara, typ halva laget från HA och Satan så bra dom är, inte konstigt att vi inte hade en chans förra året
Sjukt imponerande spel av Brynäs. Snacka om att ha lärt sig en läxa av degraderingen. Kanske blir första lag på nästan 100 år att som nykomling vinna SM guld?
Att kopiera och klistra in hela texter från plustjänster har inte varit och är inte tillåtet. Dels är det helt enkelt inte lagligt, dels är plustjänster en förutsättning för bevakningen (särskilt vad gäller Hockeynews). Citera kortare delar av texten är däremot okej.
Osten östlund skrev: ↑2025-01-16 16:34:28
Costmar/Dick tveksamma imorgon. Berg är pappaledig.
Apropå Dick. Såg han inte rätt menlös ut mot gnaget efter den rätt oklara dubbelutvisningen?
Kändes ändå som att ingen av våra "veteraner" eller ens slitvargar (ex Grewe eller Weigel) värderade matchen på den där 'grit' nivån som man kanske förväntar sig av ett derby.
Jag är kluven. Visst tävlade vi i 60min men få av spelarna såg ut att vilja gambla i det fysiska, vilket kanske är rätt när kolsäckarna är ett mittenlag. Men nånstans skulle man ändå vilja se den där 'attityden' över långtids-smartness i laget som helhet.
Sen hoppas jag att man får äta upp det där vart det lider och att värderingen var/är rätt. Men ändå? Är det lite för mycket fokus eller tunnelseende mot ett kommande slutspel i år igen?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Osten östlund skrev: ↑2025-01-16 16:34:28
Costmar/Dick tveksamma imorgon. Berg är pappaledig.
Apropå Dick. Såg han inte rätt menlös ut mot gnaget efter den rätt oklara dubbelutvisningen?
Kändes ändå som att ingen av våra "veteraner" eller ens slitvargar (ex Grewe eller Weigel) värderade matchen på den där 'grit' nivån som man kanske förväntar sig av ett derby.
Jag är kluven. Visst tävlade vi i 60min men få av spelarna såg ut att vilja gambla i det fysiska, vilket kanske är rätt när kolsäckarna är ett mittenlag. Men nånstans skulle man ändå vilja se den där 'attityden' över långtids-smartness i laget som helhet.
Sen hoppas jag att man får äta upp det där vart det lider och att värderingen var/är rätt. Men ändå? Är det lite för mycket fokus eller tunnelseende mot ett kommande slutspel i år igen?
Dick har inte sett bra ut sedan avstängningen.
Hans drömstart på säsongen dippade och nu ser han mest loj ut.
Men många är bleka.
Å andra sidan trodde man väl inte att gubbarna skulle vara såhär bra som de varit under Oktober-December, så dippen kanske kommer nu istället?
Tror du är helt rätt i det sista där.
Lite ”i väntan på slutspel” för många av dessa spelare.
Osten östlund skrev: ↑2025-01-16 21:41:50
Gissar på att det blir Andren imorgon. Hoppas vi studsar tillbaka direkt!
Förövrigt så lirade Linus i 4:e linan idag. Vår "modell pojke " vann sin match med!
Modell?
Lika bra att köra Andrén. Hävelid var knappast vass sist. Sprider puckar omkring sig helt vansinnigt. Viktor var däremot bra senaste matchen. Chansa på att han kan bygga vidare där.
Förövrigt så lirade Linus i 4:e linan idag. Vår "modell pojke " vann sin match med!
Modell?
Lika bra att köra Andrén. Hävelid var knappast vass sist. Sprider puckar omkring sig helt vansinnigt. Viktor var däremot bra senaste matchen. Chansa på att han kan bygga vidare där.
Våran målvaktssituation är minst sagt märklig.
Ingen tar chansen och behåller den. Det logiska nu sett till förra och denna säsong är att Andrén ikväll släpper 2-3 billiga puckar eller gör en tavla.
Det blir aldrig lugn och ro på den posten.
Gissar på att han menar Armalis
Den bottenstriden skojar man inte bort för övrigt.
Tror vi kan räkna bort Mantas från önskelistan.
Modell?
Modell= långskott, Mantas spelar dåligt. Vi får låna honom.
Modell?
Våran målvaktssituation är minst sagt märklig.
Ingen tar chansen och behåller den.
Hävelid känns väl ändå helt given som etta? Visst, det kan väl ändras om formkurvan går åt varsitt håll mellan honom och Andrén men en sämre insats i en enskild match här och där betyder väl knappast att Hävelid är skitdålig? (Och nej, påstår inte att du säger att han är skitdålig utan mer att belysa poängen att han är etta )
BIK Karlskoga snackas det inte tillräckligt om.
SSK och Löven i all ära men jag tror största favoriten till SHL-spel (tragiskt för alla som lirar i SHL nu) är BIK.
I dagens Rinkside tas de underliggande siffrorna upp, där ska det vara enorm skillnad på BIK och övriga lag. Bland annat så förväntas man göra 1 mål mer/match än övriga topplag. Dessutom en sylvass defensiv och 2 bra målvakter.
Det här är nya Brynäs, skillnaden är att Brynäs är ett storlag som det snackades om hela tiden och med ständig mediabevakning.
DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-01-17 12:19:07
BIK Karlskoga snackas det inte tillräckligt om.
SSK och Löven i all ära men jag tror största favoriten till SHL-spel (tragiskt för alla som lirar i SHL nu) är BIK.
I dagens Rinkside tas de underliggande siffrorna upp, där ska det vara enorm skillnad på BIK och övriga lag. Bland annat så förväntas man göra 1 mål mer/match än övriga topplag. Dessutom en sylvass defensiv och 2 bra målvakter.
Det här är nya Brynäs, skillnaden är att Brynäs är ett storlag som det snackades om hela tiden och med ständig mediabevakning.
Nya Brynäs, lugn nu.
Visst BIK gör det jätte bra men dom är knappast nya Brynäs. Vi har väl dessutom tagit 7/9 poäng av dom iår.