Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Morwin »

- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
Bjurre
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Bjurre »

Jim Morrison skrev:
Bjurre skrev:Hörde ett lite rykte om att Daniel Tjärnqvist stannar i Stockholm och elitserien.
Evig skam.

Först är det hans misstag framför eget mål som blir det sista slaget i spiken. Han skickar ned oss till allsvenskan med det misstaget i princip. Sedan lämnar han oss för aih. Vilken människa, om det stämmer.
Mådde dåligt när jag hörde det.
A lá Touma.
Senast redigerad av Bjurre den 2012-04-03 14:37:45, redigerad totalt 1 gånger.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Jag tror inte det blir Gnaget för Tjärnqvist. Däremot finns nog möjligheten med Printz. Eftersom Gnaget tappar minst två defensiva backar.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:Jag tror inte det blir Gnaget för Tjärnqvist. Däremot finns nog möjligheten med Printz. Eftersom Gnaget tappar minst två defensiva backar.
Skulle vilja se reaktionen i Solna-land om Printz blir klar för dem... aldrig sett en spelare som de skrattar så hårt åt (speciellt efter någon indianare i nåt av derbyna förra säsongen).

Förresten, är det inte dags att testa Fernholms DIF-hjärta på allvar i HA? ;)
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Vi måste vara medvetna om att vi kommer att förlora många spelare nu. Det är så det funkar. Killarna vill spela i ES och sedan vidare i andra större topp-ligor. Om vi behåller 5-6 spelare är det nog allt. I och för sig har vi ju ganska många junisar. De kanske stannar. Men av de äldre spelarna lär det ju falla ifrån en större mängd.

Hoppas de inte väljer Gnaget bara. Det känns inte kul.

Edit: Sen har vi inte råd att betala konkurrensmässiga löner till spelarna. Om inte Mats Sundin plötsligt dyker upp med plånboken och hostar upp de pengar som t ex Mikael Fahlander verkar pumpa in i Örebor eller Hugo Stenbeck kletar in i Räddhawks. Då kan det bli åka av. Annars inte?!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Hoppas visa spelare inser vad de utsätter sig själva för om de väljer Gnaget bara.
Expert.
Morwin

Inlägg av Morwin »

Magnutz skrev:Vi måste vara medvetna om att vi kommer att förlora många spelare nu. Det är så det funkar. Killarna vill spela i ES och sedan vidare i andra större topp-ligor. Om vi behåller 5-6 spelare är det nog allt. I och för sig har vi ju ganska många junisar. De kanske stannar. Men av de äldre spelarna lär det ju falla ifrån en större mängd.

Ja men det är dem och ledningen som spelat ner oss hit så, ställer dem inte upp att fixa upp oss igen är dem inte värda skit.
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
DIFDIF

Inlägg av DIFDIF »

Jag tror att det blir Rögle för både Tjärnqvist bröderna om Rögle går upp till Elitserien. Dom är ju från ängelholm och har representerat Rögle innan så.
Användarvisningsbild
Stulle

Inlägg av Stulle »

Morwin skrev:
Magnutz skrev:Vi måste vara medvetna om att vi kommer att förlora många spelare nu. Det är så det funkar. Killarna vill spela i ES och sedan vidare i andra större topp-ligor. Om vi behåller 5-6 spelare är det nog allt. I och för sig har vi ju ganska många junisar. De kanske stannar. Men av de äldre spelarna lär det ju falla ifrån en större mängd.

Ja men det är dem och ledningen som spelat ner oss hit så, ställer dem inte upp att fixa upp oss igen är dem inte värda skit.
Man kan tycka att det är illa om spelare inte vill hjälpa oss tillbaks, men samtidigt finns det spelare som jag tycker har gjort det betydligt bättre än andra och således inte ska straffas om man väljer att gå vidare, ta Wesslau tex. Har spelade riktigt bra över säsongen utom i kvalserien så att tycka att han är värd skit om han drar håller jag inte alls med om.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

DIFDIF skrev:Jag tror att det blir Rögle för både Tjärnqvist bröderna om Rögle går upp till Elitserien. Dom är ju från ängelholm och har representerat Rögle innan så.
Fast dom är från Vännäs.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
Stulle

Inlägg av Stulle »

Bjurre skrev:
DIFDIF skrev:Jag tror att det blir Rögle för både Tjärnqvist bröderna om Rögle går upp till Elitserien. Dom är ju från ängelholm och har representerat Rögle innan så.
Fast dom är från Vännäs.
Jag reagerade på det med, inte vill jag minnas en gnutta skånska i deras vokabulär :)
Jag är inte arg, och inte besviken.
Jaha!

Inlägg av Jaha! »

Daniel Tjärnqvist måste fan stanna. Han är i slutet av sin karriär och behöver inte spela i ES för att visa upp sig. Han har chansen nu att bli riktigt omtyckt av fansen om han stannar, går ner i lön och är med och spelar upp oss till eliten igen.

Skulle bli grymt besviken om han lämnade.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jaha! skrev:Daniel Tjärnqvist måste fan stanna. Han är i slutet av sin karriär och behöver inte spela i ES för att visa upp sig. Han har chansen nu att bli riktigt omtyckt av fansen om han stannar, går ner i lön och är med och spelar upp oss till eliten igen.

Skulle bli grymt besviken om han lämnade.
Personligen tror jag han är alldeles för pengakär för att stanna och gå ner i lön. Han vill ha vad han anser sig vara värd.
Gneblon

Inlägg av Gneblon »

Det e nog troligare att vissa äldre stannar än dom yngre. Dels för att dom har rotat sig i Stockholm med familj och sådana saker. Och jag tror många själva tycker att det blir fel att gå till AIK direkt. Dom vet lika väl som vi hur infekterat det skulle bli. Tror faktiskt även Gozzi bland annat inser en sådan sak. Tror inte vi får se några övergångar till AIK nästa säsong. Inte utan ett mellanhopp i någon annan klubb.
Staten

Inlägg av Staten »

Bara i ren spekulationsanda; hur mycket snackar vi i lönesänkning p.g.a en degradering? Jag vet att det är beroende av många faktorer, vilka som lämnar och vilka som ersätter osv. Men ponera att vi behåller befintligt lag, snackar vi halvering av spelarlöner eller hur mycket handlar det om? Vad tjänar en lirare i en allsvensk klubb?
Låst