Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Mådde dåligt när jag hörde det.Jim Morrison skrev:Evig skam.Bjurre skrev:Hörde ett lite rykte om att Daniel Tjärnqvist stannar i Stockholm och elitserien.
Först är det hans misstag framför eget mål som blir det sista slaget i spiken. Han skickar ned oss till allsvenskan med det misstaget i princip. Sedan lämnar han oss för aih. Vilken människa, om det stämmer.
A lá Touma.
Senast redigerad av Bjurre den 2012-04-03 14:37:45, redigerad totalt 1 gånger.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jag tror inte det blir Gnaget för Tjärnqvist. Däremot finns nog möjligheten med Printz. Eftersom Gnaget tappar minst två defensiva backar.
Expert.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Skulle vilja se reaktionen i Solna-land om Printz blir klar för dem... aldrig sett en spelare som de skrattar så hårt åt (speciellt efter någon indianare i nåt av derbyna förra säsongen).SirDIFalot skrev:Jag tror inte det blir Gnaget för Tjärnqvist. Däremot finns nog möjligheten med Printz. Eftersom Gnaget tappar minst två defensiva backar.
Förresten, är det inte dags att testa Fernholms DIF-hjärta på allvar i HA?

Vi måste vara medvetna om att vi kommer att förlora många spelare nu. Det är så det funkar. Killarna vill spela i ES och sedan vidare i andra större topp-ligor. Om vi behåller 5-6 spelare är det nog allt. I och för sig har vi ju ganska många junisar. De kanske stannar. Men av de äldre spelarna lär det ju falla ifrån en större mängd.
Hoppas de inte väljer Gnaget bara. Det känns inte kul.
Edit: Sen har vi inte råd att betala konkurrensmässiga löner till spelarna. Om inte Mats Sundin plötsligt dyker upp med plånboken och hostar upp de pengar som t ex Mikael Fahlander verkar pumpa in i Örebor eller Hugo Stenbeck kletar in i Räddhawks. Då kan det bli åka av. Annars inte?!
Edit: Sen har vi inte råd att betala konkurrensmässiga löner till spelarna. Om inte Mats Sundin plötsligt dyker upp med plånboken och hostar upp de pengar som t ex Mikael Fahlander verkar pumpa in i Örebor eller Hugo Stenbeck kletar in i Räddhawks. Då kan det bli åka av. Annars inte?!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- SirDIFalot
Hoppas visa spelare inser vad de utsätter sig själva för om de väljer Gnaget bara.
Expert.
Ja men det är dem och ledningen som spelat ner oss hit så, ställer dem inte upp att fixa upp oss igen är dem inte värda skit.Magnutz skrev:Vi måste vara medvetna om att vi kommer att förlora många spelare nu. Det är så det funkar. Killarna vill spela i ES och sedan vidare i andra större topp-ligor. Om vi behåller 5-6 spelare är det nog allt. I och för sig har vi ju ganska många junisar. De kanske stannar. Men av de äldre spelarna lär det ju falla ifrån en större mängd.
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Jag tror att det blir Rögle för både Tjärnqvist bröderna om Rögle går upp till Elitserien. Dom är ju från ängelholm och har representerat Rögle innan så.
Man kan tycka att det är illa om spelare inte vill hjälpa oss tillbaks, men samtidigt finns det spelare som jag tycker har gjort det betydligt bättre än andra och således inte ska straffas om man väljer att gå vidare, ta Wesslau tex. Har spelade riktigt bra över säsongen utom i kvalserien så att tycka att han är värd skit om han drar håller jag inte alls med om.Morwin skrev:Ja men det är dem och ledningen som spelat ner oss hit så, ställer dem inte upp att fixa upp oss igen är dem inte värda skit.Magnutz skrev:Vi måste vara medvetna om att vi kommer att förlora många spelare nu. Det är så det funkar. Killarna vill spela i ES och sedan vidare i andra större topp-ligor. Om vi behåller 5-6 spelare är det nog allt. I och för sig har vi ju ganska många junisar. De kanske stannar. Men av de äldre spelarna lär det ju falla ifrån en större mängd.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Fast dom är från Vännäs.DIFDIF skrev:Jag tror att det blir Rögle för både Tjärnqvist bröderna om Rögle går upp till Elitserien. Dom är ju från ängelholm och har representerat Rögle innan så.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Jag reagerade på det med, inte vill jag minnas en gnutta skånska i deras vokabulärBjurre skrev:Fast dom är från Vännäs.DIFDIF skrev:Jag tror att det blir Rögle för både Tjärnqvist bröderna om Rögle går upp till Elitserien. Dom är ju från ängelholm och har representerat Rögle innan så.

Jag är inte arg, och inte besviken.
Daniel Tjärnqvist måste fan stanna. Han är i slutet av sin karriär och behöver inte spela i ES för att visa upp sig. Han har chansen nu att bli riktigt omtyckt av fansen om han stannar, går ner i lön och är med och spelar upp oss till eliten igen.
Skulle bli grymt besviken om han lämnade.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Personligen tror jag han är alldeles för pengakär för att stanna och gå ner i lön. Han vill ha vad han anser sig vara värd.Jaha! skrev:Daniel Tjärnqvist måste fan stanna. Han är i slutet av sin karriär och behöver inte spela i ES för att visa upp sig. Han har chansen nu att bli riktigt omtyckt av fansen om han stannar, går ner i lön och är med och spelar upp oss till eliten igen.
Det e nog troligare att vissa äldre stannar än dom yngre. Dels för att dom har rotat sig i Stockholm med familj och sådana saker. Och jag tror många själva tycker att det blir fel att gå till AIK direkt. Dom vet lika väl som vi hur infekterat det skulle bli. Tror faktiskt även Gozzi bland annat inser en sådan sak. Tror inte vi får se några övergångar till AIK nästa säsong. Inte utan ett mellanhopp i någon annan klubb.
Bara i ren spekulationsanda; hur mycket snackar vi i lönesänkning p.g.a en degradering? Jag vet att det är beroende av många faktorer, vilka som lämnar och vilka som ersätter osv. Men ponera att vi behåller befintligt lag, snackar vi halvering av spelarlöner eller hur mycket handlar det om? Vad tjänar en lirare i en allsvensk klubb?