Instämmer. Tycker ni har helt rätt om Liss.mb81 skrev: ↑2023-08-15 18:50:27Har man en spelare som Liss med de spetsegenskaperna så använd honom. Det kan avgöra matcher!Mattias_87 skrev: ↑2023-08-15 18:20:38Jag håller helt med där. Jag blev ju påhoppad i forumet för att jag tyckte det var dumt att bänka Liss i finalserien. De som tog hans plats gjorde ju det inte bättre direkt...mb81 skrev: ↑2023-08-15 17:38:42 Liss producerade hela grundserien och i kvarten. Konstigt att bli petad pga någon dålig match mot Löven. Han missade inte en enda match heller pga skada eller sjukdom. Spelade alla grundseriematcher. Producerade både med Garpen och Fager som tränare.
Jag tycker iaf det är pärlor för svin att sätta honom i en eventuell fjärdekedja även fast jag är förespråkare för 4 relativt jämna kedjor. Jag tror vi skulle få mycket mer anvädning för hans spetsegenskaper med Noman-Krüger än med Blomgren-Berglund. Svårt att se att Wiktor Nilsson ha samma utdelning en säsong till. Han måste nog komma till mycket mer skott om han ska tangera sina 15 mål. Liss skapar alltid mycket och är en målgaranti. Kasta inte bort det nu Garpen!
Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Gjorde väl de flesta poängen i PP va? Orkar inte kolla siffror men antar det.
Lite det som är min poäng. Att se det som en "diss" att bli placerad i fjärdekedjan känns oerhört 2003... Det handlar snarare om att hitta spelare som har Samma tänk och samma spelstilar. Min uppfattning är att Liss inte är en spelare som pangar in Linkan-passningar i spel 5 mot 5, utan en som bufflar runt buren. Till skillnad från PP där avslutet är hans bästa och enda edge.
Stirra er inte blinda på kedjesiffror. Det viktigaste angående Olle, är ju ändå att han verkar få förtroende i PP igen. Det om något, är positivt!
Lite det som är min poäng. Att se det som en "diss" att bli placerad i fjärdekedjan känns oerhört 2003... Det handlar snarare om att hitta spelare som har Samma tänk och samma spelstilar. Min uppfattning är att Liss inte är en spelare som pangar in Linkan-passningar i spel 5 mot 5, utan en som bufflar runt buren. Till skillnad från PP där avslutet är hans bästa och enda edge.
Stirra er inte blinda på kedjesiffror. Det viktigaste angående Olle, är ju ändå att han verkar få förtroende i PP igen. Det om något, är positivt!
Han gjorde 19 poäng i PP. Det är bra men producerade bra även vid lika styrka. Jag ser iaf hellre honom med Krüger än ha Wiktor Nilsson där. Tror vi får ut mer av både Liss och Krüger så.Manijock skrev: ↑2023-08-16 10:48:25 Gjorde väl de flesta poängen i PP va? Orkar inte kolla siffror men antar det.
Sen håller jag med om och tror jag sa det tidigare också att jag gärna kör med 4 rätt jämna kedjor om man kan det.
-
Där ser man.Nattuggla_ skrev: ↑2023-08-16 15:34:34Nope, 27 poäng i lika styrka, 19 i PP. Det är plats 15 i hela ligan och 2a bäst i laget (bara Krüger bättre på 30 poäng).
Poängen kvarstår dock. Tämligen övertygad om att spelartypmässigt så passar han bättre med hårt arbetande spelare som går rakare på mål. Spelare som håller sig till enkelhet och en begränsad kreativitet.
-
Vet inte hur mycket man ska tro på Expressen. Påstår dock att Odelius kan "åka över" redan denna säsong .
Slutar nog med att vi ser Cam i lineup, lagom till premiären.
-
- Säsongskort: Ja
Inte tillräckligt bra för att slå sig in där så han kommer att lira för oss tror jag dock är det trist att han ska fjanta omkring där i nån månad eller så på deras muppcamp återigen Hedström och Falk får under INGA omständigheter dra på sig skölden i år!!!!Osten östlund skrev: ↑2023-08-16 20:58:56 Vet inte hur mycket man ska tro på Expressen. Påstår dock att Odelius kan "åka över" redan denna säsong .
Hm var ju det jag anade för någon sida sen och då hade jag inte tillgång till det expressen har. Tror han stannar där borta (typ ECHL). Synd för jag tror han kan göra sin genombrottssäsong i år
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Tänk om Möllers problematik kan lösas med ett boende i hemstaden?
Självklart viktigast att allt blir bra med honom, vad det nu än är.
Men visst måste man få spekulera/tänka lite?
https://hockeynews.se/articles/30007/
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Det hade varit trevligt. Men är inte hans hjärta svartgult? För vi kan ju inte muta honom att ändra favoritfärger, den budgeten är väl spräckt.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2023-08-18 11:27:28 Tänk om Möllers problematik kan lösas med ett boende i hemstaden?
Avskaffa tre mot tre.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Det kan ju bli knepigt. Tänkte inte riktigt på att vi numera huserar i samma serie.Mattias_87 skrev: ↑2023-08-18 13:35:00Det hade varit trevligt. Men är inte hans hjärta svartgult? För vi kan ju inte muta honom att ändra favoritfärger, den budgeten är väl spräckt.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2023-08-18 11:27:28 Tänk om Möllers problematik kan lösas med ett boende i hemstaden?
Tog det för givet att vi skulle bli det naturliga valet.
-
Hopp... ingen som har ngt roligt rykte?
Man blir ju lite orolig för backsidan.
Kolla ex. Björklövenens backar. Står idag att Kentä letar 2 spetsbackar till.
Våran troliga backsida på fredag.
Hammarlund- Karlsson
Glad- Bergström
Carnebo- Lundin
Axel osäker!?
Vilken forward blir" årets Nicky D" på backen?
Skrev det tidigare. Kontrakt som kostar. Ej tillför ngt. Vi hade behövt dom pengarna!
-Fagge
-Cam
- Falk
- Hedström
Ex. VD?
Hammarlund- Karlsson
Glad- Bergström
Carnebo- Lundin
Axel osäker!?
Skrev det tidigare. Kontrakt som kostar. Ej tillför ngt. Vi hade behövt dom pengarna!
-Fagge
-Cam
- Falk
- Hedström
Ex. VD?

Tänker du på fagervall? Han är tränare för boden. Falk & hedström tjänar förmodligen inga stora summor.. Cam går väl på sjuklön?Osten östlund skrev: ↑2023-09-19 12:35:11 Hopp... ingen som har ngt roligt rykte?
Hammarlund- Karlsson
Glad- Bergström
Carnebo- Lundin
Axel osäker!?
-Fagge
-Cam
- Falk
- Hedström
Ex. VD?
Den lönen Rensfeldt har hade varit skönt att bli av med. Kanske va hyfsad i shl men blev överhypad och passar inte alls i HA...
-
Aftonbladet 6/7, gällande Fagervall.benganfs skrev: ↑2023-09-19 14:47:48
Tänker du på fagervall? Han är tränare för boden. Falk & hedström tjänar förmodligen inga stora summor.. Cam går väl på sjuklön?Osten östlund skrev: ↑2023-09-19 12:35:11 Hopp... ingen som har ngt roligt rykte?
Hammarlund- Karlsson
Glad- Bergström
Carnebo- Lundin
Axel osäker!?
-Fagge
-Cam
- Falk
- Hedström
Ex. VD?
Har en deal med Djurgården
Många undrar nog hur Boden har råd med dig?
– Haha, ja det kan de fortsätta undra. Sådana detaljer... jag har ju ett avtal med Djurgården.
Betalar Djurgården en del av lönen fortfarande?
– Det är en lösning med Djurgården helt enkelt.
Joakim Fagervall i Djurgårdsbåset.
- Hockeynews, Cam S .Försäkringen för Schilling täcker den allra största delen av kostnaden som Djurgården har, men först tre månader efter skadetillfället (30 april).
-Många bäckar små. Hedström/ falk 30-35 var?
Ex. Vd blev arbetsbefriad
Som du nämner Rensfeldt.
Hoppas vi hittar 1 el. 2 lån nu som lyfter på kort sikt.
Typ som modo prickade med Theodor Niederbach.