Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget
-
Hoppas bara det går bra..... men lönestrukturen med Liss, Rensfeldt och Brodin... i 3:e/4 :e linan är inte ett "bra truppbygge". Som ngn sa.... ska Liss va kvar, fullt förtroende direkt!
-
Alldeles för stort förtroende för Wiktor Nilsson.Manijock skrev: ↑2023-08-14 14:52:41 Första femmorna presenterade av Garpen.
Karlsson - Hammarlund
Gradin - Magwood - Klasen
Ytterell - Odelius
Nilsson - Krüger - Norman
Andersson - Glad
Brodin - Rensfeldt - Grewe
Liss - Berglund - Blomgren
(Schlyter)
Ett bra förstagäng. En sak är säker och det är att Ytterell Kommer att få ta ett stort defensivt ansvar? Klarar han det? Stort frågetecken. Sen tror jag att man överskattar framförallt Gradin, men även Wiktor Nilsson, vars form rallarrasade ifjol. Från en av lagets bästa till en av de svagare. Vart står han?
Han är ingen Topp-6 spelare.
Segt att man sätter Liss så långt ner. Hade man haft en annan toppspelare i den linan hade man kunnat motivera det med att ”Garpen” försöker spela fyra starka och jämna kedjor, men det är väl ganska tydligt här att man sätter Liss så långt ner man kan va? Inte förväntar man sig större offensivt tryck med Berglund-Blomgren?
Liss borde förstås spela med Norman-Krüger. Sen skulle jag inte ha något emot att ha Blomgren-Rensfeldt-Wiktor och Grewe-Berglund-Brodin.
Jag gillar verkligen idén med Brodda & Norman i samma. Tycker dem kompletterar varandra riktigt bra.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Återigen, Olle Liss var som bäst med Forsberg och Berglund ifjol. I 5 mot 5! I PP ingår han återigen, enligt Garpen själv. Där är han ju som allra bäst.
Rimligt att fortsätta så. Olle Liss fungerade inte ihop med "spetsen". Precis som att Brodin aldrig fungerade med Krüger. Trots att de fick fler försök ihop än de flesta.
Minns att Olle fungerade rött okej ihop med Rensfeldt en sväng tidigare under säsongen också.
-
Den flög ganska omgående och var riktigt bra sen mattades den effekten av och kedjan var inte mycket bättre än någon annan.Manijock skrev: ↑2023-08-15 08:46:11Återigen, Olle Liss var som bäst med Forsberg och Berglund ifjol. I 5 mot 5! I PP ingår han återigen, enligt Garpen själv. Där är han ju som allra bäst.
Rimligt att fortsätta så. Olle Liss fungerade inte ihop med "spetsen". Precis som att Brodin aldrig fungerade med Krüger. Trots att de fick fler försök ihop än de flesta.
Minns att Olle fungerade rött okej ihop med Rensfeldt en sväng tidigare under säsongen också.
Han är en av Hockeyallsvenskans bästa målskyttar, ska naturligtvis inte spela där nere. Han spelar där enbart för att vi ännu inte lyckats blivit av med kontraktet.
Poängen är fortfarande att Olle Liss aldrig flög ens en liten stund med någon av de bärande spelarna. Hans bästa och enda leverans(även om det inte var säsongen ut) var i de defensiva kedjorna(eller längre ner i hierarkin som vissa av någon konstig anledning väljer att se på det) och i PP. Förstår Garpenlöv fullt ut här!Nattuggla_ skrev: ↑2023-08-15 10:13:53Den flög ganska omgående och var riktigt bra sen mattades den effekten av och kedjan var inte mycket bättre än någon annan.Manijock skrev: ↑2023-08-15 08:46:11Återigen, Olle Liss var som bäst med Forsberg och Berglund ifjol. I 5 mot 5! I PP ingår han återigen, enligt Garpen själv. Där är han ju som allra bäst.
Han är en av Hockeyallsvenskans bästa målskyttar, ska naturligtvis inte spela där nere. Han spelar där enbart för att vi ännu inte lyckats blivit av med kontraktet.
- Jim Morrison
Något modifierad sanning ändå väl? Han samlade ju ihop 47 poäng och hamnade i dom lägre kedjorna först i slutet mot säsongen.Manijock skrev: ↑2023-08-15 12:07:26 Poängen är fortfarande att Olle Liss aldrig flög ens en liten stund med någon av de bärande spelarna. Hans bästa och enda leverans(även om det inte var säsongen ut) var i de defensiva kedjorna(eller längre ner i hierarkin som vissa av någon konstig anledning väljer att se på det) och i PP. Förstår Garpenlöv fullt ut här!
Men skitsamma, kedjorna kan ju lika gärna ändras i minut 10 i första matchen så hur dom är nu betyder ingenting. Det är väl mer Garpens grundsyn på spelarna som blottas.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Det kan ju bli så, men jag tror inte det.Jim Morrison skrev: ↑2023-08-15 16:47:28Något modifierad sanning ändå väl? Han samlade ju ihop 47 poäng och hamnade i dom lägre kedjorna först i slutet mot säsongen.Manijock skrev: ↑2023-08-15 12:07:26 Poängen är fortfarande att Olle Liss aldrig flög ens en liten stund med någon av de bärande spelarna. Hans bästa och enda leverans(även om det inte var säsongen ut) var i de defensiva kedjorna(eller längre ner i hierarkin som vissa av någon konstig anledning väljer att se på det) och i PP. Förstår Garpenlöv fullt ut här!
Men skitsamma, kedjorna kan ju lika gärna ändras i minut 10 i första matchen så hur dom är nu betyder ingenting. Det är väl mer Garpens grundsyn på spelarna som blottas.
Känslan är att man vill ha bort honom. Man sätter honom där för att han ska tröttna, eller att ett bud dyker upp, någon som vill ta över kontraktet.
Men jag kan såklart ha fel, isåfall får vi hoppas att Magwood, Gradin och Brodin levererar från start, för vem ska annars göra målen?
Liss producerade hela grundserien och i kvarten. Konstigt att bli petad pga någon dålig match mot Löven. Han missade inte en enda match heller pga skada eller sjukdom. Spelade alla grundseriematcher. Producerade både med Garpen och Fager som tränare.
Jag tycker iaf det är pärlor för svin att sätta honom i en eventuell fjärdekedja även fast jag är förespråkare för 4 relativt jämna kedjor. Jag tror vi skulle få mycket mer anvädning för hans spetsegenskaper med Noman-Krüger än med Blomgren-Berglund. Svårt att se att Wiktor Nilsson ha samma utdelning en säsong till. Han måste nog komma till mycket mer skott om han ska tangera sina 15 mål. Liss skapar alltid mycket och är en målgaranti. Kasta inte bort det nu Garpen!
Jag tycker iaf det är pärlor för svin att sätta honom i en eventuell fjärdekedja även fast jag är förespråkare för 4 relativt jämna kedjor. Jag tror vi skulle få mycket mer anvädning för hans spetsegenskaper med Noman-Krüger än med Blomgren-Berglund. Svårt att se att Wiktor Nilsson ha samma utdelning en säsong till. Han måste nog komma till mycket mer skott om han ska tangera sina 15 mål. Liss skapar alltid mycket och är en målgaranti. Kasta inte bort det nu Garpen!
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag håller helt med där. Jag blev ju påhoppad i forumet för att jag tyckte det var dumt att bänka Liss i finalserien. De som tog hans plats gjorde ju det inte bättre direkt...mb81 skrev: ↑2023-08-15 17:38:42 Liss producerade hela grundserien och i kvarten. Konstigt att bli petad pga någon dålig match mot Löven. Han missade inte en enda match heller pga skada eller sjukdom. Spelade alla grundseriematcher. Producerade både med Garpen och Fager som tränare.
Avskaffa tre mot tre.
Har man en spelare som Liss med de spetsegenskaperna så använd honom. Det kan avgöra matcher!Mattias_87 skrev: ↑2023-08-15 18:20:38Jag håller helt med där. Jag blev ju påhoppad i forumet för att jag tyckte det var dumt att bänka Liss i finalserien. De som tog hans plats gjorde ju det inte bättre direkt...mb81 skrev: ↑2023-08-15 17:38:42 Liss producerade hela grundserien och i kvarten. Konstigt att bli petad pga någon dålig match mot Löven. Han missade inte en enda match heller pga skada eller sjukdom. Spelade alla grundseriematcher. Producerade både med Garpen och Fager som tränare.