SHL 21/22: Djurgårdens IF - Luleå 12/2

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Exile

Inlägg av Exile »

Söderlund är givetvis den stora stjärnan!

Men vi ska vara jävligt glada över dessa två poäng, DIF måste fan lära sig att spela i ledning.

Och vad fan har hänt med Gragnani denna säsong?
Användarvisningsbild
emilin
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av emilin »

Tack Tim som lyckas bära skölden med värdighet, bli kvar i SHL skriv om möjlighet finns ett lång tids kontrakt med Tim.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Vi förlorade 1 poäng - det är skitsamma. Men sättet vi faller samman behöver vi kolla på.

Sluta spela spelare som inte riktigt håller för SHL när det är viktiga minuter kvar. Det kanske kan vara en strategi? Be de "osmartaste" att läsa böcker så att nivån på tankesmedjan höjs? (Boorken tvingade laget att läsa på 80-talet).

Aja.. vi har en skaplig högsta-nivå. Vi har en avgrundsdjup lägsta men, hade vi spelat så här i höstas så skulle vi inte legat sist - det är jag helt säker på så vi har stramat upp skiten.

Fortsätt gnugga.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
jsson

Inlägg av jsson »

Samma som mot Brynäs.
Starkt att ta poäng men vi gör det inte med hedern i behåll.

Lär förhoppningsvis inte behövas handduk i omklädningsrummet sen efter en hårtork av Fagervall
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Dusinator

Inlägg av Dusinator »

Angående diskussionen om Sörensen. Jag gillar honom som fan, missförstå mig inte och jag skiter i hans frisyr. MEN, så mycket PP som tränas måste han kunna snabba på pucktempo/alla andra måste röra på sig bättre. För så som han drar ner tempot i PP när han får pucken så tycker jag inte han ska ha den positionen. Bättre han får styra från positionen bakom mål isf...
Praetori

Inlägg av Praetori »

Dusinator skrev: 2022-02-12 20:45:25 Angående diskussionen om Sörensen. Jag gillar honom som fan, missförstå mig inte och jag skiter i hans frisyr. MEN, så mycket PP som tränas måste han kunna snabba på pucktempo/alla andra måste röra på sig bättre. För så som han drar ner tempot i PP när han får pucken så tycker jag inte han ska ha den positionen. Bättre han får styra från positionen bakom mål isf...
Sörensen har absolut passningskvaliten att ligga där och kan dessutom hota med eget skott.
Däremot, och jag sticker ut hakan lite här, så behöver vi Bergfors framför kassen och vi skall absolut bara spela på en back i form av Grags på point.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
mårten

Inlägg av mårten »

Vilken straff , ojojoj Det är väl det man
daaviid

Inlägg av daaviid »

Arnesson kan ju börja med att bjuda Söderlund på en femrätters imorgon, sedan kan han jobba på sin egen mentalitet så att dessa hutlöst korkade utvisningar upphör. Jävla dåre.
Dusinator

Inlägg av Dusinator »

Praetori skrev: 2022-02-12 20:49:00
Dusinator skrev: 2022-02-12 20:45:25 Angående diskussionen om Sörensen. Jag gillar honom som fan, missförstå mig inte och jag skiter i hans frisyr. MEN, så mycket PP som tränas måste han kunna snabba på pucktempo/alla andra måste röra på sig bättre. För så som han drar ner tempot i PP när han får pucken så tycker jag inte han ska ha den positionen. Bättre han får styra från positionen bakom mål isf...
Sörensen har absolut passningskvaliten att ligga där och kan dessutom hota med eget skott.
Däremot, och jag sticker ut hakan lite här, så behöver vi Bergfors framför kassen och vi skall absolut bara spela på en back i form av Grags på point.
Tycker inte du sticker ut hakan, Bergfors må verka trög men han känns gladare efter nyår, lite mer åkstark. Sen är han lite för trubbig. Så kanske han kan komma igång där.

ja Sörensen kan säkert stå där, men idag så skiljer det stort mellan PP-formationerna och jag tycker det är Sören själv som gör den skillnaden negativt... tyvärr...
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Kul match, men totalt omöjligt för detta lag att ta 3p och därmed ta in något på TIK och MIF.
Att tappa 4-1 sista 10, nej, kvalet är bokat nu

Hopp finns ju iaf, med tanke på hur spelet bitvis såg ut idag.
Kan räcka långt i ett kval
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
STINGRAY71

Inlägg av STINGRAY71 »

Tack för den energi kicken den har vi väntat på !
Är vi klara med dö köttet nu !? Arnesson och Engsund är ett under av katastrof och förtjänar inte emblemet m a o nu räcker det ! T o m Bergfors ser ut att ha fått en blod transfusion och rör sig framåt
Wargs avsaknad av start o stop är fanimej tränarnas jobb att få fram !! Att sakna detta som Shl back är otrolig skandal...
Vi fortsätter med indianare varvat med hjärnsläpp hos våra etablerade spelare..när det upphör finns en mikroskopisk chans till att nå Malmö...
Gelina klar och en riktigt hög klassig center på väg är ett måste och nåra måste bänkas och upp på vaivers finns inte utrymme för fri åkare
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Söderlund :D

Fyfan vad bra han är. Lika bra på rören som Lillfimp, om inte bättre. Söderlund går mot mål och skapar farliga lägen hela tiden.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Jag tittade på matchen med en hockeykunnig vän som inte har sett många DIF-matcher (inbiten MoDoit) och han påpekade just detta, att han drar ner på tempot. Poängen är att DIF måste ju se det också tycker man..
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Praetori skrev: 2022-02-12 20:14:49 Vi har alltså ett 5v3 men klarar inte av att utnyttja det. Luleå får samma chans och sätter 2st.
Vi släpper ju in ett mål också i 5-4

Nej, det är många matcher vi inte skulle vunnit denna säsong (de flesta), men detta borde vi tagit
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Praetori

Inlägg av Praetori »

Dusinator skrev: 2022-02-12 20:50:54
Praetori skrev: 2022-02-12 20:49:00
Tycker inte du sticker ut hakan, Bergfors må verka trög men han känns gladare efter nyår, lite mer åkstark. Sen är han lite för trubbig. Så kanske han kan komma igång där.

ja Sörensen kan säkert stå där, men idag så skiljer det stort mellan PP-formationerna och jag tycker det är Sören själv som gör den skillnaden negativt... tyvärr...
Jag menar mer att vi "förlorar" Sörensens spetsförmåga i PP på grund av lekkamraterna och sättet vi bygger PP på.
Vi har verkligen förmågan och materialet att sätta ihop två olika PP-formationer som kan hota från respektive flank såväl som från blålinjen med Bergfors framför kassen men det går förlorat i nån naivitet att "Sören" skall lösa allt genom magi.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar