SHL 21/22: Djurgårdens IF - Rögle 3/2

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
STINGRAY71

Inlägg av STINGRAY71 »

Årets kalkon insatts av domarna bedrövligt dåligt...
Vi släpar fortfarande på en massa dökött i form av Bergfors, Bengtsson, Arnesson, Ejdsund tyvärr är dom för mycket dödvikt för oss för att nå vatten ytan...Rakshani blir kallare å kallare men vi vet vad han kan med rätt omgivning, Varg !?!?! TUUUNNG..
Hedström och Johansson med för stora skallar ett år för tidigt i Shl med allt vad det innebär....
När skall vi lyfta !?!? Kommer vi ens lyfta med all dödvikt ...tveksamt !!
Användarvisningsbild
Harmageddon

Inlägg av Harmageddon »

#10 skrev: 2022-02-03 21:25:06
Harmageddon skrev: 2022-02-03 21:23:10
Donkels-3.0 skrev: 2022-02-03 21:19:45
Mattias_87 skrev: 2022-02-03 21:18:33 Sur förlust. Oavsett så kommer vi få kvala. Men det hade varit kul att göra Timrå och Malmö lite svettiga.
Det ska vi göra i kvalet
Skulle inte förvåna mig att Harnebring dömer i den serien bara för att. Fy fan detta var lika surt som Växjö matchen fast ännu surare idag.
Då kan han ju betala tillbaka
Inte för att vara dålig förlorare och så men bästa sättet att betala tillbaks är att han pensionerar sig, helst innan säsongen började. Men får jag se honom döma DIF i en eventuell kvalserie så måste jag köpa flera TV:en. Minst sju stycken
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Får se hur många spelare Harnebring kastar avstängning på efter den här matcher då vi ifrågasätter hans ypperliga bedömningar.

Hur som helst får han absolut inte döma kvalserien.
BigJ

Inlägg av BigJ »

I volleyboll-EM för damer som gick i augusti så hade respektive lag 2 tillfällen per set att utmana ett domarbeslut. Det kollades video och dömdes ofta att domaren dömt fel med poängvinst för laget som utmanade domarbeslutet. Borde kunna funka även i hockey där, som i detta fallet, det kostar ett mål i baken istället för ett PP.

För övrigt står jag på mig att Lill-Challe börjar växa in riktigt bra i kostymen. Även Carey riktigt bra idag.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

BigJ skrev: 2022-02-03 22:04:16 I volleyboll-EM för damer som gick i augusti så hade respektive lag 2 tillfällen per set att utmana ett domarbeslut. Det kollades video och dömdes ofta att domaren dömt fel med poängvinst för laget som utmanade domarbeslutet. Borde kunna funka även i hockey där, som i detta fallet, det kostar ett mål i baken istället för ett PP.

För övrigt står jag på mig att Lill-Challe börjar växa in riktigt bra i kostymen. Även Carey riktigt bra idag.
De har Coach's Challenge i NHL, men nåt sånt hade aldrig den svenska domarkåren gått med på. De gillar sin skyddade verkstad.
Användarvisningsbild
ken1968

Inlägg av ken1968 »

Vikas skrev: 2022-02-03 22:05:56
BigJ skrev: 2022-02-03 22:04:16 I volleyboll-EM för damer som gick i augusti så hade respektive lag 2 tillfällen per set att utmana ett domarbeslut. Det kollades video och dömdes ofta att domaren dömt fel med poängvinst för laget som utmanade domarbeslutet. Borde kunna funka även i hockey där, som i detta fallet, det kostar ett mål i baken istället för ett PP.

De har Coach's Challenge i NHL, men nåt sånt hade aldrig den svenska domarkåren gått med på. De gillar sin skyddade verkstad.
Skulle absolut vara vettigt, men som du skriver så lever SHL och domarna i skyddad verkstad så det kommer aldrig att bli aktuellt tyvärr, utan vi kommer få leva med dom usla domarinsatserna, personligen så har jag för varje år tappat mer och mer intresse då det väldigt ofta inte är lagen som avgör utan domare.
BigJ

Inlägg av BigJ »

Aha, tittar aldrig på NHL dessvärre. Känns som att det absolut vore ngt att införa här och att domarna borde välkomna en sådan möjlighet, Har svårt att tro att de vill döma fel, om de inte är köpta förstås...

Känns som en win-win för både lag och domare plus att det kan få bort filmningar som tyvärr blir allt vanligare.
Användarvisningsbild
sauron
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av sauron »

Enligt shl så är det "klubbarna" som inte vill ha det, ställer mig högst tveksam till det, men det är den officiella förklaringen.

När det gäller Harnebring så skulle jag önska att vi från styrelsehåll, kräver att han hålls långt ifrån våra resterande matcher, under resten av hans karriär.
It's the hope that kills you.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Det absolut värsta är att domarna aldrig ställs till svars, eller erkänner sina misstag. De kurar i sin lilla verkstad och smider planer, sen kryper de fram och smyger runt innan de kastar en fet bajskorv i fejset på en. Sen smyger de tillbaka till sin lilla håla, där de klappar varandra på ryggen. "Bra jobbat idag!"
Wishes

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Rögle 3/

Inlägg av Wishes »

ken1968 skrev: 2022-02-03 21:27:55 Att Harnebring ens får döma över div 5 är en sån jävla gåta, han har kostat oss 3-5 poäng och kanske 50 miljoner. Att Inte SHL har nåt litet krav på sin domarkår är helt förkastligt. Match efter match oavsett lag så kliver domare in med huvudrollen och påverkar resultat felaktigt, nu är vi riktigt drabbade av superklåparen Harnebring så det vore ju kul att slippa han resten av säsongen, men då fanskapet bor i Sigtuna så lär han dyka upp på hovet för att ge motståndarna poäng
Bor inte Wikegård i Sigtuna också! Läge för att knacka på en tidig lördagsmorgon och köra upp en telefon i ansiktet på Harnebring i ett direktsänt instagraminlägg med frågan - ”va faan håller du på med egentligen???”
Stolt, men aldrig nöjd
Användarvisningsbild
ken1968

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Rögle 3/

Inlägg av ken1968 »

Wishes skrev: 2022-02-03 22:32:01
ken1968 skrev: 2022-02-03 21:27:55 Att Harnebring ens får döma över div 5 är en sån jävla gåta, han har kostat oss 3-5 poäng och kanske 50 miljoner. Att Inte SHL har nåt litet krav på sin domarkår är helt förkastligt. Match efter match oavsett lag så kliver domare in med huvudrollen och påverkar resultat felaktigt, nu är vi riktigt drabbade av superklåparen Harnebring så det vore ju kul att slippa han resten av säsongen, men då fanskapet bor i Sigtuna så lär han dyka upp på hovet för att ge motståndarna poäng
Bor inte Wikegård i Sigtuna också! Läge för att knacka på en tidig lördagsmorgon och köra upp en telefon i ansiktet på Harnebring i ett direktsänt instagraminlägg med frågan - ”va faan håller du på med egentligen???”
Nu kan man inte göra det men man har ju en jävla lust att ge fanskapet en fet smäll, eller som du säger köra upp en lur i pastejköket, och be snubben rådet att sluta döma för match efter match visa sig va helt oduglig som domare
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Märkligt att Rögle kan ha supportrar på hovet när det finns restriktioner
Användarvisningsbild
sauron

Inlägg av sauron »

#10 skrev: 2022-02-03 22:41:20 Märkligt att Rögle kan ha supportrar på hovet när det finns restriktioner
Domarna räknas tydligen inte.
It's the hope that kills you.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Släpp den där jäkla domarinsatsen nu. Ja 4 troll på isen missade en tripping men de missade två st solklara som vi drog på oss och tog för en som inte var något.
Rögle var bättre men grabbarna krigade fan på bra ikväll. Hade det varit fullsatt så hade vi nog tagit den här.
Det är hela vägen in I kaklet som gäller nu och det kommer inte hända något med domarna förrän om flera år (även om OS kan skynda på insikten om att Svensk hockey lider av vart ribban är lagd) så det enda som finns att göra är att koncentrera sig på det som går att påverka (dvs vårat eget spel och insatsen från publiken att peppa spelarna).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Disciplinnämnden
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Disciplinnämnden »

kaminor skrev: 2022-02-03 22:27:48 Det absolut värsta är att domarna aldrig ställs till svars, eller erkänner sina misstag. De kurar i sin lilla verkstad och smider planer, sen kryper de fram och smyger runt innan de kastar en fet bajskorv i fejset på en. Sen smyger de tillbaka till sin lilla håla, där de klappar varandra på ryggen. "Bra jobbat idag!"

Det måste till något liknande utländska fotbollsligor, där domare kan få både böter och avstängningar och snarast möjligt så måste Andreas HARNEBRING förbjudas inom några mils radie när DIF har match!

Visst var Rögle bättre än oss i två perioder men det är ändå inte fair att torska på sådana pungsparkar.

Byt ut texten "Johnny Bode" i klippet mot "Harnebring":
Senast redigerad av Disciplinnämnden den 2022-02-05 14:52:15, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar