SHL 18/19 : Djurgårdens IF - Mora 9/3-2019
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: SHL 18/19 : Djurgårdens IF - Mora 9/3-2019
Analys:
Domarna var bra, annars är de dåliga
Fjällby var bra, annars är han dålig
Ny matchspeaker.
Tänk vad lite som behövs för att vi ska få guldvittring!
Ny matchspeaker.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Heeeelt ovidkommande men Öster leder över rövarpacket från Solna.
Musse har varit på mig att kag ska skjuta mycket.
Där har vi det: LHC musse har lösningar på allt.Inte Fjällbys fel att han inte passar en helt fri Mackan.
Där har vi det: LHC musse har lösningar på allt.Inte Fjällbys fel att han inte passar en helt fri Mackan.
Skön....t som Bäckström brukar säga.
Liket lever.
Liket lever.
Va?EspenK skrev:Musse har varit på mig att kag ska skjuta mycket.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Tippar att vi behöver 3 p till. Borde räcka.
Fhc- hysterisk form
Fbk- hyper form
DIF?
Gäller att va bäst när det gäller nu.
Fbk- hyper form
DIF?
Gäller att va bäst när det gäller nu.
Praetori skrev:Va?EspenK skrev:Musse har varit på mig att kag ska skjuta mycket.
Han säger att han inte passade Mackan för att Musse har sagt åt honom att skjuta. Tar inte igrån honom nånting men två två mot ettor där vi skulle haft mål om han passat.
Hoppas det lossnar för honom nu. Vi behöver varenda gubbe i form om det här ska gå längre än en åttondel.
Speakern kass, annars hon braminalman skrev:Analys:
Ny matchspeaker.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Bra att lag som Mora finns som kan ge våra spelare lite självförtroende.
Avskaffa tre mot tre.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Mot Rögle gjorde vi mycket rätt, då låg vi helt plötsligt under med 3-1 efter första.
Idag lite motsatt, men vem fan har sagt att hockey är logiskt.
Styrkebesked att vi nu kan vinna utan att förstalinan är på topp.
Tom som varit grym hela säsongen har sett mänsklig ut på slutet, Hultström har varit blek senaste matcherna. Försvarsspelet har sett svajigt ut på slutet.
Ändå vinner vi med 7-1 mot ett Mora som var tvunget att vinna,det finns en rejäl uppsida i laget nu.
Hyll till Mora som verkligen gav allt i deras desperata kamp för kontrakt. Har inga känslor alls för er förutom att jag sedan ett par år tillbaka ödmjukt skänker en tanke till lag som måste kvala.
Imorgon snabbspolar jag svenska cupen, är ju ändå ett derby, sedan full laddning för tisdag.
Härlig utmaning att möta Frölunda.
Idag lite motsatt, men vem fan har sagt att hockey är logiskt.
Styrkebesked att vi nu kan vinna utan att förstalinan är på topp.
Tom som varit grym hela säsongen har sett mänsklig ut på slutet, Hultström har varit blek senaste matcherna. Försvarsspelet har sett svajigt ut på slutet.
Ändå vinner vi med 7-1 mot ett Mora som var tvunget att vinna,det finns en rejäl uppsida i laget nu.
Hyll till Mora som verkligen gav allt i deras desperata kamp för kontrakt. Har inga känslor alls för er förutom att jag sedan ett par år tillbaka ödmjukt skänker en tanke till lag som måste kvala.
Imorgon snabbspolar jag svenska cupen, är ju ändå ett derby, sedan full laddning för tisdag.
Härlig utmaning att möta Frölunda.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- SirDIFalot
Fascinerade hur man kan vinna med 7-1 men ändå innehåller matchtråden mestadels inlägg som kastar skit på individer i laget.
Överlägsna från minut 1, behövde inte ens några PP.
Expert.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Lika fascinerande att personer som står bakom det vid flertal tillfällen sagt sig givit upp denna säsong. Lika märkligt kommer man tillbaka och skriver så fort det går emot.SirDIFalot skrev:Fascinerade hur man kan vinna med 7-1 men ändå innehåller matchtråden mestadels inlägg som kastar skit på individer i laget.
Sedan ska visst rätt många sluta gå till Hovet. Skönt att de är marginaler i sammanhanget, de två senaste matcherna har publiken verkligen stöttat laget.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
BOMBOM BOUCHARD skrev:Lika fascinerande att personer som står bakom det vid flertal tillfällen sagt sig givit upp denna säsong. Lika märkligt kommer man tillbaka och skriver så fort det går emot.SirDIFalot skrev:Fascinerade hur man kan vinna med 7-1 men ändå innehåller matchtråden mestadels inlägg som kastar skit på individer i laget.
Sedan ska visst rätt många sluta gå till Hovet. Skönt att de är marginaler i sammanhanget, de två senaste matcherna har publiken verkligen stöttat laget.
Näst intill fullsatt 7500 mot ett bottenlag! Underbart. Fjällby kändes igen från förra året för första gången denna säsong. Att få igång han kan göra att vi har ytterligare en kedja som är ett hot framåt. Kul med så många mål, och snygga mål. Som ovan, vi var bättre på mycket i denna match.
Sjukt att rbk har chans på topp 6. Dessutom möter dom ske i sista omgången. Malmö möter Örebro som jagar åttondel. Ske har Växjö borta nästa.. tycker dessa lag har betydligt svårare matcher kvar än vad vi har!!
Fint att han fick peta in 2st och hoppas den psykologiska pressen han måste ha på sig själv släpper så att det kan bli lite roligare resterande del av säsongen som vi har kvar.sensei skrev:sensei skrev:AJF gör sin bästa match på länge som jag ser det.. Nu syns han, vill vara med och sticka ut hakan. Mycket värre med osynliga spelare. Sen sätter han inte lägena men sånt är livet. Fortsätter han sådär så kommer det.
Nu kommer han nog kunna testa att servera Mackan en pass i 2 mot 1. (..är dock aldrig fel att NHL-mässigt ta avslutet själv).