SHL 18/19 : Skellefteå - Djurgårdens IF 10/1-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 18/19 : Skellefteå - Djurgårdens IF 10/1-2019

Inlägg av Praetori »

Kentta skrev:Känns som att det här snacket om "rakare" spel snarare hade motsatt effekt. Backarna letade ett snabbt pass upp, ofta till markerad spelare längs sargen, istället för att hitta in i mitten där det ofta fanns en ledig spelare. Resultatet blev att Skellefteå ganska enkelt kunde återerövra puck i mittzon och så började det om. Ett väldigt jobbigt sätt att spela på, och jag är lite förvånad över att Robban tillät det fortsätta så matchen igenom, med undantag för en relativt stabil tredjeperiod.

Hoppas man kan hitta någon väg mellan det kladd i egen zon som var förut, och de här stressade panikuppspelen till markerad spelare. Annars får vi det jobbigt mot lag som har bättre skärpa i anfallszon, och när Adam inte står på huvudet. Björnfot bör förövrigt gå före Bobbo.

Kul att se dock att Fjällby verkar ha varvat upp lite, bättre fart på honom igår. Om han kan få stänka dit ett mål snart så blir det nog väldigt bra!
Jag tycker grabbarna hittade ytan i mitten i uppspelen ganska ofta dock. Det var till och med så konsekvent att både kommentatorer och motståndarna (Jimmie E) uppmärksammade det.
Även om jag håller med dig i sak så tror jag att det kan vara en nyckel till att få igång vårat höga tempo igen. Dvs att driva upp spelet och jobba därifrån tillsvidare (som ett extra verktyg i lådan).
Och ja, Fjällby och Davidssons är på gång.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Manijock »

Skulle till och med säga att Davidssons borde klassas som förstakedja just nu när Dick saknas. Josefsons måste upp och det rejält!
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Matchtråd???
Skriv svar