SHL: Omgång 54 : Örebro - Djurgårdens IF 10/3-2018
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: SHL: Omgång 54 : Örebro - Djurgårdens IF 10/3-2018
En match där vi hade allt att förlora, men gjorde vad som behövdes.
Det visar på mästarkvalitet.
Det visar på mästarkvalitet.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Vi haer en del emot oss.
Ante( om han ens spelar mer i år), Bourque, Brodin, Tom och Possler kommer att gå in i ett slutspel utan någon som helst matchform.
Idag var RidderwaLL, Högström, Ahlen, Brodin, Ante, Bourque, Hank helt osynliga. Det funkar inte.
Allvarligast är att en kapten inte visar vägen i en sådan här match. Tacklas vi överhuvudtaget idag?
Ante( om han ens spelar mer i år), Bourque, Brodin, Tom och Possler kommer att gå in i ett slutspel utan någon som helst matchform.
Idag var RidderwaLL, Högström, Ahlen, Brodin, Ante, Bourque, Hank helt osynliga. Det funkar inte.
Allvarligast är att en kapten inte visar vägen i en sådan här match. Tacklas vi överhuvudtaget idag?
Du får troligtvis hälften rätt iaf.. ska bli intressant att läsa detta forum efter kvarten är avgjord.mb81 skrev:Jag vill ha Luleå och krossa de en gång för alla! Sluta vara så jävla skitnödiga nu!daaviid skrev:Inte om det blir Fuleå.EspenK skrev:Många frågor efter matchen.
Varför spelar vi helt utan vilja och fart?
Hur allvarlig är skadan på Engqvist?
Kan vi slå ett lag i kvartsfinalen med det här spelet?

Bra att du är optimistisk med tanke på historiken de senaste tio åren.
- minalman
Vi behövde vinna idag. Vi vann.EspenK skrev:Vi haer en del emot oss.
Precis det som gäller nu och framåt resten av säsongen.
Det är väl bra?
mb81 skrev:Jag vill ha Luleå och krossa de en gång för alla! Sluta vara så jävla skitnödiga nu!daaviid skrev:Inte om det blir Fuleå.EspenK skrev:Många frågor efter matchen.
Varför spelar vi helt utan vilja och fart?
Hur allvarlig är skadan på Engqvist?
Kan vi slå ett lag i kvartsfinalen med det här spelet?
Brynäs blir det ju inte..
Av de lag som är kvar så tar jag helst HV eller LHC. Luleå kan överraska alla lag i år.
Kunde inte sagt det bättre.Magnutz skrev:Bry er inte om alla tårar här inne. Det är bara nervositet och rädsla, inget annat. Laget har naturligtvis tränat stenhårt och kommer nu att trappa ner på träning och bara gå match. Det är bra. Vi är redo när puckjäveln släpps i kvarten.
Jag är glad att örebro inte klarade att komma till slutspelet men hade gärna sett att de åkt ur.
Sent from my XT1580 using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Nu får vi vänta minst 1 vecka innan vi får veta hur det gick med ante :/
Skickat från min F8331 via Tapatalk
Skickat från min F8331 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
-
HV får alltså ett mål bortdömt i sudden. Ett mål som hade inneburit att vi antagligen fått möta dem i kvarten istället för Fuleå. Nu får kaffe PP istället, så antagligen blir det Fuleå tillslut.
- minalman
Själv tror jag vi kommer få en enklare resa mot lapparna än mot frälsarna.Skidlöparn skrev:HV får alltså ett mål bortdömt i sudden. Ett mål som hade inneburit att vi antagligen fått möta dem i kvarten istället för Fuleå. Nu får kaffe PP istället, så antagligen blir det Fuleå tillslut.
- diftobbe89
Jag vill möta Luleå. Vilka är dom över flera matcher egentligen?
HIV och LHC har manskap för att bli lite halvfarliga i ett slutspel, känns det som.
HIV och LHC har manskap för att bli lite halvfarliga i ett slutspel, känns det som.
Spela fult
-
Snoppen avgör efter straffar.minalman skrev:Själv tror jag vi kommer få en enklare resa mot lapparna än mot frälsarna.Skidlöparn skrev:HV får alltså ett mål bortdömt i sudden. Ett mål som hade inneburit att vi antagligen fått möta dem i kvarten istället för Fuleå. Nu får kaffe PP istället, så antagligen blir det Fuleå tillslut.
Ja, alltså det enda som skrämmer med Fuleå är ju att de har Lassinanti, men shit vilken häftig kvart! Snacka om chans till revansch för 2011! Kommer vara en galet taggad klack som vi kan bära med oss till resten av slutspelet, vilket är nog så viktigt att få tillbaka!
Frölunda, Färjestad, Luleå och Växjö. Bland dem hittar vi SM-guldvinnaren i år. Tror inte någon ska ha en chans mot Real Växjö i år. Hade varit vi om vi hade varit i form.
Bra säsong dock. Kvartsfinalen blir spännande. Även om det är solklart att vi möter Luleå nu. Kanske hade varit taktiskt att möta Malmö istället med tanke på att vi har så svårt i slutspel just mot Luleå.
Bra säsong dock. Kvartsfinalen blir spännande. Även om det är solklart att vi möter Luleå nu. Kanske hade varit taktiskt att möta Malmö istället med tanke på att vi har så svårt i slutspel just mot Luleå.
-
Klev Engqvist av? 

2a efter 52 omg, måste nypa mig i armen...
Japp. Känns sådär...AlltidoavsettDIF skrev:Klev Engqvist av?