Djurgårdens IF - Oskarshamn 25/9 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
skoa

Inlägg av skoa »

Första tacklingen 14:58 in i andra;) bra dif
Djurgården ALLTID OAVSETT.....
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Oskarshamn 25/9 2012

Inlägg av Mäklaren »

Challe hävdar alltså att Dogge måste ''slå sig in i laget''. Aa, troligt. In med karljäveln nu för fan och spela honom nonstop så man slipper se dessa odugliga ungdomar!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Kall-El skrev:Är det inte just det som varit vårt problem de senaste 10 åren?

Alltså en styrelse som plcokar in ett tränarnamn med historisk koppling till föreningen istället för att plokca in den person som är mest lämpad för jobbet?

Har sagt det förut och säger det igen. Hela den gamla styrelsen inklusive klubbdirektören måste bort och sedan börja om från början med nytt friskt blod.

+1
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Manijock skrev:Jaha ni här var det ju muntert... Rätt åt er jävlar som trodde allsvenskan var någon räkmacka. Missförstå mig rätt det kan bli elitserien. Men ungefär till 2022 eller någonting! Ungefär så lång tid det tar att sparka ut alla omotiverade fetton som Otto, Ölvestad osv. Sen in med ungdomar som måste växa sig starka, plus att hela ledningen måste bytas ut. Avslutningsvis måste alla mot DIF-mentaliteten försvinna. Djurgården måste räknas som ett allsvenskt lag för att spela allsvensk hockey. Tycker vi ska njuta av att åtminstone få se lite artister den här säsongen för annars är det inte mycket att se fram emot, sanna mina ord.
Har inte hört någon tro att Allsvenskan skulle bli en räkmacka.
Men jag börjar bli jävligt less på det omvända snacket. Allt snack om hur svårt det är att vinna? Vafan, Oskarshamn och Asplöven klarar ju av det. Ska inte vi kunna göra det?

Däremot är jag helt överens om att något är riktigt jävla fel i föreningen. Men det har det varit i över 10 års tid.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Bigge

Inlägg av Bigge »

Lee Harvey Oswald skrev:
kotten skrev:Det här är ju bara patetiskt...

Idéen om att det faktiskt kunde bli roligare att följa Djurgården i allsvenskan, där man förhoppningsvis skulle lyckas vinna flertalet matcher, visade sig vara en stor, fet, jävla önskedröm.

0-3 efter 30 minuter, hemma på Hovet, mot Oskarshamn; här snackar vi om att pissa på publiken och allt vad föreningen står för.
Som tur är försökte jag inte ens för en sekund lura mig själv att tro det...
Nej såna tankar borde varenda fans ha slagit bort vid det här laget. Efter Så många år/ggr DIF har överraskat på alla tänkbara sätt... tyvärr alltid åt det negativa..
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Mäklaren skrev:Challe hävdar alltså att Dogge måste ''slå sig in i laget''. Aa, troligt. In med karljäveln nu för fan och spela honom nonstop så man slipper se dessa odugliga ungdomar!
han kan ju spela utan klubba och vara bättre än våra backar!
skoa

Inlägg av skoa »

Nu är domaren snäll;) dom tycker nog synd om Dif;)))) haha
Manijock

Inlägg av Manijock »

Lee Harvey Oswald skrev:
kotten skrev:Det här är ju bara patetiskt...

Idéen om att det faktiskt kunde bli roligare att följa Djurgården i allsvenskan, där man förhoppningsvis skulle lyckas vinna flertalet matcher, visade sig vara en stor, fet, jävla önskedröm.

0-3 efter 30 minuter, hemma på Hovet, mot Oskarshamn; här snackar vi om att pissa på publiken och allt vad föreningen står för.
Som tur är försökte jag inte ens för en sekund lura mig själv att tro det...
Just det jag menar, realismen på detta forumet är ett skämt... Hade haft en större chans att gå till slutspel i Elitserien än att gå till kvalserien från allsvenskan, så ser jag det. Här är vi favoriter = enbart negativt. I Elitserien hade vi varit underdogs = positivt. I alla fall när man bär skölden våran!

Kan någon sparka ut skoa seriöst. Maken till spammare och vaskern kan inte ens stava till DIF!
skoa

Inlägg av skoa »

Oj då????????
skoa

Inlägg av skoa »

Skall vara tyst;)
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

bastis7 skrev:
Kall-El skrev:Är det inte just det som varit vårt problem de senaste 10 åren?

Alltså en styrelse som plcokar in ett tränarnamn med historisk koppling till föreningen istället för att plokca in den person som är mest lämpad för jobbet?

Har sagt det förut och säger det igen. Hela den gamla styrelsen inklusive klubbdirektören måste bort och sedan börja om från början med nytt friskt blod.

+1
Kall-El har helt rätt. Men många här på forumet har ju hyllat Challe för just att han är Djurgårdare. Hans kompetens som hockeytränare har varit klart begränsade men den diskussionen har varit åsidosatt.

Dessutom är han en riktigt grinig kille i intervjuer. Till och med tråkig attityd mot DIF-TV. Han har mycket att lära både medialt (lär av MP) och som tränare.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
DIFÖrebro

Inlägg av DIFÖrebro »

Få inga förhoppningar, 2 utvisningar i slutet på tredje... ja ni vet hur det går.

Avd. depression, ångest och alkoholism...
Manijock

Inlägg av Manijock »

Bouchard: Exempelvis blev jag kallad medgångare av random pajas härinne för att jag skrev att jag inte tror att folk förstår hur svår hockeyallsvenskan är. Sen bara att se folks kommentarer om pissgängen som Troja, Asplöven osv. Dessa grabbar är minst lika bra som DIF NÄR de bestämmer sig för att persa. DIF kommer aldrig att persa då de själva inte tycker att de behöver det. De har ingen vettig morot, då folk helt enkelt utgår från att Djurgårn ska gå upp i år.
Bigge

Inlägg av Bigge »

Ska vi gissa att DIF leder med 5-3 med 8 min kvar av sista perioden där vi tappar allt och förlorar på straffar.

Återigen ett DIF syndrom = Att va totalt odugliga på att stänga matcher och fortsätta kämpa även om man leder och inte bara spela på resultat.

Behöver ju inte va Einstein för att räkna ut att hade vi kunnat lira så förra året så hade vi inte spelat AS iallafall. Va väl mer 20 omg som vi ledde inför sista perioden för att sen tappa allt eller ta några idiotiska utvisningar så att de kunde både kvittera och ta ledningen...

Men om inget annat är det en väldigt spännande förening iallafall. DIF kan överraska på alla sätt&vis...
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

skoa skrev:Oj då????????
MEN HERREGUD!!

Kan du sluta spamma forumet med dina vansinnigt meningslösa oneliner-inlägg nån j*a gång? Sök på dig själv som "författare" så får du se hur brutal meningslösa saker du skriver. Förstår att folk vill ha upp sin postcount och "skriva av sig i DIFs kaos", men du tar fan priset. Skriv något med lite mer substans än "ojdå" eller "haha, pinsamt DIF" hela tiden eller ännu hellre, lägg ner!

Jag brukar aldrig gnälla eller lacka på folk men du måste fan ta dig en funderare om vad du egentligen vill ha sagt med dina icke-fyndiga inlägg.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Skriv svar