Djurgårdens IF - Luleå HF. 30/12, 2011.

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Mash

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF. 30/12, 2011.

Inlägg av Mash »

Fubar skrev:
Mash skrev:
Fubar skrev: Jodå jag säg matchen och har inget behov av att se den igen. Det ska vara första då som var bland det bästa jag sett i år...

Andra och till viss del tredje kan jag hålla med om att det var minst sagt mindre bra. Men jag vet också att vi mötte ett av seriens bästa defensiva lag som som när dom väl får 3-0 efter ett PP inte ger oss en tillstymmelse till chans att komma in på mål och komma åt returerna och skotten utifrån kom inte igenom. Jag tycker överlag att vi skjuter för lite och i många fall letar passning istället för skott.
Men tillkilnad från dig och dina gnällfittor till medskribenter ser jag ingen som helst anledning att sitta här och gnälla på spelare i 18-22 års åldern. Det ser jag bara som ett brutal okunskap som är så dum att jag inte riktigt vet vart jag ska börja...

Så nä Mash jag håller inte riktigt med dig.
Första perioden var väl godkänd, och mycket bra genomförd - Förutom att det inte blev några mål för att ingen jävel kan skjuta pucken över skydden på Rautio.

Ställ dig dessa frågor.

1. Tycker du det är acceptabelt att välbetalda elitspelare inte kan passa ordentligt?
2. Tycker du det är acceptabelt att välbetalda elitspelare inte kan skjuta ordentligt?
3. Tycker du verkligen det är acceptabelt att vissa i vårt samhälle åker runt på isen och ser helt uppgivna ut och får lön för det?

Period två & tre är patetiskt dåligt genomförda. Ingen stred, ingen stod upp, det var one man army ute på isen. Dom enda som lyckades etablera tryck var Fimpens kedja stundtals men resten av laget (förutom Wesslau) ska inte fira nyår i glädje. Att vika ner sig som ett fjortislag (no offence) när man ligger under och inte ens kunna stå upp för sina lagkamrater, ja då förtjänar man allt gnäll man kan få.

Siffrorna speglar inte alls matchen, kunde blivit mycket värre än det faktiskt blev. Det var balettdansare ute på isen ikväll, mycket piruetter samtidigt som man ''jagade'' pucken.
Samtidigt så har vi landets slöaste tränarstab, istället för att lyfta upp laget så går Hardy och tittar snett på Wolmer (med all rätt) men vad gör det för nytta egentligen? Hela laget så helt uppgivna ut, var fan begravningsstämningen på bänken.

Lars Ohly suckade djupt o gnällde han med så då är det tamefan befogat ;)

Gnällspik må jag vara, men efter denna match finns ingen positiv känsla alls..... Helvete..
Varför skulle jag ta illa upp på fjortislag?
Herregud... Droppar diskussionen här, inte värt att fortsätta.

Olika åsikter - Ok - Punkt
Fubar
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Fubar »

Mash skrev:
Fubar skrev:
Mash skrev:
Fubar skrev: Jodå jag säg matchen och har inget behov av att se den igen. Det ska vara första då som var bland det bästa jag sett i år...

Andra och till viss del tredje kan jag hålla med om att det var minst sagt mindre bra. Men jag vet också att vi mötte ett av seriens bästa defensiva lag som som när dom väl får 3-0 efter ett PP inte ger oss en tillstymmelse till chans att komma in på mål och komma åt returerna och skotten utifrån kom inte igenom. Jag tycker överlag att vi skjuter för lite och i många fall letar passning istället för skott.
Men tillkilnad från dig och dina gnällfittor till medskribenter ser jag ingen som helst anledning att sitta här och gnälla på spelare i 18-22 års åldern. Det ser jag bara som ett brutal okunskap som är så dum att jag inte riktigt vet vart jag ska börja...

Så nä Mash jag håller inte riktigt med dig.
Första perioden var väl godkänd, och mycket bra genomförd - Förutom att det inte blev några mål för att ingen jävel kan skjuta pucken över skydden på Rautio.

Ställ dig dessa frågor.

1. Tycker du det är acceptabelt att välbetalda elitspelare inte kan passa ordentligt?
2. Tycker du det är acceptabelt att välbetalda elitspelare inte kan skjuta ordentligt?
3. Tycker du verkligen det är acceptabelt att vissa i vårt samhälle åker runt på isen och ser helt uppgivna ut och får lön för det?

Period två & tre är patetiskt dåligt genomförda. Ingen stred, ingen stod upp, det var one man army ute på isen. Dom enda som lyckades etablera tryck var Fimpens kedja stundtals men resten av laget (förutom Wesslau) ska inte fira nyår i glädje. Att vika ner sig som ett fjortislag (no offence) när man ligger under och inte ens kunna stå upp för sina lagkamrater, ja då förtjänar man allt gnäll man kan få.

Siffrorna speglar inte alls matchen, kunde blivit mycket värre än det faktiskt blev. Det var balettdansare ute på isen ikväll, mycket piruetter samtidigt som man ''jagade'' pucken.
Samtidigt så har vi landets slöaste tränarstab, istället för att lyfta upp laget så går Hardy och tittar snett på Wolmer (med all rätt) men vad gör det för nytta egentligen? Hela laget så helt uppgivna ut, var fan begravningsstämningen på bänken.

Lars Ohly suckade djupt o gnällde han med så då är det tamefan befogat ;)

Gnällspik må jag vara, men efter denna match finns ingen positiv känsla alls..... Helvete..
Varför skulle jag ta illa upp på fjortislag?
Herregud... Droppar diskussionen här, inte värt att fortsätta.

Olika åsikter - Ok - Punkt
Alla dina tre frågor tror jag du är smart nog att förstå att jag inte tycker att det är okej. Däremot har jag som sagt inte samma syn på att just den här matchen innehöll alla dessa tre ingredienser Då jag kan förstå att man kanske inte alltid kan vara i anfallszon i en match och att ibland finns det motståndarlag på isen som inte alltid gör livet lättare för oss. Tycker vi hade oflyt idag och får mål emot oss i helt fel lägen. Då är det inte alltid lätt oavsett hur mycket hjärta man visar. Det tror jag du fattar också.
Som sagt olika åsikter, men jag undrar fortfarande varför jag skulle ta illa upp för fjortislag?
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Behållningen av denna jävla skitmatch är Fimpens kommentar efter första perren (på frågan "varför är det kul att möta lulee": "Det är alltid fysiskt spel. Och så avskyr man dem också". Älskar Fimpen!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Det här förlusten liknar den mot Modo (dom gjorde mål på alla sina chanser). Luleå gör verkligen en 100%:ig och gör mål på i princip allt de skjuter. Vi får aldrig in pucken.

Vi hade en liknande match mot Brynäs där vi gjorde mål på allt vi sköt.

En sån där dag på jobbet.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Inget konstigt med denna förlust, så här ser det alltid ut, DIF dominerar TOTALT i 1:a perioden utan att få utdelning, sedan så slutar det med att Sveriges tråkigaste lag får in några puckar.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Sedan så var det så att Sveriges/Världens bästa back #34 var riktigt jävla svag, IGEN!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Caveman skrev:Sedan så var det så att Sveriges/Världens bästa back #34 var riktigt jävla svag, IGEN!
Får börja hålla med om DT. Fan vad han kladdar och fumlar.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
mikael2

Inlägg av mikael2 »

14-5 till luleå i matcher sedan sässongen 2010/11 slutspel + euro trophy inräknade och någon målskillnad ska vi inte ens nämna. dags att leva i nuet och acceptera att vi inte är elitseriens bästa lag.
grundserien
1-4 i matcher förra sässongen
1-3 i matcher denna sässongen. Vi vann denna match på konstiga studsar i sargen på två av målen som ställde luleås målvakt helt.

Dags att sluta gnälla om att luleå spelar tråkigt när de har spelat bättre hockey i de 10 senaste mötena än vad djurgården gjort.

Dags att leva i nuet. 2010 >>>>> 2012 Luleå & skellefteå regerar.
Mash

Inlägg av Mash »

Magnutz skrev:
Caveman skrev:Sedan så var det så att Sveriges/Världens bästa back #34 var riktigt jävla svag, IGEN!
Får börja hålla med om DT. Fan vad han kladdar och fumlar.
Det tog en stund... :roll:
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

mikael2 skrev:14-5 till luleå i matcher sedan sässongen 2010/11 slutspel + euro trophy inräknade och någon målskillnad ska vi inte ens nämna. dags att leva i nuet och acceptera att vi inte är elitseriens bästa lag.
grundserien
1-4 i matcher förra sässongen
1-3 i matcher denna sässongen. Vi vann denna match på konstiga studsar i sargen på två av målen som ställde luleås målvakt helt.

Dags att sluta gnälla om att luleå spelar tråkigt när de har spelat bättre hockey i de 10 senaste mötena än vad djurgården gjort.

Dags att leva i nuet. 2010 >>>>> 2012 Luleå & skellefteå regerar.
Det kan ingen säga någonting om, Luleå äger DIF för tillfället. Men det tar inte bort att Luleå är det tråkigaste laget i serien, idag mot DIF hade dom TVÅ spelare som tog burskydd samtidigt, dom är fruktansvärt tråkiga att kolla på, som ett bandylag. Sedan så ligger dom och sprattlar så fort det vart en närkamp, så tråkiga....
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Bra inlägg på förra sidan, Magnutz (det långa)!
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Caveman skrev:Inget konstigt med denna förlust, så här ser det alltid ut, DIF dominerar TOTALT i 1:a perioden utan att få utdelning, sedan så slutar det med att Sveriges tråkigaste lag får in några puckar.
Jag tycker, helt ärligt, att vi spelar ännu tråkigare ishockey än Luleå.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Re: Re: Djurgårdens IF - Luleå HF. 30/12, 2011.

Mäklaren skrev:
Caveman skrev:Inget konstigt med denna förlust, så här ser det alltid ut, DIF dominerar TOTALT i 1:a perioden utan att få utdelning, sedan så slutar det med att Sveriges tråkigaste lag får in några puckar.
Haha, det ligger faktiskt något i det du säger och det är inte bra! :shock:
sensei
Kontakt:

Re: Re: Djurgårdens IF - Luleå HF. 30/12, 2011.

Inlägg av sensei »

SkönaDjurgårn skrev:
Mäklaren skrev:
DIF behöver en "pest". Att bonnlag helt utan vidare kan komma till ett fullsatt hov och åka hem med 3 poäng som om det regnade ute är skandalöst. Spelarna i laget är så snälla att det är pinsamt och rent beklämmande att titta på.

Det närmaste vi har när det gäller spelare som kan vara en pain in the ass för motståndaren sätter vi som 'C'..
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Re: Re: Re: Djurgårdens IF - Luleå HF. 30/12, 2011.

sensei skrev:
SkönaDjurgårn skrev:
Mäklaren skrev:
DIF behöver en "pest". Att bonnlag helt utan vidare kan komma till ett fullsatt hov och åka hem med 3 poäng som om det regnade ute är skandalöst. Spelarna i laget är så snälla att det är pinsamt och rent beklämmande att titta på.

Det närmaste vi har när det gäller spelare som kan vara en pain in the ass för motståndaren sätter vi som 'C'..
Jag skulle vilja ha en riktigt jävla cp-hård fjärdekedja som satte skräck i motståndarna. Inte typ Tim med flera, som inte ens skulle kunna sänka min mormor med en tackling.
Skriv svar