anslagstavla med post-it lappar på rad vid hovetMagnutz skrev:Haha, jo, rätt kul att du skulle fråga om det faktiskt! Jag var inte nöjd med den tiden. Det var en tid då mina vänner som höll på annat otyg retades med mina likar och med mig angående Falks taktik. Jag var allt annat än nöjd, det var tråkigt då.SirDIFalot skrev:Gnällde du på DIF under Lasse Falk eran?Sen var jag ung då och vi hade inte Internet. Fan vi hade inte ens mobiltelefoner. Jag undrar hur vårt forum sett ut om det funnits då Falk hade defensivt Togaparty i DIF.
Silly-season Elitserien 2011/12
- swallat
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly-season Elitserien 2011/12
Suck för denna jävla säsong, så satans jävla uselt
Rob Schremp till MoDo, ganska tung värvning!
- DIF_Soldier
Modo blir att räkna med. Måtte inte Tellqvist vinna titeln i ett annat lag...
Säg den glädje som varar
Känslan säger att den här typen av värvningar, där fd. NHL-spelare kommer hit i ung ålder och spelar blir allt vanligare. Jag har ingen statistik alls, men det känns så. Det var inte vanligt förr i alla fall, förutom när någon svensk blev gammal och återvände hem.Kentta skrev:Rob Schremp till MoDo, ganska tung värvning!
Kan detta vara en effekt av att NHL går allt lägre ner i åldrarna i jakten på att tidigt hitta sina ovechkins och crosbys? Marginalspelarna får då inte plats och söker sig vidare i andra ligor, trots ringa ålder.
Om effekten av att elitserien damsugs på 18-åringar blir att vi får tillgång till riktigt bra nordamerikanska spelare i 25-30 års ålder, så kan det faktiskt finnas något positivt med avtalet vi har med NHL..
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Schremp är väl mest känd som en YouTube-stjärna. Ingen jag skulle vilja se i Djurgår'n.
Schremp har talang, men han är också en diva som gärna glider lite för sakta på rören. Skrämmer inte mig.Enbom skrev:Schremp är väl mest känd som en YouTube-stjärna. Ingen jag skulle vilja se i Djurgår'n.
Avgå Jocke.
- reservjesus
Ja det är ju inte så konstigt att han inte lyckats i NHL. Har otroligt mycket talang i sig men vad gör det när han inte ger 100%.B.I.B.A skrev:Schremp har talang, men han är också en diva som gärna glider lite för sakta på rören. Skrämmer inte mig.Enbom skrev:Schremp är väl mest känd som en YouTube-stjärna. Ingen jag skulle vilja se i Djurgår'n.
clowns to the left of me, jokers to the right
-
Ok, får hoppas din känsla stämmer för min känsla är att Elitserien tappat i värde senaste 10 åren. Sen så är det inte så trevligt om det är just pågrund av att modo har Näslund som GM och Samuelsson som tränare som dom amerikanska spelarna känner igen, som gör att dom kommer just till modo och inte till andra lag i elitserien.sensei skrev:Känslan säger att den här typen av värvningar, där fd. NHL-spelare kommer hit i ung ålder och spelar blir allt vanligare. Jag har ingen statistik alls, men det känns så. Det var inte vanligt förr i alla fall, förutom när någon svensk blev gammal och återvände hem.Kentta skrev:Rob Schremp till MoDo, ganska tung värvning!
Kan detta vara en effekt av att NHL går allt lägre ner i åldrarna i jakten på att tidigt hitta sina ovechkins och crosbys? Marginalspelarna får då inte plats och söker sig vidare i andra ligor, trots ringa ålder.
Om effekten av att elitserien damsugs på 18-åringar blir att vi får tillgång till riktigt bra nordamerikanska spelare i 25-30 års ålder, så kan det faktiskt finnas något positivt med avtalet vi har med NHL..
Vore väldigt kul ifall modo misslyckas totalt men har en känsla att dom tyvärr kommer bli riktigt bra denna säsong.
-
Gör en Frölunda 10/11?hai_mundas skrev:Ok, får hoppas din känsla stämmer för min känsla är att Elitserien tappat i värde senaste 10 åren. Sen så är det inte så trevligt om det är just pågrund av att modo har Näslund som GM och Samuelsson som tränare som dom amerikanska spelarna känner igen, som gör att dom kommer just till modo och inte till andra lag i elitserien.sensei skrev:Känslan säger att den här typen av värvningar, där fd. NHL-spelare kommer hit i ung ålder och spelar blir allt vanligare. Jag har ingen statistik alls, men det känns så. Det var inte vanligt förr i alla fall, förutom när någon svensk blev gammal och återvände hem.Kentta skrev:Rob Schremp till MoDo, ganska tung värvning!
Vore väldigt kul ifall modo misslyckas totalt men har en känsla att dom tyvärr kommer bli riktigt bra denna säsong.
Jag ser ett mönster...
Räcker såHomeOfSvenTumba skrev:Gör en Frölunda

2014-04-07, vad hände?
Widing har lekstuga i första träningsmatchen med Brynäs. 2 kassar hittills...
http://arbetarbladet.se/tv#YQwcxPrVy65UJ0VD5dsyHQ
http://arbetarbladet.se/tv#YQwcxPrVy65UJ0VD5dsyHQ
Han får passa på att göra mål nu på försäsongen, för mot oss kommer han inte göra en enda jävla balja! *hoppashoppas*
Sveriges största plantskola fortsätter att ta fram unga talanger ifrån trakten!
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7452
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Nåja, dom har ju ändå fyra spelare med i U17-truppen nu. Visserligen är bara en från Örnsköldsvik.Edin skrev:Sveriges största plantskola fortsätter att ta fram unga talanger ifrån trakten!
Född till sportchef.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3507160.ab
Avdelning misslyckande på hög nivå. Sånt jävla fail att välja bort Djurgården för Skellefteå. Han hade ju haft en A-lagsplats i Djurgården med all sannolikhet, så Marcus får skylla sig själv. Jag tycker inte det minsta synd om honom.
Avdelning misslyckande på hög nivå. Sånt jävla fail att välja bort Djurgården för Skellefteå. Han hade ju haft en A-lagsplats i Djurgården med all sannolikhet, så Marcus får skylla sig själv. Jag tycker inte det minsta synd om honom.