Silly-season Elitserien 2011/12

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
swallat
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season Elitserien 2011/12

Inlägg av swallat »

Magnutz skrev:
SirDIFalot skrev:Gnällde du på DIF under Lasse Falk eran?
Haha, jo, rätt kul att du skulle fråga om det faktiskt! Jag var inte nöjd med den tiden. Det var en tid då mina vänner som höll på annat otyg retades med mina likar och med mig angående Falks taktik. Jag var allt annat än nöjd, det var tråkigt då. ;) Sen var jag ung då och vi hade inte Internet. Fan vi hade inte ens mobiltelefoner. Jag undrar hur vårt forum sett ut om det funnits då Falk hade defensivt Togaparty i DIF. ;)
anslagstavla med post-it lappar på rad vid hovet
Suck för denna jävla säsong, så satans jävla uselt
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Rob Schremp till MoDo, ganska tung värvning!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Modo blir att räkna med. Måtte inte Tellqvist vinna titeln i ett annat lag...
Säg den glädje som varar
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Kentta skrev:Rob Schremp till MoDo, ganska tung värvning!
Känslan säger att den här typen av värvningar, där fd. NHL-spelare kommer hit i ung ålder och spelar blir allt vanligare. Jag har ingen statistik alls, men det känns så. Det var inte vanligt förr i alla fall, förutom när någon svensk blev gammal och återvände hem.

Kan detta vara en effekt av att NHL går allt lägre ner i åldrarna i jakten på att tidigt hitta sina ovechkins och crosbys? Marginalspelarna får då inte plats och söker sig vidare i andra ligor, trots ringa ålder.

Om effekten av att elitserien damsugs på 18-åringar blir att vi får tillgång till riktigt bra nordamerikanska spelare i 25-30 års ålder, så kan det faktiskt finnas något positivt med avtalet vi har med NHL..
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Schremp är väl mest känd som en YouTube-stjärna. Ingen jag skulle vilja se i Djurgår'n.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Enbom skrev:Schremp är väl mest känd som en YouTube-stjärna. Ingen jag skulle vilja se i Djurgår'n.
Schremp har talang, men han är också en diva som gärna glider lite för sakta på rören. Skrämmer inte mig.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

B.I.B.A skrev:
Enbom skrev:Schremp är väl mest känd som en YouTube-stjärna. Ingen jag skulle vilja se i Djurgår'n.
Schremp har talang, men han är också en diva som gärna glider lite för sakta på rören. Skrämmer inte mig.
Ja det är ju inte så konstigt att han inte lyckats i NHL. Har otroligt mycket talang i sig men vad gör det när han inte ger 100%.
clowns to the left of me, jokers to the right
hai_mundas

Inlägg av hai_mundas »

sensei skrev:
Känslan säger att den här typen av värvningar, där fd. NHL-spelare kommer hit i ung ålder och spelar blir allt vanligare. Jag har ingen statistik alls, men det känns så. Det var inte vanligt förr i alla fall, förutom när någon svensk blev gammal och återvände hem.

Kan detta vara en effekt av att NHL går allt lägre ner i åldrarna i jakten på att tidigt hitta sina ovechkins och crosbys? Marginalspelarna får då inte plats och söker sig vidare i andra ligor, trots ringa ålder.

Om effekten av att elitserien damsugs på 18-åringar blir att vi får tillgång till riktigt bra nordamerikanska spelare i 25-30 års ålder, så kan det faktiskt finnas något positivt med avtalet vi har med NHL..
Ok, får hoppas din känsla stämmer för min känsla är att Elitserien tappat i värde senaste 10 åren. Sen så är det inte så trevligt om det är just pågrund av att modo har Näslund som GM och Samuelsson som tränare som dom amerikanska spelarna känner igen, som gör att dom kommer just till modo och inte till andra lag i elitserien.

Vore väldigt kul ifall modo misslyckas totalt men har en känsla att dom tyvärr kommer bli riktigt bra denna säsong.
HomeOfSvenTumba

Inlägg av HomeOfSvenTumba »

hai_mundas skrev:
sensei skrev:

Ok, får hoppas din känsla stämmer för min känsla är att Elitserien tappat i värde senaste 10 åren. Sen så är det inte så trevligt om det är just pågrund av att modo har Näslund som GM och Samuelsson som tränare som dom amerikanska spelarna känner igen, som gör att dom kommer just till modo och inte till andra lag i elitserien.

Vore väldigt kul ifall modo misslyckas totalt men har en känsla att dom tyvärr kommer bli riktigt bra denna säsong.
Gör en Frölunda 10/11?
Jag ser ett mönster...
Användarvisningsbild
Jepe
Säsongskort: Ja

Inlägg av Jepe »

HomeOfSvenTumba skrev:Gör en Frölunda
Räcker så :wink:
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Widing har lekstuga i första träningsmatchen med Brynäs. 2 kassar hittills...

http://arbetarbladet.se/tv#YQwcxPrVy65UJ0VD5dsyHQ
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Han får passa på att göra mål nu på försäsongen, för mot oss kommer han inte göra en enda jävla balja! *hoppashoppas*
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Sveriges största plantskola fortsätter att ta fram unga talanger ifrån trakten!

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7452
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Edin skrev:Sveriges största plantskola fortsätter att ta fram unga talanger ifrån trakten!

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7452
Nåja, dom har ju ändå fyra spelare med i U17-truppen nu. Visserligen är bara en från Örnsköldsvik.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3507160.ab

Avdelning misslyckande på hög nivå. Sånt jävla fail att välja bort Djurgården för Skellefteå. Han hade ju haft en A-lagsplats i Djurgården med all sannolikhet, så Marcus får skylla sig själv. Jag tycker inte det minsta synd om honom.
Skriv svar