K4: Djurgårdens IF - Luleå HF, 14/3 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
degen

Re: K4: Djurgårdens IF - Luleå HF, 14/3 2011

Inlägg av degen »

Fy fan va bra! Vi spelade klockrent från första till sista minut. Klacken var stundtals riktigt bra, introt var bra, allt var fan bra.

KROSSA LULE! :D
Vi ger aldrig upp Djurgårn
Djurgården
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Jepe »

Idag spelade vi ta mig sjutton 5 mot 9 hela matchen!

Borde dock ha blivit mer än 4-2!

Vidriga luleå-spelarna är, nästan värre än ett italienskt fotbollslag!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Idag gav vi 110% ifrån första nedsläpp, vi hade samma problem som vanligt, det klickade inte i anfallszon, men vi spelade som en enda stor Järnkamin, och därför vinner vi.

Var man inte först på pucken så smällde man på kropp istället, och trots motlut direkt och många frustrerande domslut så höll man sig lugna och fokuserade på uppgiften istället för att gnälla. Riktigt jävla härligt DIF!

Jag njöt verkligen i andra perioden när jag såg en skoterraggare jaga en puck mot våran kortsida. Han tittar bakom ryggen och ser David Printz, som säkert är en meter bakom, slutar trampa och låter Printz ta pucken först.

Liket lever...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
dmpbarn

Inlägg av dmpbarn »

Jepe skrev:Idag spelade vi ta mig sjutton 5 mot 9 hela matchen!

Borde dock ha blivit mer än 4-2!

Vidriga luleå-spelarna är, nästan värre än ett italienskt fotbollslag!
Duktigt bra att vinna när vi spelade 5 mot 9 en hel match. ;)

Äckligt skönt att få vinna idag. Hade jag haft pengar över så hade jag tagit mig till coop arena igen, om inte annat så bara för att få se 13-åringarna på apberget vifta med sina bananer.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Härligt!
DIF!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Caveman skrev: DIF spelar för fan ut luleå stundtals idag, det är ett mirakel att det BARA blir 4-2, idag var det klasskillnad på lagen.
Förvisso sant, med vi vinner iaf bara med ett nödrop.
Sedan kan DIF knappast spela med sån här desperation på bortis, publiken på Hovet var 6:e utespelaren ikväll.

Enda från Josefs piruett i mittzon vid 0-1 kändes detta som ännu en fördömd äckel-förlust.
Vi mosar luleå totalt i 2:a per, får med oss FETA 1-1 in i paus.
Så kommer det otrooooligt välförtjänta 2-1, glädjen varar i nån minut,
2-2 kommer från precis ingenstans, samma känsla som vid 1-1 målet i K2, alldeles fantastiskt orättvist.
Nån undrade vart Oscar tog vägen där, själv funderade jag mest på varför Mark befinner sig bredvid målet på returen...efter att slagskott från dålig vinkel?
Lite av "gamla" Mark där.

Efter 3-2 i PP vill DIF broderligt dela upp hjärnsläppen inom laget & avlasta BomBom lite.
Brodin & Fimpen kliver in i handlingarna, just då var jag säker på att det var kört.
Men ikväll var det fan vår tur...till slut

Tack DIF för en väl genomförd Kvartsfinal!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Fyfan vad jag hatar systrarna Abbott för övrigt, åker runt och trippar folk för att få frilägen..
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Kentta skrev:Fyfan vad jag hatar systrarna Abbott för övrigt, åker runt och trippar folk för att få frilägen..
Jag missade den situationen helt o hållet, och på TV-bilderna efteråt är det jäkligt svårt att se. Spontant kändes det dock som Bombom slår knut på sig själv (av det lilla man lyckas fånga upp av bilderna i efterhand).
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

-daniel- skrev:
Kentta skrev:Fyfan vad jag hatar systrarna Abbott för övrigt, åker runt och trippar folk för att få frilägen..
Jag missade den situationen helt o hållet, och på TV-bilderna efteråt är det jäkligt svårt att se. Spontant kändes det dock som Bombom slår knut på sig själv (av det lilla man lyckas fånga upp av bilderna i efterhand).
Ser matchen igen och Bombom backar hemåt, så kommer den jäveln och åker rakt in i han.

Sen hände det en gång till, då Camilla (Eller var det Christina?) åkte in med ena skridskon på Kronwall som ramlade, och nästan ett friläge på det.
Mash

Inlägg av Mash »

Jag rös vid introt! Så jävla bra!

Kan knappt prata ikväll, galet bra drag på läktaren och stundtals bra hockey. Att domarna var värdelösa har jag vant mig vid så är inte speciellt förvånad över den katastrofala insatsen dom gjorde dock så går inte situationen före 0-1 målet att missa. Abbott knuffar/trippar Bombom bakifrån, och så får Abbott nr.2 friläge..

Claesson, bästa spelaren ikväll. Vilket spelsinne han hittade idag, tog det lugnt, tittade upp, slog knappt någon felpass. Riktigt härligt att se!

Upp till Luleå och visa hur hockey skall spelas nu grabbar! KÄMPA
Rigel

Inlägg av Rigel »

Med Ölvestad och förhoppningsvis Hannula tillbaka kan vi dra ner Falk på backen igen och med dagens spel så finns det en gnutta hopp. Luleås backar börjar dessutom ta slut i slutet på matcherna.
Får vi även be om lite flyt och stolpe in framöver så kan DIF bli historiska.
Användarvisningsbild
David1891

Inlägg av David1891 »

Luleås 0-1 mål var ju pinsamt av domarna.. Men är glad att det ändå kom.. Efter det var det bara att ösa och det gjorde vi.. Från läktaren kändes det som om vi ägde matchen från början till slut.. Vinner vi nästa match i Luleå så har vi en 7:e avgörande för i Globen spöar de aldrig oss! ;)
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

-daniel- skrev:
ja om någon antingen besitter bildbevis eller kan ge en så opartiskt (kanske fel forum) minnesbild av händelsen som möjligt så skulle jag bli riktigt nöjd. Vi som såg tv-sändningen såg att en väldigt snarlik händelse skedde i andra perioden, då mellan Kronwall och X-Abbott. Abbott "fäller" Kronwall med en skridsko när Kronwall ska börja backa hemåt...kan inte tänka mig att dom gör sådant utav en slump.

I övrigt vill jag beskylla Oscar för 2an och Falken huvudsakligen för 1an. Falk gör ett rätt (så här med facit på hand) otaktiskt byte...men va fan idag ska vi inte vara bittra på något. Bara känna lycka i 2 dagar.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Vi spelar ut Luleå kapitalt idag! Helt otroligt att vi inte gör fler mål i de två första perioderna. Med nån jävla flax lyckas de ju kräla sig efter och bita sig fast som en jävla igel. Sjukt välförtjänt seger till slut i alla fall. Ett fuskmål och ett turmål räckte inte för Lule idag.

Grymt kul att se Jimmie tillbaka på isen! Otto är riktigt bra dessutom. Och Widing får näta. De flesta är riktigt bra idag så jag tänker inte sätta några ytterligare plus. Korkade utvisningar i slutet som vanligt dock. Tekningarna är ett fett minus, kändes inte som om vi vann en enda och statistiken visar 24-39.

Trist att vi släppte iväg Lule till 0-3 i matchserien. Blir ju fortfarande sjukt svårt att vända detta. Men de känns definitivt mattare än i början. Fortsätter vi mala och får lite medstuds kan det gå vägen. Sen skulle det ju inte skada om Olausson smittar ner nån mer lapp och om Hannula och Krüger kommer tillbaka. Tar vi matchen i Lule kan man ju börja drömma igen.

För övrigt anser jag att Abbottsarna bör förstöras.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Efter första perioden stod jag med ena benet utanför bron... Men det ordnade ju upp sig! Sjukt snygga och sköna mål idag. Härligt att gamlingarna med Ottosson i spetsen kliver fram. Hans handledare upp i krysset ger mig rysningar.

Claesson var kung idag och jag hoppas att han aldrig någonsin blir bänkad igen. Och tänk vilken skillnad det är på Widing med självförtroende, haha, han har potential att vara en seriens målfarligaste powerforward men har ju tyvärr bara fått ut 10% i år. Snälla bit ihop sista månaden (?) nu Widing!

Mark gjorde väl sin sämsta match men just då gjorde utespelarna sin bästa och vi vann ändå!
Skriv svar