Vilket utgångsläge i tabellen vi har nu! Allting klaffade nästan som jag ville ha det, hade önskat att SSK hade stått upp mot FBK och vunnit men annars var allting perfekt. Härligt att Brynäs tog matchen till SD och vann på straffar. Nu gäller det att vi vinner dom nästa tre matcherna, om en vecka väntar Luleå och den matchen kan nog avgöra vilken placering vi slutar på.
Till matchen nu då, riktigt jävla skön seger samtidigt som det var en riktigt jävla tråkig match att titta på. Seg hockey och inget lag som tog initiativet.
Jag börjar lita mer och mer på Owuya i målet, han har börjat styra sina returer ut på sidorna och inte rakt ut i slottet. Han kan även hålla puckarna om han vill så jag är nöjd och ser honom gärna som en första målvakt.
Backarna spelar som aldrig förr, majoriteten av backarna är riktigt bra nu. Står upp för varandra och att dom kan spela med vem som helst, riktigt skönt att ha stabila backar. Jag menar till och med Bomudienne
Anfallarna saknar väl någon gnista men snurra och passa kan dom. Långa anfall och gör det jobbigt för motståndarna. Det är receptet som kommer att ta oss igenom kvartsfinalen.
Dagens ++ blir Tjärnqvists spelförståelse ikväll, han var alltid ett steg före, när Printz blev cross-checkad i ryggen och tappade klubben fick han Tjärnqvists klubba, Tjärnqvists tog Printz klubba som låg längre upp. Han var för det mesta vid sargerna och mitten i anfall zon, allt för att behålla puck i offensiva zonen.
Riktigt bra och jag är nöjd med hela laget idag, även fast matchen hade dåligt tempo så vek ingen ner sig, gillade Mitmans tacklingar oxå , helt okontrollerade
Och som skrivits på föregående sidor,
1-2 målet skulle aldrig blivit mål. E
dqvist är för jävla blind att se att Boumudienne cross-checkas in i Owuya som tappar balansen för en stund. Owuya kommer dock upp på fötter innan skottet slås iväg men det är ju för fan en cross-checking mot bröstet in mot målvakten. Hoppas att E
dqvist åker tillbaka och dömer Allsvenskan, för i Elitserien hör han inte hemma.
Riktigt jävla kass är du!