Djurgårdens IF - Modo Hockey, 26/9 2009 - Hemmapremiär

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Raus
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Modo Hockey, 26/9 2009 - Hemmapremiär

Inlägg av Raus »

Stolt-Djurgårdare skrev:
Raus skrev:Någon som vet vad bråket på läktaren handlade om föresten? Var det mellan djurgårdare eller var det MoDo fans som vevade också?
Jag måst säga att det var rätt lustigt att se när en av dem försökt smita och slutade
med att ramla bara några meter ifrån och blev ändå tagen och uttittad inför hela hovet.
Och när "ut med packet" började kunde jag knappt hålla mig för skratt.
Fyfan vad dem måste skämmas :)
Haha ja. det var skitkul :)

Föresten grymt initiativ av han (?) som sätter igång nationalsången att stänga av när han märkte att vi tog över :D
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
Connoisseur

Inlägg av Connoisseur »

Känns inte bra detta... DIF "spelar bra" men bara förlorar och förlorar. Saknas kvalité och det märks. Hjärta finns i överflöd men i avsaknad av kunskap så hjälper det knappast. Det blir en lång vinter.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

sthlm_dif skrev:Men ärligt talat så är MoDo med Forsberg ett riktigt bra lag, och räkna med att dom kommer slåss om toppenplaceringarna i år.
DIF har nu mött 2 riktigt bra lag, spelat jämnt och bra mot dem båda, så det bådar gott inför framtiden när lag som Skellefteå, Timrå, SSK, Rögle och Brynäs står för motståndet.
Det kanske visar sig att du har rätt, dvs att vi mött topplagen.
& andra sidan är det i början av säsongen man ska slå dom, & Modo brukar ALDRIG vinna i Stockholm.
Tror jag är mest besviken just därför, hade redan räknat in 3p..
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

När Ragge och foppa blev utvisade under förlängningen så ska visst Ragge ha sagt detta..

Vad Djurgårdsbacken sa till Foppa? Oklart men jag (Marie) hörde något om ”åk hem och åk skoter i stället”… :D

http://www.hockeymedmariehallman.se/
snobbas

Inlägg av snobbas »

FInns intervjuer med Wesslan och Ante Engqvist på Hallmans blogg nu
Ante tyckte det vibrerade i väggarna....
www.hockeymedmariehallman.se
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Säsongskort: Ja

Inlägg av sthlm_dif »

Lee Harvey Oswald skrev:
sthlm_dif skrev:Men ärligt talat så är MoDo med Forsberg ett riktigt bra lag, och räkna med att dom kommer slåss om toppenplaceringarna i år.
DIF har nu mött 2 riktigt bra lag, spelat jämnt och bra mot dem båda, så det bådar gott inför framtiden när lag som Skellefteå, Timrå, SSK, Rögle och Brynäs står för motståndet.
Det kanske visar sig att du har rätt, dvs att vi mött topplagen.
& andra sidan är det i början av säsongen man ska slå dom, & Modo brukar ALDRIG vinna i Stockholm.
Tror jag är mest besviken just därför, hade redan räknat in 3p..
Jo, det stämmer som du säger.
MoDo hemma har ju i princip alltid inneburit en vinst, och jag var också inställd på 3 säkra poäng.
Tyvärr blev det nu inte så... Men trender är ju till för att brytas, och eftersom dom besegrade Stockholms-spöket får vi ta och besegra Örnsköldsvik-spöket i nästa bortamatch mot dom genom att hämta hem 3 poäng till Stockholm.

För övrigt så undrar jag om DIFTV var på plats idag och filmade klacken? Stod någon fotograf där nere, men eftersom någon video inte har kommit upp ännu på hemsidan så blir man ju lite fundersam om det kommer upp en senare... Har gått ett tag sen matchen slutade nu.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Durden

Inlägg av Durden »

sthlm_dif skrev:För övrigt så undrar jag om DIFTV var på plats idag och filmade klacken?
De var på plats.

http://www.youtube.com/user/difhockeyse
It's a good thing we won, because we were going to thrash the place if we didn't.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Durden skrev:
sthlm_dif skrev:För övrigt så undrar jag om DIFTV var på plats idag och filmade klacken?
De var på plats.

http://www.youtube.com/user/difhockeyse
Tackar tackar! :)
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Nu har jag slickat såren och svalt den mest bittra eftersmaken av den här matchen. Visst, vi förlorade idag men jag ser hellre att det ser tämligen tryggt ut bakåt än att vi för matcherna men åker på dunderkontringar hela tiden och går bort oss. Det är den där omtalade balansen som är att föredra men som är desto knepigare att pricka in...

Jag bävar dock för kommande vecka; SAIK borta och FHC... känns "sådär", faktiskt. Frölunda känns riktigt jobbiga (även fast TIK lyckades pressa på rätt duktigt i 3:e perioden i deras möte ikväll) och där skall det enormt mycket till om vi skall knipa poäng. mot SAIK är det knappast en omöjlighet men inte heller en lätt uppgift.

Som vanligt inser man när allt kommit igång att det inte finns några lätta matcher i dagens Elitserie.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

-daniel- skrev:Nu har jag slickat såren och svalt den mest bittra eftersmaken av den här matchen. Visst, vi förlorade idag men jag ser hellre att det ser tämligen tryggt ut bakåt än att vi för matcherna men åker på dunderkontringar hela tiden och går bort oss. Det är den där omtalade balansen som är att föredra men som är desto knepigare att pricka in...

Jag bävar dock för kommande vecka; SAIK borta och FHC... känns "sådär", faktiskt. Frölunda känns riktigt jobbiga (även fast TIK lyckades pressa på rätt duktigt i 3:e perioden i deras möte ikväll) och där skall det enormt mycket till om vi skall knipa poäng. mot SAIK är det knappast en omöjlighet men inte heller en lätt uppgift.

Som vanligt inser man när allt kommit igång att det inte finns några lätta matcher i dagens Elitserie.
Så är det, det var ju dagens match då som skulle räknas in som en av få givna 3poängare.

Lyssnade på Invar "Putte" Carlsson på radio stockholm tidigare i veckan, han sa att DIF har "nåt på gång".
Också att 4p på det inledande 3 matcherna är godkänt men att DIF nog skulle plocka 7p.
(nu lutar det mer åt 1 eller 2p efter det 4 första)
Men Putte är en ganska usel tippare med alldeles för stort DIF-hjärta :wink:
Tippade DIF som topp4 inför förra säsongen...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Jag har lugnat mig lite nu men är fortfarande förbannad. Mest på två saker:

Nummer 1: Peter Forsberg. Jag tror till och med André Mattson skulle kunna framstå som så bra när man har domaren med sig plus att Djurgårdarna bara låter honom leka kring kassen. Forsberg skulle knappt få spela idag med tanke på hans små fega överfall idag. Var det bara jag som såg när han rappade Falk över ryggen när denne var på väg till utvisningsbåset. Domarn stod och tittade på med låtsades som om linserna immat igen. Hade någon med annan tröja och nummer gjort likadant? Game Misconduct och dags att byta kalsonger. Jävla larv. Med dessa förmåner så kan som sagt vem som helst framstå som bra.

PARALYMPICS HÄR KOMMER FORSBERG

Nummer 2: Sättet som vi viker ner oss i tredje. Undantaget Wesslau, Fimpen, Hank, Ölvestad och Honken så förtjänar ingen stödet från publiken idag. Allra minst Mackan Nilson som efter ha gjort en pinsam match inte ens tackar publiken. Jag är så förbannat besviken på honom så det är lika bra att jag sover på saken innan jag uttalar mig om våran så kallade nyckelspelare. Fler spelare som viker ner sig på tok för mycket: Tjärna(tacklade han ens någonting idag :S), Printz(seriöst, så jävla kass kan han inte blivit över sommaren), Falk(Dags att lägga av? Sämre än Ronnie förra året), Danielsson(sista säsongen snälla). Jag kan nämna resten av laget men av tidsbrist så väljer jag att låta bli.

Slutligen, varför tar inte Hardy timeout i tredje när vi började med den gamla hedliga Säcken-hockeyn, dump and chase. Såg ju förjävligt ut stora delar av tredje. In med skiten och hoppas på det bästa. Jag är orolig inför denna säsong på riktigt trots att det bara spelats två omgångar.

För att nämna något positivt. Jag stod i klacken och trots att spelet var skit i tredje så fick jag lite lhc-vibbar(från kvartsfinalen 2008). Vilket jävla drag. Modoklacken och spelarna stod som fågelholkar.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:
Så är det, det var ju dagens match då som skulle räknas in som en av få givna 3poängare.

Lyssnade på Invar "Putte" Carlsson på radio stockholm tidigare i veckan, han sa att DIF har "nåt på gång".
Också att 4p på det inledande 3 matcherna är godkänt men att DIF nog skulle plocka 7p.
(nu lutar det mer åt 1 eller 2p efter det 4 första)
Ja vi får se, jag är inte jätteorolig änsålänge men man inser liksom hur svårt det kommer bli (även den här säsongen. Har man varit en aning för naiv förut, månntro?).
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Jockmaniac skrev: Printz (seriöst, så jävla kass kan han inte blivit över sommaren)
Brukar försöka undvika att såga enskilda spelare, men man måste göra ett undantag när det gäller Printz.
Hur usel kan man bli som ES-back?
Finns det nån lägsta nivå på den mannen..?!!
Efter det två inledande matcherna blir jag oroad om det visar sig att David kan ännu sämre än han visat hittills, det kommer kosta oss många poäng framöver.

Så typiskt idag när Wesslau gör en helt godkänd match, då är givetvis offensiven helt impotent..
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Lee Harvey Oswald skrev:
Jockmaniac skrev: Printz (seriöst, så jävla kass kan han inte blivit över sommaren)
Brukar försöka undvika att såga enskilda spelare, men man måste göra ett undantag när det gäller Printz.
Hur usel kan man bli som ES-back?
Finns det nån lägsta nivå på den mannen..?!!
Efter det två inledande matcherna blir jag oroad om det visar sig att David kan ännu sämre än han visat hittills, det kommer kosta oss många poäng framöver.

Så typiskt idag när Wesslau gör en helt godkänd match, då är givetvis offensiven helt impotent..

Tyvärr är det så att dom äldre och rutinerade spelarna är trögstartade.
Och har alltid varit så med.
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

Tycker det var flera spelare i laget idag som inte kom upp i den nivå jag förväntar mig av dem….

Jag förväntar mig väldigt mycket mer av Nilson… vet någon om han plågas av någon skada från försäsongen? Tjärnqvist borde också höja sig ordentligt…

Printz vet man ju om att han är en ända stor risk så hans spel är jag inte så förvånad över i dagens match.
Skriv svar