-daniel- skrev:Nu har jag slickat såren och svalt den mest bittra eftersmaken av den här matchen. Visst, vi förlorade idag men jag ser hellre att det ser tämligen tryggt ut bakåt än att vi för matcherna men åker på dunderkontringar hela tiden och går bort oss. Det är den där omtalade balansen som är att föredra men som är desto knepigare att pricka in...
Jag bävar dock för kommande vecka; SAIK borta och FHC... känns "sådär", faktiskt. Frölunda känns riktigt jobbiga (även fast TIK lyckades pressa på rätt duktigt i 3:e perioden i deras möte ikväll) och där skall det enormt mycket till om vi skall knipa poäng. mot SAIK är det knappast en omöjlighet men inte heller en lätt uppgift.
Som vanligt inser man när allt kommit igång att det inte finns några lätta matcher i dagens Elitserie.
Så är det, det var ju dagens match då som skulle räknas in som en av få givna 3poängare.
Lyssnade på Invar "Putte" Carlsson på radio stockholm tidigare i veckan, han sa att DIF har "nåt på gång".
Också att 4p på det inledande 3 matcherna är godkänt men att DIF nog skulle plocka 7p.
(nu lutar det mer åt 1 eller 2p efter det 4 första)
Men Putte är en ganska usel tippare med alldeles för stort DIF-hjärta
Tippade DIF som topp4 inför förra säsongen...