Östgöten skrev:Calles uttåg och Angers intåg i laget öppnar för följande femmor ikväll:
Fredrik Bremberg - Andreas Engqvist - Dick Axelsson
Niklas Anger - Kristofer Ottosson - Michael Holmqvist
Jimmie Ölvestad - Tim Eriksson - Fimpen Eklund
Henrik Eriksson - Jacob Josefsson - Robin Figren
Marcus Ragnarsson - Andreas Holmqvist
Timmy Petersson - Oscar Eklund
David Printz - Nichlas Falk
Extraspelare
Nichlas Danielsson
David Schneider
Alexander Urbom
För övrigt måste sportchefen ransaka årets värvningar, där Tim Eriksson, Michael Holmqvist, David Schneider, Robin Figren och Nichlas Andersson alla har lyckats sämre än iallafall jag förväntade mig.
Gillar starkt tredje kedjan med tre jobbiga spelare för motståndaren. Skulle kanske slänga in Holmqvist istället för Tim dock. Kanske inte skulle gå ihop rikigt med positioner etc, men det skulle vara en grym Checking line.
Vart har du lagt kära Samba Ronnie? Om han inte är helt 100%, även fast det står på hemsidan att alla är tillgängliga, skulle jag vilja se honom som en sjunde back, minst! Faktist lite trångt där på backsidan. Kanske lira Ronnie - Schneider för att avlasta? Dumt att inte använda Dave nu när vi ändå har honom. Alla har ju sina svackor, jag tror han behöver lite mer speltid och självförtroende. Han var ju den vi såg fram emot mest, men efter Andreas Holmqvist underbara intåg (ny personlig favorit), har han ju hamnat lite i skuggan. Tycker för övrigt att vi riktigt bra backar på papperet, men det är ju inte alltid dom gör som man önskar.. Dock ser jag fram emot en massa skott från blå ikväll mot Brynäs, som senast mot MoDo. Grym utdelning. Fortsätt skjuta från blå!
isolerad skrev:Hur blir det nu med juniorkedja när Calle lånas ut till Huddinge? Tänker de fortsätta spela Henrik och Josef tillsammans och krydda med en senior eller splittras de? Eller tas det upp en ny junior?
Tror knappast de tar upp en ny junior. I mina ögon så fick Calle gå för två själ; laget och sig själv. Laget: vi har inga skador så helt plötsligt har vi för många spelare, framför allt forwards. Sig själv: istället för att peta honom så får han speltid i Huddinge. Perfekt lösning.
Nu finns det plats för Nicky D som verkligen måste komma igång innan säsongen är över.
Lite synd dock att se fjärde linan splittas eftersom dom kompletterar varandra så väl som dom alltid säger, men men. Tror en fjärde lina med Nicky D - Josefsson - Hank blir kanon.