Femmorna säsongen 2008/2009

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Struten
Säsongskort: Ja

Re: Femmorna säsongen 2008/2009

Inlägg av Struten »

alskar_dif skrev:Min femma.

Axelsson-Bremberg-Figren
Danielsson-Ottosson-Engqvist
Ölvestad-Holmqvist-Anger
Fimpen-Josefson-Henrik eriksson
Carl gustavsson

Ragnarsson-Schneider
Holmqvist-Timmy
Printz-Urbom
Falk-Ronnie

Gillar inte tim eriksson... :wink:
Axelsson-Bremberg-Figren

Som så många säkert ser så finns det ingen center i den kedjan. Byt plats på Linkan och Ante så ser det lite bättre ut.
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Visste ej vart jag skulle skrvia detta.
Men jag tycker att Schneider har varit alldeles för dålig för de pengarna han tjänar!
Om A.Homqvist blir för dyr så ser jag hellre att man gör sig av med Schneider å behåller Holmqvist!
isolerad

Inlägg av isolerad »

Hur blir det nu med juniorkedja när Calle lånas ut till Huddinge? Tänker de fortsätta spela Henrik och Josef tillsammans och krydda med en senior eller splittras de? Eller tas det upp en ny junior?
i
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

robin_dif skrev:Visste ej vart jag skulle skrvia detta.
Men jag tycker att Schneider har varit alldeles för dålig för de pengarna han tjänar!Om A.Homqvist blir för dyr så ser jag hellre att man gör sig av med Schneider å behåller Holmqvist!
Håller med, Schneider spelar inte alls på den nivån som en spelare bör göra som är här på artistkontrakt.
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Calles uttåg och Angers intåg i laget öppnar för följande femmor ikväll:

Fredrik Bremberg - Andreas Engqvist - Dick Axelsson
Niklas Anger - Kristofer Ottosson - Michael Holmqvist
Jimmie Ölvestad - Tim Eriksson - Fimpen Eklund
Henrik Eriksson - Jacob Josefsson - Robin Figren

Marcus Ragnarsson - Andreas Holmqvist
Timmy Petersson - Oscar Eklund
David Printz - Nichlas Falk

Extraspelare
Nichlas Danielsson
David Schneider
Alexander Urbom

För övrigt måste sportchefen ransaka årets värvningar, där Tim Eriksson, Michael Holmqvist, David Schneider, Robin Figren och Nichlas Andersson alla har lyckats sämre än iallafall jag förväntade mig.
Lucas

Inlägg av Lucas »

Östgöten skrev:Calles uttåg och Angers intåg i laget öppnar för följande femmor ikväll:

Fredrik Bremberg - Andreas Engqvist - Dick Axelsson
Niklas Anger - Kristofer Ottosson - Michael Holmqvist
Jimmie Ölvestad - Tim Eriksson - Fimpen Eklund
Henrik Eriksson - Jacob Josefsson - Robin Figren

Marcus Ragnarsson - Andreas Holmqvist
Timmy Petersson - Oscar Eklund
David Printz - Nichlas Falk

Extraspelare
Nichlas Danielsson
David Schneider
Alexander Urbom

För övrigt måste sportchefen ransaka årets värvningar, där Tim Eriksson, Michael Holmqvist, David Schneider, Robin Figren och Nichlas Andersson alla har lyckats sämre än iallafall jag förväntade mig.
Gillar starkt tredje kedjan med tre jobbiga spelare för motståndaren. Skulle kanske slänga in Holmqvist istället för Tim dock. Kanske inte skulle gå ihop rikigt med positioner etc, men det skulle vara en grym Checking line.

Vart har du lagt kära Samba Ronnie? Om han inte är helt 100%, även fast det står på hemsidan att alla är tillgängliga, skulle jag vilja se honom som en sjunde back, minst! Faktist lite trångt där på backsidan. Kanske lira Ronnie - Schneider för att avlasta? Dumt att inte använda Dave nu när vi ändå har honom. Alla har ju sina svackor, jag tror han behöver lite mer speltid och självförtroende. Han var ju den vi såg fram emot mest, men efter Andreas Holmqvist underbara intåg (ny personlig favorit), har han ju hamnat lite i skuggan. Tycker för övrigt att vi riktigt bra backar på papperet, men det är ju inte alltid dom gör som man önskar.. Dock ser jag fram emot en massa skott från blå ikväll mot Brynäs, som senast mot MoDo. Grym utdelning. Fortsätt skjuta från blå!
isolerad skrev:Hur blir det nu med juniorkedja när Calle lånas ut till Huddinge? Tänker de fortsätta spela Henrik och Josef tillsammans och krydda med en senior eller splittras de? Eller tas det upp en ny junior?
Tror knappast de tar upp en ny junior. I mina ögon så fick Calle gå för två själ; laget och sig själv. Laget: vi har inga skador så helt plötsligt har vi för många spelare, framför allt forwards. Sig själv: istället för att peta honom så får han speltid i Huddinge. Perfekt lösning.
Nu finns det plats för Nicky D som verkligen måste komma igång innan säsongen är över.

Lite synd dock att se fjärde linan splittas eftersom dom kompletterar varandra så väl som dom alltid säger, men men. Tror en fjärde lina med Nicky D - Josefsson - Hank blir kanon.
Järnkamin90

Inlägg av Järnkamin90 »

Ölvestad, Ottosson, Anger
Ragnarsson, Holmqvist

Bremberg, Engqvist, Eklund
t.Petterson, Eklund

Eriksson, Holmqvist, Danielsson
Schneider, Falk

Eriksson, Josefsson, Gustafsson
r.Pettersson, Printz

kan dessa kedjor vara någt för nytändning??
någt måsste hännda då vi får spö av mupplag som ssk, rögle skellefteå.
Järnkamin90

Inlägg av Järnkamin90 »

Järnkamin90 skrev:Ölvestad, Ottosson, Anger
Ragnarsson, Holmqvist

Bremberg, Engqvist, Eklund
t.Petterson, Eklund

Eriksson, Holmqvist, Danielsson
Schneider, Falk

Eriksson, Josefsson, Gustafsson
r.Pettersson, Printz

kan dessa kedjor vara någt för nytändning??
någt måsste hännda då vi får spö av mupplag som ssk, rögle skellefteå.

Ölvestad, Ottosson, Anger
Ragnarsson, Holmqvist

Bremberg, Engqvist, Axelsson
t.Petterson, Eklund

Eriksson, Holmqvist, Eklund
Schneider, Falk

Eriksson, Josefsson, Danielsson
r.Pettersson, Printz

ridderwall

skrev fel fick blackout.
såhär menar jag.

men någt måsste hännda
vi har ett rellativt bra lag på pappret som jag ser det
och jag tror många andra gör det också?? :roll:

Extraspelare:
Gustafsson, Figren
urbom
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

jag vill ha in Ahlén i laget ! Skulle vilja se kedjor med

Linkan-Engqvist-Ahlén

Ölvestad-Otto-Eriksson

Figge-Holmqvist-Anger

Danielsson-Josefsson-Hank

A.Holmqvist-Urbom

Schneider-T.Pettersson

Falk-Printz

O.Eklund-R.Pettersson

Riddarn i målet Men skulle vilja se mark få en chans å se hur han lyckas men när ska vi "chansa" då varenda poäng är livsviktiga nu !
Ragge,Fimpen,Axelsson. skadade ? men hoppas kommer tillbaka snart !
DIF <3
Lugnet

Inlägg av Lugnet »

Halva serien gången och då kanske det till och med är enkelt för en ishockeysupporter att se hur laget bör se ut för att vända den negativa trenden.

Linkan - Engqvist - Danielsson

(Linkan behöver ha en målskytt vid sin sida och i mina ögon är inte Tim Eriksson en sådan, han är snabb och forecheckar grymt bra men när det kommer till att sätta dit pucken är han inte den bättre. Jag anser att Danielsson kan vara den spelaren. Han öser inte in mål om man sager så, men samtidigt får man titta lite i backspegeln och se att han funkade bra med Linkan förra säsongen då Hörnqvist hade sin svacka. Danielsson är till skillnad från Eriksson mer aggressiv och kan därför trycka sig in mot mål på ett helt annat sätt och han är inte så mycket sämre på rören än honom. Engqvist är stabil.

Dick - Otto - Figren

(Linkan tenderar att hamna i skymundan när han spelar med Dicken. Dicken gör mycket på egen hand och då får man inte ut lika mycket av Linkan. Figren tycker jag har haft en bra säsong, kanske inte poängmässigt men han ger verkligen järnet i varje byte och skulle därför plöja fram ytor åt Dicken samtidigt som han stökar runt motståndarkassen. Otto skulle vara ett perfekt komplement till dessa två gubbar? Grabbar!

Ölvestad - Holmqvist - Josefsson

(Två rutinerade herrar tillsammans med Josefsson. Den här kedjan skulle också passa bra. Holmqvist ligger lite bakom medan Ölvestad gräver fram puckarna till Josefson som även han tar för sig längs sargerna. Josefsson må vara ung men han har en jäkla känsla för spelet och jag tycker inte han får ut så speciellt mycket i den s k juniskedjan. Han skulle hävda sig desto bättre med lite mer rutinerat sällskap. Han har t e x lirat med Linkan och Otto och fått mer utrymme för sin skridskoåkning och passningsspel.

T.Eriksson - Fimpen - Anger

(Dessa herrar får mest spela i boxplay och ungefär lika mycket som juniskedjan får i dag. Eriksson stressar med sin skridskoåkning och Fimpen tacklar på. Anger får stå still och vänta framför kassen, nej då - men han är något av gubben i lådan minns när han spelade i Gnägget - han kunde slå till när som helst)

Ragge - Schneider

(Tycker att Ragge och Schneider spelade väldigt bra innan Holmqvist dök upp. Schnieder är snabbare på rören och har dessutom bättre teknik än Holmqvist, vilket gynnar dels uppåkningstaktiken men även uppspelen. En stor och en liten back. Ragge har allt, han skulle kunna lira back i hop med Linkan)

Holmqvist - Falken

(Falken sköter uppspelen och Holmqvist har spelsinnet likt Falken och skottet. En stor och en liten back)

T.Pettersson - O.Eklund

(Dugliga elitspelare. Spelar oftast enkla uppspel. Känns som att de passar bra tillsammans.

Ronnie - Printz

(Svårt om jag skulle välja Ronnie eller Eklund. Men känner att Ronnie saknar lite självförtroende i uppspelen. Men han är fortfarande Kung i egen zon. Måste bara nämna: Har fortfarande svårt att smälta en match mot Färjestad, tror det var säsongen 03/04 då han plockade bort både Nordström och Kärring jönsson i egenzon. Jag vill dock ha lite mer kreativa backar vilket jag tycker att Petterson och Eklund är mer av än Ronnie. Ronnie och Printz får spela box play men Ronnie får emellanåt även lira 5-5 med Falken. Eftersom att Holmqvist inte har sina bästa egenskaper i egen zon)

Tillägg: Eftersom jag skriver kommentarerna om det offensivaspelet vill jag poängtera att jag inte känner till anledningen till att laget släpper in många mål och kan därför inte kommentera det primära problemet i det defensiva arbetet. Mer än att: Markeringen måste bli bättre och vinna fler närkamper. Slå fler sarg-ut puckar?

PP

Linkan - Engqvist - Dick

Ragge - Holmqvist

Holmqvist -Otto - Figren

Falken - Schneider

Box Play

Rullande
Forwards: Otto, Enqvist, Holmqvist, Anger, T.Eriksson, Fimpen
Backar : Ronnie, Printz, Ragge, Falken, T.Petterson.

Montén/MJ lär säkert garva arslet av sig.

Uppställningen från en supporter på oftast A9.
Senast redigerad av Lugnet den 2008-12-02 22:52:49, redigerad totalt 1 gånger.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

INtressanta linor offensivr sätt. Dock hade jag föredragit ett byte mellan JOsefsson och Fimpen. DÅ får man en ren checking-line samtidigt som Josefsson får möjlighet att lira center...

Dessutom känns en kedja med Tim - Josefsson - Anger inte helt tandlös ut heller.
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

vi kan ju tyvärr sluta diskutera fimpen i kedjorna då han är borta resten av säsongen :(

Äckel hagos :evil: Nästa match mot Hv då ska det vara Hämd jag vill se en riktigt ful tackling på honom av typ Printz ! Så Äcklet aldrig kan åka mer...
DIF <3
Lugnet

Inlägg av Lugnet »

.....Han lär få höra ett och annat den 3 januari.
Du har en poäng i det du skriver Kall-El.

Linkan - Engqvist - Danielsson

Ronnie - Schnieder
(Ragge)

Ölvestad - Otto - Figren
(Dicken)

Falken - Holmqvist

T.Eriksson - Holmqvist - Anger
(Ölvestad) (Josefsson istället för Anger)

Petterson - Eklund

H.Eriksson - Josefsson - Gustafsson
(T.Eriksson)- (Fimpen) - (Anger)

Printz - (Ronnie)
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Fimpens frånvaro borde öppna dörren för MIKAEL AHLÉN. Han kan mycket väl vara startskottet på en vändlning. Tuffhet, attityd och spelar lite på gränsen. In med Ahlén NU för helvete!

Fimpen har varit totalt osynlig i år. Han får ta och rannsaka sig själv i sex veckor nu.
Säg den glädje som varar
jensa85

Inlägg av jensa85 »

DIF_Soldier skrev:Fimpens frånvaro borde öppna dörren för MIKAEL AHLÉN. Han kan mycket väl vara startskottet på en vändlning. Tuffhet, attityd och spelar lite på gränsen. In med Ahlén NU för helvete!

Fimpen har varit totalt osynlig i år. Han får ta och rannsaka sig själv i sex veckor nu.
Håller med. Och låt han lira regelbundet. Tror precis som DIF_Soldier att Ahlén kan skapa något slags trendbrott med sin spelstil.

Varför inte testa en lina med Linkan - Otto - Ahlén?
Enligt mig en mycket intressant kedja.
Skriv svar