Ja hur ska man sammanfatta denna skandalösa kväll måntro?
Jag var sjukt optimistisk innan kvällens drabbning och har ruskat på näsan åt alla skvallerblaskor som tippat Djurgårn under slutspelsstrecket.
Jag var då dundersäcker på att en placing på den övre halvan inte skulle vara något problem för dagens Djurgårdslag.
Men sen hände något som fick mig att inse att så lär tyvärr inte fallet bli, även om jag inte slutat tro.. än.
Nåja, ingen vilja, ingen fart, ingen som vågar någonting, sjabbligt och meningslöst, HALLÅ? Varför inte låta grabbarna som spelade i periodpausen spela istället? Har jag inte helt fel så tror jag det var falken som svarade på en intervju här på fantv om att allt var så bra och att tränarna var kanon och hej kom och hjälp mig kanon kanon, Jaha, i vadå? Pingis? Har våra spelare ens haft försäsong i år?
Någonting måste ju hända, ett gäng hockeylirare som får pröjs för att åka omkring och motionera såg det ut som idag, och inte ens i motionssyfte kan alla få godkänt, skandalöst ur mina ögon. Någon måste få spelarna att inse att dom faktiskt spelar i Sveriges mest anrika Hockeyförening. Någon måste få spelarna att inse att dom lever, en ren och skär jävla utskällning efter dagens match vore nog en rätt bra lösning.
Är det så jävla mycket begärt att begära _LITE_ Jävlar Anamma?!!!!
Varför inte införa _RENA_ prestationskontrakt? Dom som inte tål kraven kan i mina ögonn dra åt H****ETE.
Visst är det som folk säger, serielunk är serielunk, men för oss i år är det tamejfan som ett ända långt slutspel, det är ingen transportsträcka, vi kommer behöva svettas som grisar för varenda ynka poäng, vilket jag hittills inte sett en ända spelare med inställning för. Återigen SKANDAL!
Tränar hockeyspelare tacklingar under försäsong och under tiden dom skolas till spelare? Eller är detta något frivilligt man kan välja att lägga krut på under fritiden?
Är lätt att få tag på alla skitsaker när man är ett lag i motvind, Men det fanns faktiskt några positiva aspekter idag.
*Jimmie, behöver jag säga mer?
Sen tog det slut på stjärnorna för dagen.
Nä nu jävlar måste folk inse att detta kan vara den sista säsongen vi någonsin gör i elitserien och få varenda djurgårdsjävel i hela världen att inse att nu jävlar måste någonting hända.
Sjukt Besviken, har förmodligen gått över under morgondagen, ni får ursäkta mig ifall jag var för hård, var tvungen att avreagera mig.
Nu äre bara att bryta ihop och komma igen antar jag, inte fan ger vi upp än! Lite finare, Lite Bättre!
Senast redigerad av Wedd den 2007-09-27 21:55:24, redigerad totalt 1 gånger.
Det handlar inte om två förlorade matcher! Vad det handlar om är att
* De brister som blev så plågsamt uppenbara förra säsongen fortfarande finns kvar.
* Den kritik mot vilken typ av spelare som värvas visar sig stämma.
* Allt skitsnack om satsningar och "... i år får de andra lagen passa sig" avslöjas för det luftslott det är.
De enda glädjeämnena så här långt är Linkan-Bengan och att LHF, SAIK och SSK också verkar riktigt dåliga.
Vill du leva med rosa skygglappar så kan jag inte hindra dig men för oss realister kommer det här som ett bevis för att tillståndet för DIF faktiskt är så illa som det verkade.
Egentligt borde man inte bli förvånad. Färjestad är ju bättre på nästan varenda position. Ändå besviken att vi slarvar så mycket och att det inte ser ut att finnas någon riktig tanke i spelet. Alla bara hoppas på att Linkan ska fixa det.
Om man ser till truppen så är det ganska lätt att se att den håller allt för dålig klass för att vara något annat än ett bottenlag.
Vi har ju massor av spelare som helt enkelt inte håller på den här nivån. Allra sämst för tillfället är väl Dennis P, Frylén samt Ask, Danielsson och Fimpen.
Anfallsmässigt ser det inte alldeles tokuselt ut för det skapades faktiskt några bra lägen även ikväll även om det var på tok för sällan. Problemet är bara det att det återigen var brembergs kedja som stod för 99% av allt offensivt tänkande. Kedjan med Otto - Ölvestad - Anger skapade i princip ingenting. De övriga två kedjorna tyckte i alla fall jag att checking linen kan komma undan med hedern delvis i behåll i alla fall. Jävligt trist för Dick att han tvingas spela i en sådana grå omgivning. Bara att hoppas att Dick får byta plats med Anger, en spelare som i mitt tycke inte visat någongting på 2 matcher. Har varit inne på det förut och säger det igen; Jag tror att otto och Anger hamnar ivägen för varandra och därför bör man sära på dem.
Rätt skönt att man är upptagen med DIF fotboll under lördagen och sedan är det bokmässa under söndagen. Man kanske rent utav kan lyckas förtränga det faktum att vi antagligen kommer bli förnedrade av HV under helgen...
Här kryper det fram en och annan medgångssupporter ser jag.
"Nu är det kööört! Torsk idag, torsk mot HV, buää det är så synd om mig!"
Sluta gnäll och masa er till matcherna istället. 6500 på premiären? Fan vad pinsamt. Visst, innerst inne vet vi alla att HV är ett bra lag; de imponerar stort, och matchen idag var kasst genomförd. Oddsen är inte stora. Men vadfan? "Det lär bli 9-1 eller liknande på lördag" Vilken jävla inställning. Fu fan.
ALLA är besvikna, ALLA vill ha ändring. Men se till att göra nåt då för fan!
Bortskämda är vad vi har varit. Gnälla kan ni göra när ni gjort allt vad ni kunnat; köpt varor, gått på premiären, då får ni gnälla. Tvivlar på att alla härinnee var där idag.
Gillade ditt uttryck, va det jag sökte i mitt tidigare inlägg
"Vill du leva med rosa skygglappar så kan jag inte hindra dig men för oss realister kommer det här som ett bevis för att tillståndet för DIF faktiskt är så illa som det verkade."
* Säcken MÅSTE ändra om i vissa kedjor. Han är för feg vissa gånger och bara maler på med samma kedja oavsett hur dåligt de spelar. * Säcken vågar nog inte eller inte är en sådan person som kan skälla ut sitt lag som Wikegård kunde och sätta skräck i spelarna och visa att så här får det fan i mej inte gå till. * Jag hade gärna viljat veta vad värvningsanvariga såg i vissa spelare och hur i helsike de kunde se att de kunde tillföra något i vårat lag. inte bara spelare och Säcken som ska ha sig en känga.
De som har hand om värvningarna borde fan sätta sig ner och rannsaka sig själva om de verkligen vet vad DIF behöver och om de fortf har talangen att hitta talanger som skulle fungera i DIF.
Till sist.
Vet det är tidigt.
Men tror Säcken är fel person för DIF hans spelide fungerar nog inte i DIF och med de spelare vi har
Kämparglöden försvann då Wikegård slutade.
Nu får de betalt utan att känna press för vad de presterar.
Senast redigerad av Bigge den 2007-09-27 22:13:41, redigerad totalt 1 gånger.
Dicken såg som sagt pigg ut. Jag ger Anger några matcher till ihop med Otto och Jimmie, men det skulle vara intressant att plocka in Dicken där och låta Anger spela i en nykomponerad kedja med Falken och Danielsson. Så får Engqvist, Ask och Fimpen grisa i en fjärdekedja.
6453 åskådare på hemmapremiären...
Detta är -412 åskådare under förra säsongen snitt, i en HEMMAPREMIÄR.
-2 078 åskådare mindre än vad som behövs per match för att täcka underskottet på 4,5 miljoner från föregående säsong, om detta skall täckas, med ökade publiksiffror som ledningen har sagt.
Gillade även jag ditt uttryck
"Vill du leva med rosa skygglappar så kan jag inte hindra dig men för oss realister kommer det här som ett bevis för att tillståndet för DIF faktiskt är så illa som det verkade."
Det SKALL vara slutsålt, lapp på luckan, biljetter på svarta marknaden till en hemmapremiär på "nya" arenan Hovet.
Vilka matcher med en frölunda den 4 okt kommer att locka mer folk än denna seriepremiär (med torsk)?!?
Skellefteå?, Timrå?, SSK?, Linköping?
Läser referat och folk varierar i riktigt hur dåligt det var i kväll egentligen...underligt. Sanningen är väl att FBK tyvärr var bättre och hade en riktigt bra målvakt också. Skönt att höra att trycket i alla fall var bra, hoppas på lika bra - bättre! - när måstematcherna kommer, dvs SAIK, Mora osv.
Fan vad en pinne mot MoDo hade fått saker att kännas lättare. Men, ni som mår skit, tänk på LHC-fansen i kväll och fatta att vissa har det värre just nu.
Särkijärvis Järnkaminer / Johansson Järnkaminer var ruggig första gången den kördes i andra perioden.
Tack till han i vit (?) tröja som tillsammans med mig (:O) fick igång ett flertal runt oss. Jag dök upp rätt långt upp i klacken i andra perioden, blond och Micke Johansson-tshirt. Undrar om någon såg mig (: // Crashmash
Marusak och våran superfinne kommer förhoppningvis ge stadga åt vårat försvar. Det är i den delen vi måste börja om det ska gå bra i år. Samt att spela med fyra femmor! Sen tycker jag att säcken komponerar laget lite fel. Trots att det gick inte gick så bra förra året kör han på med samma manskap. LArsson måste också bygga upp sitt självförtroende i kassen och det gör han först när han får tillräcklig hjälp från sitt försvar.
Tar emot att också tvingas säga att gamla trotjänare som falk, t johansson och ottoson verkar vara slut som hockeyspelare. Det går för sakta och framförallt Johansson och Ottoson verkar sakna den rätta glöden. Var är Tomas kraftfulla slagskott som vi fick se förr i tiden? Idag var det ju ingen som vågade skjuta i PP. Alla ger pucken till Linkan och hoppas att han på egen hand ska snurra upp motståndarna.
Nu är det NYA TAG som gäller! Täta ihop defensiven och kämpa vidare! Det är inte kört än! Klacken och publiken vaknade till liv efter en period. Forsätt så!
"Vi älskar er, vi lever med er glädje och sorg! Vi sjunger och vi blöder på gator o på torg!" Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
Mans91 skrev:alltså alla är så jäävla negativa och tråkiga. vi har spelat 2 matcher och har inte riktigt kommit igång än, KOM IGEN NU VA FAAAN TAGGA TILL FÖR I HELVETE ! NI KAN FAAN INTE BÖRJA KLAGA PÅ VARENDA SPELARE BARA FÖR ATT VI FÖRLORAR 2 MATCHER !!!!!!!!!! vi hade många chanser att göra mål, bara att vi inte tog vara på dom chanserna, vi tar vara på våra chanser nästa match och sen krossar vi HV71
de sista du säger låter som något Säcken hade kunnat sagt efter en match.
Titta på Hv´s spelartrupp tror du dem kommer ens ge oss en chans att ta vara på våra målchanser???
Vi krossar inte hv borta. inte negativ, visst fan hoppas jag att vi vinner.
Men ren idioti att tro att vi ska vinna på lördag, gör att man bara blir mer förbannad senare på lördagskvällen.
Bigge hur fan kan du skriva att det är ren idioti att tro att vi ska vinna på lördag???Så enligt dig så är det kört??
Är jag en idiot som tror på Djurgården och vinst på lördag??? Då får du kalla mig för idiot då,för jag tror på vinst. Jag skiter i HV´s spelartrupp och vad papperna säger , visst det ligger självklart en del i vad det står i papperna. Men det betyder inte att vi ska åka på pisk för det!!!
Önskar jag bodde i sthlm så jag kunde vara där och stötta det lag jag älskar!!!
Sorry biggen men jag blev så sur på ditt inlägg så jag var tvungen att skriva av mig.
Nej, Någon måste vara realist. Stöd DIF i vårt och torrt för vårt stöd behöver dom verkeligen! Alltid Djurgården! Vi ska hjälpa DIF till slutspel, kom igen nu!