Skadetråden
- Jim Morrison
Re: Skadetråden
Så jävla rädd för bristen av kontinuitet när våra bärande veteraner kommer varva varandra med skador. Kommer bli ett haltande och det känns inte direkt optimalt. Spelare får spela olika roller var och varannan match.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Re: Sv: Skadetråden
bra nyförvärv.DIFtomppa skrev:Lauritzen har en ny skada, bort minst 2 SHL matcher enligt expressen
Skickat från min D6503 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
-
Re: Sv: Skadetråden
Luktar alibivärvning. Får hoppas på det bästa.Morwin skrev:bra nyförvärv.DIFtomppa skrev:Lauritzen har en ny skada, bort minst 2 SHL matcher enligt expressen
Skickat från min D6503 via Tapatalk
-
Hur ser läget i laget ut?
- Det ser bra ut. Konkurrenssituationen är riktigt bra just nu. Det är ingen hemlighet att Sebastian Lauritzen inte spelar i morgon men att alla andra är friska. Om det hade krisat hade Lauritzen spelat, men vi vill träna honom ett tag till innan vi spelar honom.
- Det ser bra ut. Konkurrenssituationen är riktigt bra just nu. Det är ingen hemlighet att Sebastian Lauritzen inte spelar i morgon men att alla andra är friska. Om det hade krisat hade Lauritzen spelat, men vi vill träna honom ett tag till innan vi spelar honom.
Skönt, som jag trodde!DIFiskogen skrev:Hur ser läget i laget ut?
- ALLTID DIF
DIFiskogen skrev:Hur ser läget i laget ut?
Låter OK !
Arnesson ljumskskadad? Låter hur som helst inte så allvarligt.
http://bruins.nhl.com/club/blogpost.htm ... L|BOS|home-- Defenseman Linus Arnesson left the game after the first period, due to a tweaked groin. He was given a maintenance day on Monday and the training staff wasn't sure how he would be for the game.
"I assume it's a mild injury, but I don't know," said Cassidy. "I'm pretty sure he'd be ready to go, but you'd have to get an update from the training staff."
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Angående Lauritzen; http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 9581083.ab - Känns tveksamt men hoppas han är tillbaka inför Färjestad..
Enligt säkra källor är Tellan osäker inför morgondagens match med FBK pga kraftig förkylning. Det var även därför han inte spelade igår bl.a.
Skönt då att Mantas gett ett bra intryck i sina två senaste matcher, även fall man kanske inte kan dra för stora växlar av gårdagen.
- Jim Morrison
Ingen Lauritzen mot Färjestad heller. Börjar det bli dags att släppa honom och leta ersättare eller vad är det frågan om?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag tror att det endast är en säkerhetsåtgärd detta. Han ska vara 120% hel och redo för spel innan man lirar honom.
- Jim Morrison
http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... te-orolig/Sebastian Lauritzen har hemlighållit sin skada, men väljer nu att berätta att det är en ljumskskada som stoppar honom från spel.
– Jag klev på en klubba när vi mötte Brynäs och så vred han till samtidigt som jag tog ett skär så jag hamnade i ett ytterläge och hade inget fäste på hans klubba. Om man kan skylla på otur, så var det här otur, säger Lauritzen.
Haha. Skadebenägna spelare har alltid otur. Nu är båda hans ljumskar sköra. Sjukt.
Skadetråden
Vart står det där?
Edit: såg länken nu.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Edit: såg länken nu.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Självklart rör dig sig om en ljumske också... Det han hade problem med ifjol.
Expert.