Skadetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Skadetråden

Inlägg av Jim Morrison »

Så jävla rädd för bristen av kontinuitet när våra bärande veteraner kommer varva varandra med skador. Kommer bli ett haltande och det känns inte direkt optimalt. Spelare får spela olika roller var och varannan match.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Sv: Skadetråden

Inlägg av Morwin »

DIFtomppa skrev:Lauritzen har en ny skada, bort minst 2 SHL matcher enligt expressen
bra nyförvärv.

Skickat från min D6503 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Alberget4A

Re: Sv: Skadetråden

Inlägg av Alberget4A »

Morwin skrev:
DIFtomppa skrev:Lauritzen har en ny skada, bort minst 2 SHL matcher enligt expressen
bra nyförvärv.

Skickat från min D6503 via Tapatalk
Luktar alibivärvning. Får hoppas på det bästa.
DIFiskogen

Inlägg av DIFiskogen »

Hur ser läget i laget ut?

- Det ser bra ut. Konkurrenssituationen är riktigt bra just nu. Det är ingen hemlighet att Sebastian Lauritzen inte spelar i morgon men att alla andra är friska. Om det hade krisat hade Lauritzen spelat, men vi vill träna honom ett tag till innan vi spelar honom.
Axel_K
Säsongskort: Ja

Inlägg av Axel_K »

DIFiskogen skrev:Hur ser läget i laget ut?

- Det ser bra ut. Konkurrenssituationen är riktigt bra just nu. Det är ingen hemlighet att Sebastian Lauritzen inte spelar i morgon men att alla andra är friska. Om det hade krisat hade Lauritzen spelat, men vi vill träna honom ett tag till innan vi spelar honom.
Skönt, som jag trodde!
Användarvisningsbild
ALLTID DIF

Inlägg av ALLTID DIF »

DIFiskogen skrev:Hur ser läget i laget ut?

Låter OK !
Användarvisningsbild
Arkju
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Arkju »

Arnesson ljumskskadad? Låter hur som helst inte så allvarligt.
-- Defenseman Linus Arnesson left the game after the first period, due to a tweaked groin. He was given a maintenance day on Monday and the training staff wasn't sure how he would be for the game.

"I assume it's a mild injury, but I don't know," said Cassidy. "I'm pretty sure he'd be ready to go, but you'd have to get an update from the training staff."
http://bruins.nhl.com/club/blogpost.htm ... L|BOS|home
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Användarvisningsbild
Celes

Inlägg av Celes »

Angående Lauritzen; http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 9581083.ab - Känns tveksamt men hoppas han är tillbaka inför Färjestad..
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Enligt säkra källor är Tellan osäker inför morgondagens match med FBK pga kraftig förkylning. Det var även därför han inte spelade igår bl.a.
Staten

Inlägg av Staten »

Skönt då att Mantas gett ett bra intryck i sina två senaste matcher, även fall man kanske inte kan dra för stora växlar av gårdagen.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Ingen Lauritzen mot Färjestad heller. Börjar det bli dags att släppa honom och leta ersättare eller vad är det frågan om?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av MarcusDaze »

Jag tror att det endast är en säkerhetsåtgärd detta. Han ska vara 120% hel och redo för spel innan man lirar honom.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Sebastian Lauritzen har hemlighållit sin skada, men väljer nu att berätta att det är en ljumskskada som stoppar honom från spel.
– Jag klev på en klubba när vi mötte Brynäs och så vred han till samtidigt som jag tog ett skär så jag hamnade i ett ytterläge och hade inget fäste på hans klubba. Om man kan skylla på otur, så var det här otur, säger Lauritzen.
http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... te-orolig/

Haha. Skadebenägna spelare har alltid otur. Nu är båda hans ljumskar sköra. Sjukt.
Användarvisningsbild
Challen

Skadetråden

Inlägg av Challen »

Vart står det där?

Edit: såg länken nu.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Självklart rör dig sig om en ljumske också... Det han hade problem med ifjol.
Expert.
Skriv svar