Det är alltid mörkast före det blir totalt kolsvart.GoseeDIF skrev: ↑2022-11-26 20:58:28 Det är alltid mörkast före gryningen. Stundtals har vi spelat propagandahockey och låst motståndarna i egen zon och haft ett sjukt övertag i skott på mål. Jag tror inte nåt lag vill möta oss i ett slutspel. Nu går det tungt men besten kommer vakna. Om det sker iom tränarbyte eller bara av sig själv vet jag inte. Men tar mycket hellre den här svackan nu än senare. Därmed inte sagt att jag är nöjd eller harmonisk, tvärtom, "Gud, döda mig!" har aldrig tidigare varit en mer relevant bön![]()
HA 22/23: Västerås- Djurgårdens IF 26/11
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Det är som mörkast innan man ser ljuset i tunneln.captcash skrev: ↑2022-11-26 21:07:11Det är alltid mörkast före det blir totalt kolsvart.GoseeDIF skrev: ↑2022-11-26 20:58:28 Det är alltid mörkast före gryningen. Stundtals har vi spelat propagandahockey och låst motståndarna i egen zon och haft ett sjukt övertag i skott på mål. Jag tror inte nåt lag vill möta oss i ett slutspel. Nu går det tungt men besten kommer vakna. Om det sker iom tränarbyte eller bara av sig själv vet jag inte. Men tar mycket hellre den här svackan nu än senare. Därmed inte sagt att jag är nöjd eller harmonisk, tvärtom, "Gud, döda mig!" har aldrig tidigare varit en mer relevant bön![]()
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Samtidigt så får man väl ha lite i åtanke hur November brukar te sig i den här klubben? Det är väl lätt räknat hur många matcher som har gått bra, i just den här månaden, de senaste åren?captcash skrev: ↑2022-11-26 21:07:11Det är alltid mörkast före det blir totalt kolsvart.GoseeDIF skrev: ↑2022-11-26 20:58:28 Det är alltid mörkast före gryningen. Stundtals har vi spelat propagandahockey och låst motståndarna i egen zon och haft ett sjukt övertag i skott på mål. Jag tror inte nåt lag vill möta oss i ett slutspel. Nu går det tungt men besten kommer vakna. Om det sker iom tränarbyte eller bara av sig själv vet jag inte. Men tar mycket hellre den här svackan nu än senare. Därmed inte sagt att jag är nöjd eller harmonisk, tvärtom, "Gud, döda mig!" har aldrig tidigare varit en mer relevant bön![]()
Jag lägger mig inte ner och dör än, om det fortsätter hela December så kan jag nog börja vrida på mig.

- Lee Harvey Oswald
Mmh, en väldigt märklig och totalt unik propagandamaskin isf.GoseeDIF skrev: ↑2022-11-26 20:58:28 Det är alltid mörkast före gryningen. Stundtals har vi spelat propagandahockey och låst motståndarna i egen zon och haft ett sjukt övertag i skott på mål. Jag tror inte nåt lag vill möta oss i ett slutspel. Nu går det tungt men besten kommer vakna. Om det sker iom tränarbyte eller bara av sig själv vet jag inte. Men tar mycket hellre den här svackan nu än senare. Därmed inte sagt att jag är nöjd eller harmonisk, tvärtom, "Gud, döda mig!" har aldrig tidigare varit en mer relevant bön![]()
-Vi håller oss på utsidan, dominerar i sarghörnen, slänger många puckar på mål, samtidigt som vi släpper till flest skott mot eget mål, från farliga lägen, det tror vi ger hållbarhet på sikt
Sedan tänker jag nog precis tvärtom, angående att möta DIF i ett eventuellt slutspel.
Jag tror många kommer vilja ställas mot Skrytbygget/Lyxfällan/Ångest-IF , då man har precis allt att vinna och 0 att förlora, för går DIF inte upp med detta manskapet är det ett Totalt Dunderfiasko.
Det är ett rätt skönt ingångsvärde för en underdog .....och alla trivs numera på Hovet, förutom DIF
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Jag lägger mig aldrig ner och dör. Det vore högst icke-DIF.daaviid skrev: ↑2022-11-26 21:30:44Samtidigt så får man väl ha lite i åtanke hur November brukar te sig i den här klubben? Det är väl lätt räknat hur många matcher som har gått bra, i just den här månaden, de senaste åren?captcash skrev: ↑2022-11-26 21:07:11Det är alltid mörkast före det blir totalt kolsvart.GoseeDIF skrev: ↑2022-11-26 20:58:28 Det är alltid mörkast före gryningen. Stundtals har vi spelat propagandahockey och låst motståndarna i egen zon och haft ett sjukt övertag i skott på mål. Jag tror inte nåt lag vill möta oss i ett slutspel. Nu går det tungt men besten kommer vakna. Om det sker iom tränarbyte eller bara av sig själv vet jag inte. Men tar mycket hellre den här svackan nu än senare. Därmed inte sagt att jag är nöjd eller harmonisk, tvärtom, "Gud, döda mig!" har aldrig tidigare varit en mer relevant bön![]()
Jag lägger mig inte ner och dör än, om det fortsätter hela December så kan jag nog börja vrida på mig.![]()
Jag har sagt 25-Jan när det kommer till intern oro angående säsongen som helhet och det känns fortfarande rimligt.
Men när man ser Fagervall köra aktiv coachning och sen ta timeouts när vi har PP så sänder det rätt oroande signaler. Och än mer så eftersom effekten uteblev.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Sant antingen kolsvart, eller blir man överkörd av ett tåg! :/Praetori skrev: ↑2022-11-26 21:29:27Det är som mörkast innan man ser ljuset i tunneln.captcash skrev: ↑2022-11-26 21:07:11Det är alltid mörkast före det blir totalt kolsvart.GoseeDIF skrev: ↑2022-11-26 20:58:28 Det är alltid mörkast före gryningen. Stundtals har vi spelat propagandahockey och låst motståndarna i egen zon och haft ett sjukt övertag i skott på mål. Jag tror inte nåt lag vill möta oss i ett slutspel. Nu går det tungt men besten kommer vakna. Om det sker iom tränarbyte eller bara av sig själv vet jag inte. Men tar mycket hellre den här svackan nu än senare. Därmed inte sagt att jag är nöjd eller harmonisk, tvärtom, "Gud, döda mig!" har aldrig tidigare varit en mer relevant bön![]()
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Jag ger aldrig upp heller men det som stör mig är att vi normalt (i SHL) brukar ha spelarmaterial att vara bottom half så förväntningarna är därefter. Nu har vi en trupp som bör leda HA med typ 9p marginal och vi klarar inte spöa Alm-fucking-tuna hemma! Och det är ju inte en isolerad plattmatch då och då, som alla har ibland, det är konstant mediokert spel och beteende!daaviid skrev: ↑2022-11-26 21:30:44Samtidigt så får man väl ha lite i åtanke hur November brukar te sig i den här klubben? Det är väl lätt räknat hur många matcher som har gått bra, i just den här månaden, de senaste åren?captcash skrev: ↑2022-11-26 21:07:11Det är alltid mörkast före det blir totalt kolsvart.GoseeDIF skrev: ↑2022-11-26 20:58:28 Det är alltid mörkast före gryningen. Stundtals har vi spelat propagandahockey och låst motståndarna i egen zon och haft ett sjukt övertag i skott på mål. Jag tror inte nåt lag vill möta oss i ett slutspel. Nu går det tungt men besten kommer vakna. Om det sker iom tränarbyte eller bara av sig själv vet jag inte. Men tar mycket hellre den här svackan nu än senare. Därmed inte sagt att jag är nöjd eller harmonisk, tvärtom, "Gud, döda mig!" har aldrig tidigare varit en mer relevant bön![]()
Jag lägger mig inte ner och dör än, om det fortsätter hela December så kan jag nog börja vrida på mig.![]()
Jag tror December blir ännu jävligare än November då vi tappar folk medan alla andra HA lag lirar med full trupp. Några väl timeade skador på det och vi får lira med 5 upplockade junisar. Är skitskraj!
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Något är ju uppenbart ruttet. Jag ser inte vad det ska hjälpa att bara rulla på till 25 Januari, tror inte det kommer göra någon större skillnad, möjligen till det sämre.Praetori skrev: ↑2022-11-26 21:42:50Jag lägger mig aldrig ner och dör. Det vore högst icke-DIF.daaviid skrev: ↑2022-11-26 21:30:44Samtidigt så får man väl ha lite i åtanke hur November brukar te sig i den här klubben? Det är väl lätt räknat hur många matcher som har gått bra, i just den här månaden, de senaste åren?captcash skrev: ↑2022-11-26 21:07:11Det är alltid mörkast före det blir totalt kolsvart.GoseeDIF skrev: ↑2022-11-26 20:58:28 Det är alltid mörkast före gryningen. Stundtals har vi spelat propagandahockey och låst motståndarna i egen zon och haft ett sjukt övertag i skott på mål. Jag tror inte nåt lag vill möta oss i ett slutspel. Nu går det tungt men besten kommer vakna. Om det sker iom tränarbyte eller bara av sig själv vet jag inte. Men tar mycket hellre den här svackan nu än senare. Därmed inte sagt att jag är nöjd eller harmonisk, tvärtom, "Gud, döda mig!" har aldrig tidigare varit en mer relevant bön![]()
Jag har sagt 25-Jan när det kommer till intern oro angående säsongen som helhet och det känns fortfarande rimligt.
Men när man ser Fagervall köra aktiv coachning och sen ta timeouts när vi har PP så sänder det rätt oroande signaler. Och än mer så eftersom effekten uteblev.
Spela fult
-
Kan ju vara för sent då.Praetori skrev: ↑2022-11-26 21:42:50Jag lägger mig aldrig ner och dör. Det vore högst icke-DIF.daaviid skrev: ↑2022-11-26 21:30:44Samtidigt så får man väl ha lite i åtanke hur November brukar te sig i den här klubben? Det är väl lätt räknat hur många matcher som har gått bra, i just den här månaden, de senaste åren?captcash skrev: ↑2022-11-26 21:07:11Det är alltid mörkast före det blir totalt kolsvart.GoseeDIF skrev: ↑2022-11-26 20:58:28 Det är alltid mörkast före gryningen. Stundtals har vi spelat propagandahockey och låst motståndarna i egen zon och haft ett sjukt övertag i skott på mål. Jag tror inte nåt lag vill möta oss i ett slutspel. Nu går det tungt men besten kommer vakna. Om det sker iom tränarbyte eller bara av sig själv vet jag inte. Men tar mycket hellre den här svackan nu än senare. Därmed inte sagt att jag är nöjd eller harmonisk, tvärtom, "Gud, döda mig!" har aldrig tidigare varit en mer relevant bön![]()
Vi är 4 poäng ner till Mora på en sjätteplats just nu och de har en match mindre spelad. Snart är det dessutom JVM så vi tappar en kedja och den viktigaste av de alla, Lindbom.
Vill det sig illa är vi på Play In plats eller värre i Januari och då ska vi börja jaga? Det är allt annat än ro då.
Ska man få in någon som ska ha tid att bygga någon form av eget spel så lär den komma innan nyår, helst innan jul så man har uppehållet till att träna också.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Det ska fan mig inte väntas till den 25 januari .Fagerwall har kapitalt misslyckats och borde redan till nästa match vara sparkad
Jo man kan ju inte vara idiot och köra på om det fortsätter ner i abyssen men nånstans måste ju DIF kunna ha professionalitet att inte börja panika för ett par ruttna novemberinsatser.Nattuggla_ skrev: ↑2022-11-26 23:02:13Kan ju vara för sent då.Praetori skrev: ↑2022-11-26 21:42:50Jag lägger mig aldrig ner och dör. Det vore högst icke-DIF.daaviid skrev: ↑2022-11-26 21:30:44Samtidigt så får man väl ha lite i åtanke hur November brukar te sig i den här klubben? Det är väl lätt räknat hur många matcher som har gått bra, i just den här månaden, de senaste åren?captcash skrev: ↑2022-11-26 21:07:11Det är alltid mörkast före det blir totalt kolsvart.GoseeDIF skrev: ↑2022-11-26 20:58:28 Det är alltid mörkast före gryningen. Stundtals har vi spelat propagandahockey och låst motståndarna i egen zon och haft ett sjukt övertag i skott på mål. Jag tror inte nåt lag vill möta oss i ett slutspel. Nu går det tungt men besten kommer vakna. Om det sker iom tränarbyte eller bara av sig själv vet jag inte. Men tar mycket hellre den här svackan nu än senare. Därmed inte sagt att jag är nöjd eller harmonisk, tvärtom, "Gud, döda mig!" har aldrig tidigare varit en mer relevant bön![]()
Vi är 4 poäng ner till Mora på en sjätteplats just nu och de har en match mindre spelad. Snart är det dessutom JVM så vi tappar en kedja och den viktigaste av de alla, Lindbom.
Vill det sig illa är vi på Play In plats eller värre i Januari och då ska vi börja jaga? Det är allt annat än ro då.
Ska man få in någon som ska ha tid att bygga någon form av eget spel så lär den komma innan nyår, helst innan jul så man har uppehållet till att träna också.
Att fans börjar skrika avgå hör liksom lite till men förutsatt att det inte är samma "känslor" internt i laget får man nog ha lite is i magen.
sant, tyvärr, allt du skriver är sant, propagandahockey var kanske lite överdrivet:) finns viss risk att det blir så i slutspel som du beskriver. egentligen samma ingångsvärde som hv hade förra året...Lee Harvey Oswald skrev: ↑2022-11-26 21:34:32Mmh, en väldigt märklig och totalt unik propagandamaskin isf.GoseeDIF skrev: ↑2022-11-26 20:58:28 Det är alltid mörkast före gryningen. Stundtals har vi spelat propagandahockey och låst motståndarna i egen zon och haft ett sjukt övertag i skott på mål. Jag tror inte nåt lag vill möta oss i ett slutspel. Nu går det tungt men besten kommer vakna. Om det sker iom tränarbyte eller bara av sig själv vet jag inte. Men tar mycket hellre den här svackan nu än senare. Därmed inte sagt att jag är nöjd eller harmonisk, tvärtom, "Gud, döda mig!" har aldrig tidigare varit en mer relevant bön![]()
-Vi håller oss på utsidan, dominerar i sarghörnen, slänger många puckar på mål, samtidigt som vi släpper till flest skott mot eget mål, från farliga lägen, det tror vi ger hållbarhet på sikt
Sedan tänker jag nog precis tvärtom, angående att möta DIF i ett eventuellt slutspel.
Jag tror många kommer vilja ställas mot Skrytbygget/Lyxfällan/Ångest-IF , då man har precis allt att vinna och 0 att förlora, för går DIF inte upp med detta manskapet är det ett Totalt Dunderfiasko.
Det är ett rätt skönt ingångsvärde för en underdog .....och alla trivs numera på Hovet, förutom DIF
När hockeyn går dåligt har jag svårt att glädjas över fotbollen.
-
Fast nu är du dock lite för snäll.Praetori skrev: ↑2022-11-26 23:11:07Jo man kan ju inte vara idiot och köra på om det fortsätter ner i abyssen men nånstans måste ju DIF kunna ha professionalitet att inte börja panika för ett par ruttna novemberinsatser.Nattuggla_ skrev: ↑2022-11-26 23:02:13Kan ju vara för sent då.Praetori skrev: ↑2022-11-26 21:42:50Jag lägger mig aldrig ner och dör. Det vore högst icke-DIF.daaviid skrev: ↑2022-11-26 21:30:44Samtidigt så får man väl ha lite i åtanke hur November brukar te sig i den här klubben? Det är väl lätt räknat hur många matcher som har gått bra, i just den här månaden, de senaste åren?
Att fans börjar skrika avgå hör liksom lite till men förutsatt att det inte är samma "känslor" internt i laget får man nog ha lite is i magen.
Vi har haft tålamod sedan September.
Nu när PP och BP börjar hacka och Lindbom är mänsklig så ser vi hur det kan gå, men spelet är mångt och mycket oförändrat sedan början på hösten.
Så det handlar inte om några ”Novemberinsatser” utan det är snarare bristen på ett stabilt spel sedan första träningsmatchen mot Almtuna i Augusti fram tills nu, med undantag från kanske 3-4 matcher, max.
- Lee Harvey Oswald
Eeeh...Praetori skrev: ↑2022-11-26 23:11:07 Jo man kan ju inte vara idiot och köra på om det fortsätter ner i abyssen men nånstans måste ju DIF kunna ha professionalitet att inte börja panika för ett par ruttna novemberinsatser.
Spelmässigt har vi ju inte ens varit nära att prestera nåt i längden hållbart.
Sjuk utdelning i PP (inledningsvis) och en strålande Lindbom har hållit oss i toppen av tabellen, nu när dessa två faktorer närmat sig någon sorts normal har avståndet nedåt krympt snabbt och avståndet upp till Modo mäts numera i ljusår
Jag förespråkar nästan aldrig (oftast för sent) att kicka tränare, men nu är jag tveksam.
Precis ingenting kommer lösa sig av att tiden bara går..... och vi kan ju inte byta ut stora delar av truppen.
Och skulle KG lyckas trolla fram ytterligare ett skrytnamn riskerar nog det snarare att få oss att krampa ytterligare
Vi närmar oss någon sorts förändring
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Vi är inte inne i en svacka. En svacka innebär en nedgång i prestation - men vi har varit konsekvent dåliga från match 1.
Går inte att skylla på "mörka november" i det här fallet.
Går inte att skylla på "mörka november" i det här fallet.