SHL Omgång 12: Djurgårdens IF - Örebro 16/11 2015

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: SHL Omgång 12: Djurgårdens IF - Örebro 16/11 2015

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Mattias_87 skrev:Jävla ineffektivitet och SHLs sämsta powerplay. Annars pratar skotten sanning över att Örebro inte hade mycket att säga till om offensivt även fast dom gör ett jävla bra jobb defensivt.
Mmh, men Kentas Game plan såg väl ut så, allt fokus på en tät defensiv.
Ingen idé att ödsla en massa energi i offensiv zon, chanser kommer dyka upp ändå, och DIF:s PP skrämmer ju ingen direkt, så haka, slit, slasha och riv vid behov.
Det kommer dessutom rycka sönder matchen helt
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Lee Harvey Oswald skrev:
Mattias_87 skrev:Jävla ineffektivitet och SHLs sämsta powerplay. Annars pratar skotten sanning över att Örebro inte hade mycket att säga till om offensivt även fast dom gör ett jävla bra jobb defensivt.
Mmh, men Kentas Game plan såg väl ut så, allt fokus på en tät defensiv.
Ingen idé att ödsla en massa energi i offensiv zon, chanser kommer dyka upp ändå, och DIF:s PP skrämmer ju ingen direkt, så haka, slit, slasha och riv vid behov.
Det kommer dessutom rycka sönder matchen helt
Var väl lite så vi spelade ifjol. Men konstigt att Örebro inte vill utvecklas(ändå deras tredje säsong i högsta serien nu). Det är inte hållbart att släppa så mycket skott mot sig som man gjort i många matcher. Både mot oss och Modo nu senast.
Användarvisningsbild
Think if...
Kontakt:

Inlägg av Think if... »

Edin skrev:Ruggigt imponerad av Örebros försvarsspel, det var en gubbe som skärmade av skottlinjen i princip hela tiden, och dom jobbade ruggigt bra med blad mot blad, hur många av våra anfall slutade inte med pucken upp i sargnätet?

Hur som, hyggligt migränframkallande match, enda viktiga nu är att Sören är okej.
Precis så!
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Precis hemkommen... kan säga att jag har aldrig sett ett så jävla dåligt lag som Örebro är, fyfaan vad usla! De har 2 chanser på hela matchen och där gör de sina mål men asså Tingsryd är fan bättre än detta usla pack till lag.

Sen att vi inte lyckas göra mål på dem idag är ju helt magiskt på sitt sätt... nu verkar ju iof många lag få samma resultat mot dem, 98 skott och 0 mål... och det är fan inte pga att de är bra som sagt, möjligen det filmande rövskägget i målet som är ENDA spelaren som håller klass.

I övrigt var det nog den sämsta matchen jag sett på många år, ingen tände till, vi i publiken sov och domarna dömde helt random med sina icing och annat kul...

Lika härligt det var att gå från Hovet i lördags, lika förbryllande var det idag.. vi var kass, ok, men Örebro var episkt usla.. hur faan vi inte vann är ett fenomen... 5mins av normal-bra spel under hela matchen hade räckt för en 7-2 vinst!

URK.... bring on onsdag asap!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Davidsson

Inlägg av Davidsson »

Vi bör bygga upp en ny pp-strategi (varianter) snarast, om vi har ambitioner att nå slutspel de vill säga. Ofta ser det inte ut som att det finns ambitioner. Vi gör fler enkla misstag (felpass, pucktapp, missade mottagningar etc.) än ett pojklag. Förra säsongen var jag oerhört negativ till Högström men idag saknade jag honom offensivt. Han om nån hade kunnat bryta matchbilden med sina dragningar och solorajder.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Tycker vi gör en rätt bra match, men Örebro spelar ju ett nästintill felfritt bortaspel. Kan inte undvika att bli lite imponerad. Lite odisciplinerat ibland bara, en bättre dag sätter vi 2-3 mål i PP.

Mest oroad över Sörensen. :?
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Som sagt, väntad förlust.
Örebro skickligare.
Vi gjorde vad vi kunde men vi är i linje med att sluta runt plats 8:a.
Vi är rätt trubbiga och fantasilösa i anfallszon. Örebros forwards motsatsen.

Skulle vi vinna sådana här matcher skulle vi kunna utmana om topp 6.

Lite förvånad över att så många på forumet tror/tycker vi ska ligga högre upp i tabellen.
Åsikten från dessa brukar vara typ "Ja men vi ska väl spela bättre än så/kämpa mer osv".
Men då glömmer man att motståndaren påverkar den egna insatsen. Örebros defensiv var riktigt bra igår och gjorde att vi inte kunde spela det spel vi så gärna vill göra.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Sv: SHL Omgång 12: Djurgårdens IF - Örebro 16/11 2015

Inlägg av Morwin »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Som sagt, väntad förlust.
Örebro skickligare.

Lite förvånad över att så många på forumet tror/tycker vi ska ligga högre upp i tabellen.
Åsikten från dessa brukar vara typ "Ja men vi ska väl spela bättre än så/kämpa mer osv".
Men då glömmer man att motståndaren påverkar den egna insatsen. Örebros defensiv var riktigt bra igår och gjorde att vi inte kunde spela det spel vi så gärna vill göra.
vi borde ligga bättre till med dem spelarna vi har. Ända problemet är att vi ej har någon ledare som kan använda spelarna rätt. Syntes igår om inte annat.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
minalman

SHL Omgång 12: Djurgårdens IF - Örebro 16/11 2015

Inlägg av minalman »

Jag hade hela tiden känslan av att det var ett gäng seniorer som just lagt av som mötte J-18. De visste precis hur de skulle manövrera ut oss och få oss att tappa sugen.
Jag tror ni förstår att vi var juniorerna.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Kalliasson

Inlägg av Kalliasson »

Summering av matchen: Vobblande puckar som studsade till Örebros klubblad.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

minalman skrev:Jag hade hela tiden känslan av att det var ett gäng seniorer som just lagt av som mötte J-18. De visste precis hur de skulle manövrera ut oss och få oss att tappa sugen.
Jag tror ni förstår att vi var juniorerna.
Stämmer ju nästan dock. Vår äldsta back som är 26 år var borta.

Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Man orkar ju knappt ta diskussionen igen, men folk verkar ju enbart basera sina bedömingar av prestationen beroende på om vi vann eller inte. Alla måste väl ha sett att vi dominerade fullständigt i tre perioder igår?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Att DIF är bättre i denna match än Örebro råder det ju inga tvivel om. Det är just därför man är extra irriterad av 0 poäng. Med lite mer flyt i studsar hit och dit så hade Örebros 2 mål inte räckt för seger. Vi hade väl ändå 2 i virket vill jag minnas om man bortser från de fatalt urusla 5 minuter i PP där vi borde ha avgjort detta spektakel.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Re: Sv: SHL Omgång 12: Djurgårdens IF - Örebro 16/11 2015

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Morwin skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Som sagt, väntad förlust.
Örebro skickligare.

vi borde ligga bättre till med dem spelarna vi har. Ända problemet är att vi ej har någon ledare som kan använda spelarna rätt. Syntes igår om inte annat.

Tycker du verkligen vi har så bra spelare? Jämför du verkligen med de andra lagen?
Ett vanligt misstag är att man övervärderar spelarna i favoritlaget medan man knappt sett en match och följt de andra lagens spelare.

Ska jag vara ärlig var Örebro bättre på i stort sett allt igår, bättre backar och forwards. Vi vann tacklingskampen och skottstatistiken.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
mb81

Inlägg av mb81 »

Jim Morrison skrev:Man orkar ju knappt ta diskussionen igen, men folk verkar ju enbart basera sina bedömingar av prestationen beroende på om vi vann eller inte. Alla måste väl ha sett att vi dominerade fullständigt i tre perioder igår?
Har sett matchen i repris nu. Var ju fan spel mot ett mål. Men klart tränarna ska få massa skit.
Tycker snarare de ska ha hyll
Gjort tre bra matcher på ramen nu och fortsätter vi såhär kommer det bli bra.
Skriv svar