Timrå tar bonuspoängen.kaminor skrev:Bikbok har haft tur två matcher i rad. Förra matchen gjorde de ju två mål på sju sekunder.Fricke skrev:Det finns inte. Deilert 5-5. KUKEN
Sent from my iPhone using Tapatalk
Almtuna IS - Djurgårdens IF 13/2 2014
Re: Almtuna IS - Djurgårdens IF 13/2 2014
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Sanslöst usel match, en parodi på hockey.
Skönt med 3 pinnar. Stäng tråden. Gonatt.
Hur var Mattsson i mål?
Mål som tillkommer med kort mellanrum beror alltså till största delen på ren tur?kaminor skrev:Bikbok har haft tur två matcher i rad. Förra matchen gjorde de ju två mål på sju sekunder.Fricke skrev:Det finns inte. Deilert 5-5. KUKEN

Räddade ett friläge!#87 skrev:Hur var Mattsson i mål?
Målen kan man väl inte säga så mycket om, första är öppet mål efter retur i powerplay och andra är Jocke Eriksson som frispelar en motståndare, helt utan stress, i defensiv zon.
Japp! Absolut, i synnerhet i bikboks fall.Boeman skrev:Mål som tillkommer med kort mellanrum beror alltså till största delen på ren tur?kaminor skrev:Bikbok har haft tur två matcher i rad. Förra matchen gjorde de ju två mål på sju sekunder.Fricke skrev:Det finns inte. Deilert 5-5. KUKEN

Tackar Säcken för att han satte Mattsson i kassen, annars hade vi förlorat denna matchen, det kan jag säga. Nog för att Johans returhantering är snudd på katastrof så tar han igen det med sin storlek och sin placeringsförmåga. Räddningen på Krafts friläge är PRECIS en sådan som jag gång på gång tjatat om att Reideborn behöver göra. Matchvinnande räddningar! Adam har inte gjort någon på två år, Johan gör en direkt när han får chansen.
Sam skämmer ut sig själv precis som vanligt i helt fel lägen. Dels den som frammanar friläget jag nyss nämnt. Men även i första där bara domarens extrema inkompetens räddar oss. Som en labil jävla pajaskossa travar han sig fram i vårt PP och delar ut en sjujävla bentackling i mittzonen. Så klumpig att man får migrän!
Vilka spelare får godkänt idag då? Jaa Mattsson naturligtvis. Inga av målen är hans, en retur och en slumppuck som bara händer DIF. Helt korrekt att han blev matchens lirare! I övrigt får hela Hank-kedjan godkänt. Gör sitt jobb bra. Heinerö är okej! På backsidan är det Englund, Arnesson och Norell som styr. Klockrena! Holm var bra fram till hans skada. Dags att sista minuten-värva en back Challe?
Något sånt...
Sam skämmer ut sig själv precis som vanligt i helt fel lägen. Dels den som frammanar friläget jag nyss nämnt. Men även i första där bara domarens extrema inkompetens räddar oss. Som en labil jävla pajaskossa travar han sig fram i vårt PP och delar ut en sjujävla bentackling i mittzonen. Så klumpig att man får migrän!
Vilka spelare får godkänt idag då? Jaa Mattsson naturligtvis. Inga av målen är hans, en retur och en slumppuck som bara händer DIF. Helt korrekt att han blev matchens lirare! I övrigt får hela Hank-kedjan godkänt. Gör sitt jobb bra. Heinerö är okej! På backsidan är det Englund, Arnesson och Norell som styr. Klockrena! Holm var bra fram till hans skada. Dags att sista minuten-värva en back Challe?
Något sånt...
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Helt rätt med Mattsson i mål idag, bra säcken. Men helt ärligt, vad håller Sam på med? Bjuder på friläge och är allmänt osäker igen. Det roliga är att det finns folk som tycker han är bra?? Kan de hockey överhuvudtaget? Vet inte om de tycker han är bra för han skjuter hårt? Men det gäller liksom att träffa målet mer än en gång på hundra.
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
Såg inte en sekund av dagens match, och är därför nöjd. Tänker inte läsa omdömen, utan konstaterar att vi fortsatt har Rögle tre poäng efter oss. Får räcka så, det var allt jag krävde.
Sammy har en fantastiskt inställning framåt, är rena rama Erik Karlsson ju, fast utan kompetensen och skickligheten vilket inte gör honom till en kalkylerad risktagare utan en ren fara vilket knappast duger för en back.Bluebrigade08 skrev:Helt rätt med Mattsson i mål idag, bra säcken. Men helt ärligt, vad håller Sam på med? Bjuder på friläge och är allmänt osäker igen. Det roliga är att det finns folk som tycker han är bra?? Kan de hockey överhuvudtaget? Vet inte om de tycker han är bra för han skjuter hårt? Men det gäller liksom att träffa målet mer än en gång på hundra.
Mattsson gör en ok match men returerna blir man ju gråhårig av ibland. Konstigt nog verkar våra utespelare bara göra en sak per match. Antingen freda målet och täcka skott eller ta hand om returer. Inte båda samtidigt.
Efter att ha tittat på OS hockey så blir man dock bara bedrövad av att titta på AS. Rent av nedbrytande även om det är något bättre än att självplåga sig igenom 60min med damkronorna.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Hemma från Uppsala!
Riktigt jävla skönt med seger idag.
Även en optimist som jag känner att en seger i matchen på lördag så lever kvalserien på riktigt. Tar vi inte tre poäng så blir de två sista veckorna inte lika roliga.
Vinn DIF!
Vi ses på Hovet på lördag
Riktigt jävla skönt med seger idag.
Även en optimist som jag känner att en seger i matchen på lördag så lever kvalserien på riktigt. Tar vi inte tre poäng så blir de två sista veckorna inte lika roliga.
Vinn DIF!
Vi ses på Hovet på lördag
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
- Andy
Helt ok, men han hade stora problem med sin returkontroll.#87 skrev:Hur var Mattsson i mål?
Jag tycker inte hans teknik är bra vilket gör mig nervös när han spelar.
Dessutom har han problem med ett av de fem hålen. Något jag aldrig noterat eller tänkt på tidigare. 9 av 10 som satt där gick in på uppvärmningen.
Lite att jobba med för målvaktstränarna...
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
- SkönaDjurgårn
Re: Sv: Almtuna IS - Djurgårdens IF 13/2 2014
Hahahaha <3-daniel- skrev:Sanslöst usel match, en parodi på hockey.
Har inte mycket till övers för målvakter som släpper returer till höger och vänster. Känns tyvärr som att våra båda målvakter är "jämnsvaga" fast med lite olika styrkor och svagheter. När man dock tittar på matcher från OS slås jag i alla fall av en sak och det är vår 100% brist på stora starka backar som bara kan hålla rent. Inga tveksamheter utan bara upp med motspelaren i sargen och lås fast han och pucken alternativt sätta in en stenhård tackling.
Tror inte vi har någon spelare av den typen i vår trupp just nu och det lider vi enormt av.
I övrigt kan man ju fråga sig om Sam alls scoutades innan han signades eller om Challe bara gick efter spelarens poängskörd som back?
Tror inte vi har någon spelare av den typen i vår trupp just nu och det lider vi enormt av.
I övrigt kan man ju fråga sig om Sam alls scoutades innan han signades eller om Challe bara gick efter spelarens poängskörd som back?