Djurgårdens IF - Karlskrona HK 28/2 2013
Re: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 28/2 2013
Är det månne så att vår älskade gamle ärrade flippmacksveteran så sakteliga har börjat gnugga igång sitt maskineri...?
Tycker att han ser bättre ut än man kunnat förvänta sig efter ett så långt skadeuppehåll.
Tycker att han ser bättre ut än man kunnat förvänta sig efter ett så långt skadeuppehåll.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Tycker han såg oerhört trög ut. Men å andra sidan var det ju en match som man inte ska analysera överhuvudtaget. Ingen spelare tog ju ett skär i onödan. Mindre "match" än i en träningsmatch.Mäklaren skrev:Är det månne så att vår älskade gamle ärrade flippmacksveteran så sakteliga har börjat gnugga igång sitt maskineri...?
Expert.
Oerhört svårt att lira hockey mot motstånd som i praktiken gör allt för att trassla till tempot i matcherna hela tiden.SirDIFalot skrev:Tycker han såg oerhört trög ut. Men å andra sidan var det ju en match som man inte ska analysera överhuvudtaget. Ingen spelare tog ju ett skär i onödan. Mindre "match" än i en träningsmatch.Mäklaren skrev:Är det månne så att vår älskade gamle ärrade flippmacksveteran så sakteliga har börjat gnugga igång sitt maskineri...?
Jag känner att jag har svårt att bedöma kvaliteten på vårt lag när vi möter märkligt motstånd. Känns fan så udda helt enkelt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Lidingö DIF
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tog sisådär 3 timmar att komma ur det där förbannade Globengaraget. Hatar skiten.
Utöver det så får man väl vara nöjd med siffrorna även fast jag nickade till ett par gånger under denna Imovane-match.
Dagens otursgubbe var dock inte någon Djurgårdare utan nummer 3 i Karlskrona. Den jäveln blev så proppad att han garanterat lägger av med hockey efter denna match. Tre byten innan Kalus skickade in honom i nästa vecka så fick han sin klocka ringd av en Djurgårdare jag missade. Han begav sig illagrinande till bänken. I bytet därefter presentförpackade Jimmie honom i plexiglas. Han satt på bänken och fällde ett par tårar för att sonika åka ut på isen igen för en date med Kalus axelskydd...ridå och säkerligen dags att ifrågasätta sitt karriärval.
Utöver det så får man väl vara nöjd med siffrorna även fast jag nickade till ett par gånger under denna Imovane-match.
Dagens otursgubbe var dock inte någon Djurgårdare utan nummer 3 i Karlskrona. Den jäveln blev så proppad att han garanterat lägger av med hockey efter denna match. Tre byten innan Kalus skickade in honom i nästa vecka så fick han sin klocka ringd av en Djurgårdare jag missade. Han begav sig illagrinande till bänken. I bytet därefter presentförpackade Jimmie honom i plexiglas. Han satt på bänken och fällde ett par tårar för att sonika åka ut på isen igen för en date med Kalus axelskydd...ridå och säkerligen dags att ifrågasätta sitt karriärval.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Angående matchstraffet på Kalus, var det befogat? Kunde inte se matchen tyvärr.
Noterar när jag ser målen från matchen att det även verkar vara träningsmatch-känsla i målfirandet. Bland det klenaste jag sett målgestväg från samtliga 

- Lidingö DIF
Jag tycker straffet var alldeles för hårt. Tror faktiskt domaren missade själva händelseförloppet och dömde på utfallet; nummer 3 utslagen på isen. Som tidigare sagts, om dessa straff ska bli norm så är det lika bra att lägga av med tacklingar helt och hållet. Nummer 3 i Karlskrona åkte och stirrade i isen hela tiden och blev därför proppad tre gånger helt korrekt.Hawk skrev:Angående matchstraffet på Kalus, var det befogat? Kunde inte se matchen tyvärr.
Tar gärna en youtube på Kalus tackling.. jag satt perfekt på A21 och därifrån kändes lite som han "hoppade in" tacklingen, men hade varit riktigt intressant att få se den i efterhand om nån har?
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
- SirDIFalot
Hade samme känsla. Såg ut som han lämnade isen rätt rejält. Men det var svårt att se eftersom sargen var i vägen satt säga. Men matchen sändes ju bara på hockeyallsvenskan.se så det går nog inte att hitta några bra bilder på det överhuvudtaget.captcash skrev:Tar gärna en youtube på Kalus tackling.. jag satt perfekt på A21 och därifrån kändes lite som han "hoppade in" tacklingen, men hade varit riktigt intressant att få se den i efterhand om nån har?
Expert.
- Lidingö DIF
Sitter på A11 och fick ingen "hopp"-känsla. Dock satsade Kalus och 3:an var oförberedd. I NHL är det tveksamt om det ens hade renderat en utvisning, men självklart är jag mer för en policy att säkra spelares hälsa än att stilla publikens blodtörst.SirDIFalot skrev:Hade samme känsla. Såg ut som han lämnade isen rätt rejält. Men det var svårt att se eftersom sargen var i vägen satt säga. Men matchen sändes ju bara på hockeyallsvenskan.se så det går nog inte att hitta några bra bilder på det överhuvudtaget.captcash skrev:Tar gärna en youtube på Kalus tackling.. jag satt perfekt på A21 och därifrån kändes lite som han "hoppade in" tacklingen, men hade varit riktigt intressant att få se den i efterhand om nån har?
Kan dock ha fel angående "hoppet"och ser också fram emot ett YouTube-klipp.
Här har du ett youtube-klipp.Lidingö DIF skrev:Sitter på A11 och fick ingen "hopp"-känsla. Dock satsade Kalus och 3:an var oförberedd. I NHL är det tveksamt om det ens hade renderat en utvisning, men självklart är jag mer för en policy att säkra spelares hälsa än att stilla publikens blodtörst.SirDIFalot skrev:Hade samme känsla. Såg ut som han lämnade isen rätt rejält. Men det var svårt att se eftersom sargen var i vägen satt säga. Men matchen sändes ju bara på hockeyallsvenskan.se så det går nog inte att hitta några bra bilder på det överhuvudtaget.captcash skrev:Tar gärna en youtube på Kalus tackling.. jag satt perfekt på A21 och därifrån kändes lite som han "hoppade in" tacklingen, men hade varit riktigt intressant att få se den i efterhand om nån har?
Ja hoppar han in tacklingen är det ju inget snack om saken, han kan vara lite väl het ibland vår kära KalusSirDIFalot skrev:Hade samme känsla. Såg ut som han lämnade isen rätt rejält. Men det var svårt att se eftersom sargen var i vägen satt säga. Men matchen sändes ju bara på hockeyallsvenskan.se så det går nog inte att hitta några bra bilder på det överhuvudtaget.captcash skrev:Tar gärna en youtube på Kalus tackling.. jag satt perfekt på A21 och därifrån kändes lite som han "hoppade in" tacklingen, men hade varit riktigt intressant att få se den i efterhand om nån har?

- Lidingö DIF
Måste vara trött för här gapskrattas det. Tack för den Monty Python-glirningen.Magnutz skrev:Här har du ett youtube-klipp.Lidingö DIF skrev:Sitter på A11 och fick ingen "hopp"-känsla. Dock satsade Kalus och 3:an var oförberedd. I NHL är det tveksamt om det ens hade renderat en utvisning, men självklart är jag mer för en policy att säkra spelares hälsa än att stilla publikens blodtörst.SirDIFalot skrev:Hade samme känsla. Såg ut som han lämnade isen rätt rejält. Men det var svårt att se eftersom sargen var i vägen satt säga. Men matchen sändes ju bara på hockeyallsvenskan.se så det går nog inte att hitta några bra bilder på det överhuvudtaget.captcash skrev:Tar gärna en youtube på Kalus tackling.. jag satt perfekt på A21 och därifrån kändes lite som han "hoppade in" tacklingen, men hade varit riktigt intressant att få se den i efterhand om nån har?
Sv: Re: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 28/2 2013
Det var så liteLidingö DIF skrev:Måste vara trött för här gapskrattas det. Tack för den Monty Python-glirningen.Magnutz skrev:Här har du ett youtube-klipp.Lidingö DIF skrev:Sitter på A11 och fick ingen "hopp"-känsla. Dock satsade Kalus och 3:an var oförberedd. I NHL är det tveksamt om det ens hade renderat en utvisning, men självklart är jag mer för en policy att säkra spelares hälsa än att stilla publikens blodtörst.SirDIFalot skrev:Hade samme känsla. Såg ut som han lämnade isen rätt rejält. Men det var svårt att se eftersom sargen var i vägen satt säga. Men matchen sändes ju bara på hockeyallsvenskan.se så det går nog inte att hitta några bra bilder på det överhuvudtaget.captcash skrev:Tar gärna en youtube på Kalus tackling.. jag satt perfekt på A21 och därifrån kändes lite som han "hoppade in" tacklingen, men hade varit riktigt intressant att få se den i efterhand om nån har?

- SkönaDjurgårn
Sv: Re: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 28/2 2013
Lagets mest nonchalante spelare på blå i PP? Brrr... Skottfintandet skulle väl minska med 99% iaf och det vore ju skönt.SirDIFalot skrev:Vi har inga andra alternativ är nog det bästa svaret jag kan komma på. Den enda som fungerat där hela säsongen är Erik.Kentta skrev:Kan någon säga varför Åberg fortfarande är kvar på point i PP? Och idag hade han Guter brevid på blå, helt sinnesjukt. Guter är ju en sån som ska peta in returer framför mål.