Reagerade verkligen på det också. Grottmongona från fjällapsland står bara där och ingen...ingen från Djurgården orkar med den minsta lilla putt. Blev fanimej ledsen. Öppnar nyårsransonen NU!Mash skrev:Gustafsson var värst ikväll... Två icing-puckar och två över sarg / uppe i nät, hur lyckas karln?!
DT fortsätter med sina smekningar och Ottosson återgick till sitt gamla jag, eller ja det gjorde väl de flesta. Att man kan vika ner sig och låta sig bli förödmjukad så det sättet vi blev ikväll är fan sorgligt... När Jimmie flyger in i sargen av den fege skoterraggaren så står alla och glor, vart är känslorna? Feg jävla crosscheckingen mot ryggen och samtliga står bara och glor... Patetiskt.
Djurgårdens IF - Luleå HF. 30/12, 2011.
- Lidingö DIF
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Djurgårdens IF - Luleå HF. 30/12, 2011.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Bojkott varför det?Lee Harvey Oswald skrev:Fubar skrev: Vilka gnällfittor det sitter här och klagar på spelare till höger och vänster.
En sitter och ojjar sig om en spalare som lämnade för snart två år sedan och några andra vill göra sig av med två 21-22 åringar för att dom inte tillför något och en sågar en rookieback för att han slår för många iceings...
Många förbundskaptener här.
Ja usch & fy, det är inte klokt.... nu när du nämner det så där målande.
Dags för en total bojkott kanske....?
Såg du matchen? Gnäll är gott och väl befogat efter denna läggmatch.Fubar skrev:Vilka gnällfittor det sitter här och klagar på spelare till höger och vänster.
En sitter och ojjar sig om en spalare som lämnade för snart två år sedan och några andra vill göra sig av med två 21-22 åringar för att dom inte tillför något och en sågar en rookieback för att han slår för många iceings...
Backar som inte kan (vågar inte) skjuta, forwards som smeker istället för att tackla sista 40 och spelare som inte står upp för varann. Titta på matchen en gång till, resonera över den och sen kan du komma tillbaka.
Pissmatch, otroligt jävla pinsamt.
Hemma igen efter ännu en förlust
Tycker att inställningen och kämpa andan var helt rätt i första perioden. Tyvärr så mattas det rejält ju längre matchen lider (och jag med den).
Det lyser igenom så klart att vi inte är bättre än såhär. Omständiga, skjuter sällan direkt utan måste rätta till pucken först så att tom jag skulle hinna ut på isen för att täcka skott och sen så stillastående att det är ett under att inte skriskorna har fryst fast.
Vi behöver stå framför mål och få styrningar / stutsar in.
Mackans sista friläge är ett typexempel på omständiga DIF. Varför i helevete inte bara trycka in puck och målvakt i målet eller skjuta så det blir retur. Vi ligger inte först, vi har inte råd att spela med finess (om vi nu kunde det), utan måste spela gnet hockey.
A ja, kommer grabbarna ihåg detta till nästa match blir det 3 poäng
Till slut, fy fan va "trälit" med de självupptagna sk fansen som sjunger åt sig själva i 20 minuter när laget behöver stöttning. Cred till många som gör / gjort mycket bra för att ta upp stämning och publiksiffror (+++) men detta jävla duttande stödjer jag inte. Stanna gärna hemma och bojkotta om det känns skönt, men ge faan i att sjunga åt er själva. Ger er bara töntstämpel och hjälper ingenting. Dålig kväll blev bara sämre.

Tycker att inställningen och kämpa andan var helt rätt i första perioden. Tyvärr så mattas det rejält ju längre matchen lider (och jag med den).
Det lyser igenom så klart att vi inte är bättre än såhär. Omständiga, skjuter sällan direkt utan måste rätta till pucken först så att tom jag skulle hinna ut på isen för att täcka skott och sen så stillastående att det är ett under att inte skriskorna har fryst fast.
Vi behöver stå framför mål och få styrningar / stutsar in.
Mackans sista friläge är ett typexempel på omständiga DIF. Varför i helevete inte bara trycka in puck och målvakt i målet eller skjuta så det blir retur. Vi ligger inte först, vi har inte råd att spela med finess (om vi nu kunde det), utan måste spela gnet hockey.
A ja, kommer grabbarna ihåg detta till nästa match blir det 3 poäng

Till slut, fy fan va "trälit" med de självupptagna sk fansen som sjunger åt sig själva i 20 minuter när laget behöver stöttning. Cred till många som gör / gjort mycket bra för att ta upp stämning och publiksiffror (+++) men detta jävla duttande stödjer jag inte. Stanna gärna hemma och bojkotta om det känns skönt, men ge faan i att sjunga åt er själva. Ger er bara töntstämpel och hjälper ingenting. Dålig kväll blev bara sämre.
Jodå jag säg matchen och har inget behov av att se den igen. Det ska vara första då som var bland det bästa jag sett i år...Mash skrev:Såg du matchen? Gnäll är gott och väl befogat efter denna läggmatch.Fubar skrev:Vilka gnällfittor det sitter här och klagar på spelare till höger och vänster.
Backar som inte kan (vågar inte) skjuta, forwards som smeker istället för att tackla sista 40 och spelare som inte står upp för varann. Titta på matchen en gång till, resonera över den och sen kan du komma tillbaka.
Andra och till viss del tredje kan jag hålla med om att det var minst sagt mindre bra. Men jag vet också att vi mötte ett av seriens bästa defensiva lag som som när dom väl får 3-0 efter ett PP inte ger oss en tillstymmelse till chans att komma in på mål och komma åt returerna och skotten utifrån kom inte igenom. Jag tycker överlag att vi skjuter för lite och i många fall letar passning istället för skott.
Men tillkilnad från dig och dina gnällfittor till medskribenter ser jag ingen som helst anledning att sitta här och gnälla på spelare i 18-22 års åldern. Det ser jag bara som ett brutal okunskap som är så dum att jag inte riktigt vet vart jag ska börja...
Så nä Mash jag håller inte riktigt med dig.
Re: Re: Djurgårdens IF - Luleå HF. 30/12, 2011.
Då är du i fel tråd och läser. Här ventileras frustration och annat. När laget spelar bra njuter vi. När laget är allt annat än ett lag på isen och torskar gnäller vi. Don't like the heat? Get the fuck out of the kitchen. I all vänlighet.Fubar skrev:Jodå jag säg matchen och har inget behov av att se den igen. Det ska vara första då som var bland det bästa jag sett i år...Mash skrev:Såg du matchen? Gnäll är gott och väl befogat efter denna läggmatch.Fubar skrev:Vilka gnällfittor det sitter här och klagar på spelare till höger och vänster.
Andra och till viss del tredje kan jag hålla med om att det var minst sagt mindre bra. Men jag vet också att vi mötte ett av seriens bästa defensiva lag som som när dom väl får 3-0 efter ett PP inte ger oss en tillstymmelse till chans att komma in på mål och komma åt returerna och skotten utifrån kom inte igenom. Jag tycker överlag att vi skjuter för lite och i många fall letar passning istället för skott.
Men tillkilnad från dig och dina gnällfittor till medskribenter ser jag ingen som helst anledning att sitta här och gnälla på spelare i 18-22 års åldern. Det ser jag bara som ett brutal okunskap som är så dum att jag inte riktigt vet vart jag ska börja...
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Re: Re: Djurgårdens IF - Luleå HF. 30/12, 2011.
Vill bara balansera upp de extrem negativa och i många fall ogrundade inläggen. Kanske sticker det vad vet jag men sluta upp med den nedlåtande tonen bara för att jag inte har 6000 inlägg på detta gnällforum.Magnutz skrev:Då är du i fel tråd och läser. Här ventileras frustration och annat. När laget spelar bra njuter vi. När laget är allt annat än ett lag på isen och torskar gnäller vi. Don't like the heat? Get the fuck out of the kitchen. I all vänlighet.Fubar skrev:Jodå jag säg matchen och har inget behov av att se den igen. Det ska vara första då som var bland det bästa jag sett i år...Mash skrev:Såg du matchen? Gnäll är gott och väl befogat efter denna läggmatch.Fubar skrev:Vilka gnällfittor det sitter här och klagar på spelare till höger och vänster.
- Jim Morrison
Jag gillar att snubben påstår att man inte får klaga på spelare som är 18-22 år gamla? Vad i HELVETE har deras ålder med någonting att göra? Dom är bra betala elitspelare som har en ordinarie plats i DIF.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2011-12-31 00:14:58, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Inget nedlåtande i det jag skrev. Två fakta och en uppmaning. I neutral ton, jag lovar.
Det du läser här är resultatet av en skara människors frustration över krossade förhoppningar. När så mycket lämnas att önska av vårt lag måste ångan ut. Vissa Djurgårdare är lyckligt lottade och ventilerar sin frustration med real life-Djurgårdsvänner, de gnäller inte här. Vi andra som inte har tillgång till kompisar med samma klubbtillhörighet som oss, vi kanaliserar vår glädje/besvikelse i skriftlig form här på forumet. Det duger inte att komma in och knäppa alla oss på näsan. Det är inte rätt väg att gå. Det är vår rätt som medlemmar i DIF Hockey att ställa krav och det är vår rätt och diskutera spelare och vad som bör göras (vi vet att vi inte är tränare/förbundskaptener). Vi önskar det bästa för föreningen och laget och vi har (ibland väldigt starka) åsikter om hur/vad/när/varför/vem/var.
Så. Ikväll spelade inte majoriteten av laget som ett lag. Mario Kempe försökte på egen hand ett tiotal gånger TV-spelsfinta sig in i anfallszonen utan att lyckas en enda gång. Mathias Tjärnqvist hade en av sina sämre kvällar, Josef Boumedienne hade en skitddag på jobbet han också, vilket även Kyle hade...
Sen ska en ledare använda alla medel när det barkar åt helvete. I vårt fall hade en time-out redan efter 0-1 varit på sin plats. Definitivt efter 0-2. Hur som helst.
Det tjänar inget till att tala om för oss vilka sura gnällfittor vi är.
Det du läser här är resultatet av en skara människors frustration över krossade förhoppningar. När så mycket lämnas att önska av vårt lag måste ångan ut. Vissa Djurgårdare är lyckligt lottade och ventilerar sin frustration med real life-Djurgårdsvänner, de gnäller inte här. Vi andra som inte har tillgång till kompisar med samma klubbtillhörighet som oss, vi kanaliserar vår glädje/besvikelse i skriftlig form här på forumet. Det duger inte att komma in och knäppa alla oss på näsan. Det är inte rätt väg att gå. Det är vår rätt som medlemmar i DIF Hockey att ställa krav och det är vår rätt och diskutera spelare och vad som bör göras (vi vet att vi inte är tränare/förbundskaptener). Vi önskar det bästa för föreningen och laget och vi har (ibland väldigt starka) åsikter om hur/vad/när/varför/vem/var.
Så. Ikväll spelade inte majoriteten av laget som ett lag. Mario Kempe försökte på egen hand ett tiotal gånger TV-spelsfinta sig in i anfallszonen utan att lyckas en enda gång. Mathias Tjärnqvist hade en av sina sämre kvällar, Josef Boumedienne hade en skitddag på jobbet han också, vilket även Kyle hade...
Sen ska en ledare använda alla medel när det barkar åt helvete. I vårt fall hade en time-out redan efter 0-1 varit på sin plats. Definitivt efter 0-2. Hur som helst.
Spelar ingen roll om man är rookie eller inte, platsar man inte så platsar man inte. Jag vet att man såklart inte kan förvänta sig hur mycket som helst av juniorer, men som sagt, man måste platsa.Fubar skrev:Vilka gnällfittor det sitter här och klagar på spelare till höger och vänster.
Förövrigt tycker jag det är väldigt många bitterfittor som klagar på gnällfittor här inne!
- Nummer19
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Väl talat Magnutz!
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Första perioden var väl godkänd, och mycket bra genomförd - Förutom att det inte blev några mål för att ingen jävel kan skjuta pucken över skydden på Rautio.Fubar skrev: Jodå jag säg matchen och har inget behov av att se den igen. Det ska vara första då som var bland det bästa jag sett i år...
Ställ dig dessa frågor.
1. Tycker du det är acceptabelt att välbetalda elitspelare inte kan passa ordentligt?
2. Tycker du det är acceptabelt att välbetalda elitspelare inte kan skjuta ordentligt?
3. Tycker du verkligen det är acceptabelt att vissa i vårt samhälle åker runt på isen och ser helt uppgivna ut och får lön för det?
Period två & tre är patetiskt dåligt genomförda. Ingen stred, ingen stod upp, det var one man army ute på isen. Dom enda som lyckades etablera tryck var Fimpens kedja stundtals men resten av laget (förutom Wesslau) ska inte fira nyår i glädje. Att vika ner sig som ett fjortislag (no offence) när man ligger under och inte ens kunna stå upp för sina lagkamrater, ja då förtjänar man allt gnäll man kan få.
Siffrorna speglar inte alls matchen, kunde blivit mycket värre än det faktiskt blev. Det var balettdansare ute på isen ikväll, mycket piruetter samtidigt som man ''jagade'' pucken.
Samtidigt så har vi landets slöaste tränarstab, istället för att lyfta upp laget så går Hardy och tittar snett på Wolmer (med all rätt) men vad gör det för nytta egentligen? Hela laget så helt uppgivna ut, var fan begravningsstämningen på bänken.
Lars Ohly suckade djupt o gnällde han med så då är det tamefan befogat

Gnällspik må jag vara, men efter denna match finns ingen positiv känsla alls..... Helvete..
Som den goda samarit jag är så vill jag bara att folk ska lyfta näsan ur glaset och sansa sig lite. Sedan kan man kalla spelare allehanda idiotiska saker så tycker åtminstone jag att man får ta att bli kallad gnällfitta.Magnutz skrev:Inget nedlåtande i det jag skrev. Två fakta och en uppmaning. I neutral ton, jag lovar.
Så. Ikväll spelade inte majoriteten av laget som ett lag. mario Kempe försökte på egen hand ett tiotal gånger TV-spelsfinta sig in i anfallszonen utan att lyckas en enda gång. Mathias Tjärnqvist hade en av sina sämre kvällar, Josef Boumedienne hade en skitddag på jobbet han också, vilket även Kyle hade...
Sen ska en ledare använda alla medle när det barkar åt helvete. I vårt fall hade en time-out redan efter 0-1 varit på sin plats. Definitivt efter 0-2. Hur som helst.
Jag tycker att dom som ska ha kritik ska ha det, men jag har en aning svårt för när man sågar en kille som är rookie vid fotknölarna för att han slår iceing och lyfter pucken över sargen.
Visst jag kan hålla med om Kempes eviga försök att tv-spelsfinta sig in i zon. Men samtidigt beundrar jag sådana spelare som inte lägger sig ner och dör utan försöker och försöker. Jag ser det som en positiv egenskap. Sedan M. Tjärna håller jag med om, men han har varit värdelös stora delar av säsongen och honom har jag högre krav på än Brodin/Cehlin.
Jim Morrison: Rikta kommentaren direkt till mig så är det lättare att svara. Fast att döma utav ditt inlägg så vill du kanske inte ha något. Åldern är väll högst relevant då mycket inom hockey har med erfarenhet att göra och att de flesta lär sig hela tiden. Därför har tex jag högre krav på Otto, Mackan och Bombom än jag har på Cehlin, Gustavsson och Åberg. Låter kanske vettigt eller?
Varför skulle jag ta illa upp på fjortislag?Mash skrev:Första perioden var väl godkänd, och mycket bra genomförd - Förutom att det inte blev några mål för att ingen jävel kan skjuta pucken över skydden på Rautio.Fubar skrev: Jodå jag säg matchen och har inget behov av att se den igen. Det ska vara första då som var bland det bästa jag sett i år...
Ställ dig dessa frågor.
1. Tycker du det är acceptabelt att välbetalda elitspelare inte kan passa ordentligt?
2. Tycker du det är acceptabelt att välbetalda elitspelare inte kan skjuta ordentligt?
3. Tycker du verkligen det är acceptabelt att vissa i vårt samhälle åker runt på isen och ser helt uppgivna ut och får lön för det?
Period två & tre är patetiskt dåligt genomförda. Ingen stred, ingen stod upp, det var one man army ute på isen. Dom enda som lyckades etablera tryck var Fimpens kedja stundtals men resten av laget (förutom Wesslau) ska inte fira nyår i glädje. Att vika ner sig som ett fjortislag (no offence) när man ligger under och inte ens kunna stå upp för sina lagkamrater, ja då förtjänar man allt gnäll man kan få.
Siffrorna speglar inte alls matchen, kunde blivit mycket värre än det faktiskt blev. Det var balettdansare ute på isen ikväll, mycket piruetter samtidigt som man ''jagade'' pucken.
Samtidigt så har vi landets slöaste tränarstab, istället för att lyfta upp laget så går Hardy och tittar snett på Wolmer (med all rätt) men vad gör det för nytta egentligen? Hela laget så helt uppgivna ut, var fan begravningsstämningen på bänken.
Lars Ohly suckade djupt o gnällde han med så då är det tamefan befogat
Gnällspik må jag vara, men efter denna match finns ingen positiv känsla alls..... Helvete..
Helt ok! Mycket av det vi skriver är dock metaforer. Det ska tas med mycket salt emellanåt.Fubar skrev:Som den goda samarit jag är så vill jag bara att folk ska lyfta näsan ur glaset och sansa sig lite. Sedan kan man kalla spelare allehanda idiotiska saker så tycker åtminstone jag att man får ta att bli kallad gnällfitta.Magnutz skrev:Inget nedlåtande i det jag skrev. Två fakta och en uppmaning. I neutral ton, jag lovar.
Så. Ikväll spelade inte majoriteten av laget som ett lag. mario Kempe försökte på egen hand ett tiotal gånger TV-spelsfinta sig in i anfallszonen utan att lyckas en enda gång. Mathias Tjärnqvist hade en av sina sämre kvällar, Josef Boumedienne hade en skitddag på jobbet han också, vilket även Kyle hade...
Sen ska en ledare använda alla medle när det barkar åt helvete. I vårt fall hade en time-out redan efter 0-1 varit på sin plats. Definitivt efter 0-2. Hur som helst.
Jag tycker att dom som ska ha kritik ska ha det, men jag har en aning svårt för när man sågar en kille som är rookie vid fotknölarna för att han slår iceing och lyfter pucken över sargen.
Visst jag kan hålla med om Kempes eviga försök att tv-spelsfinta sig in i zon. Men samtidigt beundrar jag sådana spelare som inte lägger sig ner och dör utan försöker och försöker. Jag ser det som en positiv egenskap. Sedan M. Tjärna håller jag med om, men han har varit värdelös stora delar av säsongen och honom har jag högre krav på än Brodin/Cehlin.
Jim Morrison: Rikta kommentaren direkt till mig så är det lättare att svara. Fast att döma utav ditt inlägg så vill du kanske inte ha något. Åldern är väll högst relevant då mycket inom hockey har med erfarenhet att göra och att de flesta lär sig hela tiden. Därför har tex jag högre krav på Otto, Mackan och Bombom än jag har på Cehlin, Gustavsson och Åberg. Låter kanske vettigt eller?