Djurgårdens IF - Frölunda HC, 21/2 2011
- antti-pekka
- Medlem: Ja, ständig medlem
Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 21/2 2011
Skön match i dag. Sakta men säkert går spelet framåt. Kul att se laget med fart. Extra kul med Mika Z. Intervju med galler(k)ungen kan ni läsa här: http://bit.ly/fl394e
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag sa ju att Hardy tränat ner laget, fått en dipp för att sedan höja sig successivt och komma in i slutspel med fullt ös i laget! Om han tar oss till en ny final kommer jag aldrig, ALDRIG, mer klaga på den karln. 
Ahh, tror Mackan är på gång också. Såg ni i PP när han tokskrinnade ända ner till vår egna förlängda mållinje för att ta pucken och sätta full fart uppåt igen? Helt sjukt, han tog massor av skär!
En sak till, om Mika gör tidernas slutspel och är kung där...då kommer han spela VM i vår. Kom ihåg var ni läste det först.
Okej, okej, det där var gambling på hög nivå. Men chansen finns nu när vi har Mårts som förbundskapten. Brodin är ju med, varför inte Zibbe?! Kommer bli tidernas skräll. Ja han har galler i VVVVVVMMMMMMM, GALLER I VM!

Ahh, tror Mackan är på gång också. Såg ni i PP när han tokskrinnade ända ner till vår egna förlängda mållinje för att ta pucken och sätta full fart uppåt igen? Helt sjukt, han tog massor av skär!
En sak till, om Mika gör tidernas slutspel och är kung där...då kommer han spela VM i vår. Kom ihåg var ni läste det först.

Okej, okej, det där var gambling på hög nivå. Men chansen finns nu när vi har Mårts som förbundskapten. Brodin är ju med, varför inte Zibbe?! Kommer bli tidernas skräll. Ja han har galler i VVVVVVMMMMMMM, GALLER I VM!
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
-
Titta där vad trevligt det kan bli när laget agerar som ett lag! Det verkar som det där med lag har kommit tillbaka nu, tidigare under säsongen har jag alltför ofta tyckt att det har varit lite för mycket en och en, men nu ser det ut som om de är en grupp igen.
Dessutom finns spelet igen. Det ser bra mycket bättre ut, tendenserna har funnits en tid, men nu ger det ordentlig utdelning. Man kan ju låtsas att det är förra året.
Stort plus till att de inte slutade spela, utan fortsatte att trycka på, även om det inte var riktigt lika intensivt mot slutet. Ville ha ett mål till, sexiga Djurgår'n!
Plus till Nilson som för första gången på mycket, mycket länge skrinnade med bra fart till båset för att byta istället för att glida.
Plus till Lassen som jag tycker skötte sig riktigt bra på en ovan position.
Plus till Tjärna som var fantastisk när han kom igång efter en lite småseg start.
Plus för att de står upp för varandra mycket bättre nu än förut.
Äh, plus till alla just nu, jag är på bra humör och tänker inte gnälla.
Dessutom finns spelet igen. Det ser bra mycket bättre ut, tendenserna har funnits en tid, men nu ger det ordentlig utdelning. Man kan ju låtsas att det är förra året.

Stort plus till att de inte slutade spela, utan fortsatte att trycka på, även om det inte var riktigt lika intensivt mot slutet. Ville ha ett mål till, sexiga Djurgår'n!
Plus till Nilson som för första gången på mycket, mycket länge skrinnade med bra fart till båset för att byta istället för att glida.
Plus till Lassen som jag tycker skötte sig riktigt bra på en ovan position.
Plus till Tjärna som var fantastisk när han kom igång efter en lite småseg start.
Plus för att de står upp för varandra mycket bättre nu än förut.
Äh, plus till alla just nu, jag är på bra humör och tänker inte gnälla.

”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
-
Mika, Mika, Mika, Mika.
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga.
Så hysteriskt, galet, fantastiskt bra.
Det är en ynnest och en lyx att få ha honom i Djurgårdströjan.
Han är så bra att han kommer att kunna tillhöra den absoluta toppen i NHL.
Otroligt.
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga.
Så hysteriskt, galet, fantastiskt bra.
Det är en ynnest och en lyx att få ha honom i Djurgårdströjan.
Han är så bra att han kommer att kunna tillhöra den absoluta toppen i NHL.
Otroligt.
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”
-
Måste säga att stämninge i andra perioden faktiskt var riktigt bra. Speciellt efter kung Zibbes tackling! Å andra sidan var stämningen i den första perioden pinsam..
Plus till Lassen, Zibbe, Krüger, Honken och Falk(som vanligt) och Tjärna.
Minus till Nilson, Ottosson och Kronwall
Sicken jävla bra match!
17 år han e 17 år
Sicken jävla bra match!
17 år han e 17 år
100% DJURGÅRDSJ***L
- Daniel942
*dunk* *dunk* *dunk*Jockmaniac skrev:Måste säga att stämninge i andra perioden faktiskt var riktigt bra. Speciellt efter kung Zibbes tackling! Å andra sidan var stämningen i den första perioden pinsam..
Varför har alla så jävligt höga förväntningar? Varje match klagas det på klacken, jag tyckte vi gjorde det bra i alla perioder.
DIF!
- Datsyuk_13
Haha! Minus till Kronwall? Du måste nog ha blandat ihop matcherna, din analys går inte att tolka på något annat sätt. Punkt slut.Jockmaniac skrev:Måste säga att stämninge i andra perioden faktiskt var riktigt bra. Speciellt efter kung Zibbes tackling! Å andra sidan var stämningen i den första perioden pinsam..
Sicken jävla bra match!
17 år han e 17 år
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
-
Han ska sluta kladda med pucken och spela rakt och enkelt. Var hur många gånger som helst han levde satans farligt och det är knappast så att han har kontroll på det han gör. Med all respekt för hans kunnande så är han helt enkelt inte tillräckligt skicklig för det han försöker sig på. Idag gick det bra mot ett passivt Frölunda men om han gör likadant i ett slutspel... Huva, vågar inte ens tänka tanken!Datsyuk_13 skrev:Haha! Minus till Kronwall? Du måste nog ha blandat ihop matcherna, din analys går inte att tolka på något annat sätt. Punkt slut.Jockmaniac skrev:Måste säga att stämninge i andra perioden faktiskt var riktigt bra. Speciellt efter kung Zibbes tackling! Å andra sidan var stämningen i den första perioden pinsam..
Sicken jävla bra match!
17 år han e 17 år
100% DJURGÅRDSJ***L
Kronwall hade +2 idag i +/-, samt stod för ett utmärkt arbete i BP,och det räcker för att man ska vara mer än godkänd.Jockmaniac skrev:Han ska sluta kladda med pucken och spela rakt och enkelt. Var hur många gånger som helst han levde satans farligt och det är knappast så att han har kontroll på det han gör. Med all respekt för hans kunnande så är han helt enkelt inte tillräckligt skicklig för det han försöker sig på. Idag gick det bra mot ett passivt Frölunda men om han gör likadant i ett slutspel... Huva, vågar inte ens tänka tanken!
Tycker inte man kan klaga på någon idag! Alla var grymma!
- Daniel942
Tack! Förstår inte vitsen med att sitta här och klaga efter en härlig seger. Alla andra DIF-Forum jag läser är det bara hyllningar i, men här oftast sågningar.V-sign skrev:Tycker inte man kan klaga på någon idag! Alla var grymma!
DIF!
- Silverminken
Klacken lät bra idag. Av vad jag kunde höra på radion hemma i Uppsala... Måste flytta till Stockholm så jag har råd att gå på matcher oftare.
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
Hela laget var bra, klacken var bra. Vi som såg matchen på Tv kan även tillägga att spelarna log väldigt ofta i båset, så det verkar vara en härlig harmoni nu. Lassen som forward var häftigt, han såg ovan ut i positioneringen emellanåt men gjorde det bra. Dock, all heder och cred till Mika idag.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Djurgårdens IF - Frölunda HC, 21/2 2011
Jim Morrison skrev:Många har problem med ditt efternamn. Hur uttalas det?DIF_Soldier skrev: Det är Anders Fredriksson som har problem med Zibanejad, de andra uttalade det korrekt. En del har dock en benägenhet att radera ett "e" - Zibanjad, odck inte ikväll.
- Det ska uttalas Sibb-an-jadd.
http://difhockey.se/nyhet.php?news=7897
Kanske inte någon större sak dock...
Det komiska är att jag mailade Jimmy om den artikeln och han glömde faktiskt e:et.
Med andra ord är Sibb-an-ejad rätt.
Jimmy sa att de skulle försöka få med Mika i DIF TV så han själv får instruera massan