Modo Hockey - Djurgårdens IF, 19/2 2011
Re: Modo Hockey - Djurgårdens IF, 19/2 2011
Sen tyckte jag att Lassen spelade bra för att vara lassen. Han syntes ingenting den här matchen men det är ta mig fan ett stort fall framåt för honom.
Dessutom åkte han ju efter det ut 2 min för puckout.Lee Harvey Oswald skrev:han är redan tillbaka, stod ju framför mål & köttade vid Honkens 0-2Salas skrev: Sedan så undrar jag vad som hände med Hannula? Han spelade bara 9 minuter, och jag är inte säker, men han måste nog ha gått av efter Hedmans höga klubba. Hoppas han är tillbaka på måndag.
Tycker Kronwall behöver vila. han ser ju sjukt trött och sliten ut!
I övrigt älskar jag Owuya. han rappar förjävla rövuselt men han ÄR en VÄGG just nu!
I övrigt älskar jag Owuya. han rappar förjävla rövuselt men han ÄR en VÄGG just nu!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Det stämmer. Jag glömde helt bort det...PNY skrev:Dessutom åkte han ju efter det ut 2 min för puckout.
Lite märkligt att han spelade så lite i alla fall.
Fan att vi släppte in ett mål där asså, vi kunde ju legat på en sjätteplats! (Grymt viktigt så här med flera omgångar kvar..
)

Även om du var oseriös så är det numera helt oviktigt. Med de nya reglerna så spelar det ingen roll om vi kommer femma eller åtta.Kentta skrev:Fan att vi släppte in ett mål där asså, vi kunde ju legat på en sjätteplats! (Grymt viktigt så här med flera omgångar kvar..)
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Bortsett om vi får möta något av lagen som kommer 6, 7, 8a? i en semi i så fall.. Och då får hemmafördel.Salas skrev:Även om du var oseriös så är det numera helt oviktigt. Med de nya reglerna så spelar det ingen roll om vi kommer femma eller åtta.Kentta skrev:Fan att vi släppte in ett mål där asså, vi kunde ju legat på en sjätteplats! (Grymt viktigt så här med flera omgångar kvar..)
Däremot känns det sådär att komma 4:a? Och då få det "minst attraktiva" laget mellan 5-8. Efter att lagen ovan valt.
Expert.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
En RIKTIGT bra seger idag. Som Challe sa så var Djurgårdens försvarsspel klockrent och man kände sig trygg. Owuya fortsätter imponera och fortsätter han såhär så får nog Tellan finna sig i att spela utomlands enda fram till Mark drar till NHL. Honken är stekhet och återigen vår bästa back! En riktig stjärna och grabben gör allting rätt. Kronwall ser stundtals ut som en handikappad jättebebis men blandar och ger. Ottosson gör bästa matchen på länge och Brodin spelar precis som han ska göra(ett komplement till Ölvestad) och Printz är kung framför eget mål. Elak och jävlig och jag skulle inte göra som Skröder om jag var i hans skor.
Hoppas att Widing och Eriksson är tillbaka snart då vi inte kan lira med en omogen tokstolle i Mitman. Idiotiska utvisningar och visar ingen tendens till skicklighet i spelet. Vad gör han här?
Skönt att haka på slutspelståget och nu är man ju faktiskt lite avslappnad åtminstone. Känns konstigt!
Ta sikte på fjärdeplatsen nu för satan....
Hoppas att Widing och Eriksson är tillbaka snart då vi inte kan lira med en omogen tokstolle i Mitman. Idiotiska utvisningar och visar ingen tendens till skicklighet i spelet. Vad gör han här?
Skönt att haka på slutspelståget och nu är man ju faktiskt lite avslappnad åtminstone. Känns konstigt!
Ta sikte på fjärdeplatsen nu för satan....
100% DJURGÅRDSJ***L
- -daniel-
Fantastiskt sköna och viktiga 3 poäng. Klockren gris-bortamatch i Skabbräven Center. Underbara övriga resultat också (förutom att FHC fick vinna på hemmais).
11 poäng ner till 9:e platsen. Det skall vi inte kunna tappa på 6 omgångar.
11 poäng ner till 9:e platsen. Det skall vi inte kunna tappa på 6 omgångar.
Ja, givetvis, men varken Hv eller Skellefteå åker ut ur kvarten, det är som skrivet i sten.SirDIFalot skrev:Bortsett om vi får möta något av lagen som kommer 6, 7, 8a? i en semi i så fall.. Och då får hemmafördel.
Det spelar ingen roll om vi kommer fyra, femma, sexa eller sjua, vi kommer oavsett placering att få möta Linköping i kvarten, så får vi en extra hemmamatch så vore det perfekt.SirDIFalot skrev:Däremot känns det sådär att komma 4:a? Och då få det "minst attraktiva" laget mellan 5-8. Efter att lagen ovan valt.
- -daniel-
Well, Lassen hyllades ju med #21 på isen av Sportbladet så måste vart därför?Heaty skrev:Sen tyckte jag att Lassen spelade bra för att vara lassen. Han syntes ingenting den här matchen men det är ta mig fan ett stort fall framåt för honom.
(förövrigt spelade han väl max 30 sekunder totalt. Då skulle t.om min granne Agda 95 bast kunna göra en "Ok match")
- SirDIFalot
Hur kan du veta det? Senaste åren har det ju dykt upp en hel del skrällar när lagen har valt sina motståndare. Tror lätt vi blir det minst attraktiva laget bland de nedre 4. Och tror FBK kommer 4a, i så fall blir det ju dom i kvarten.Salas skrev:Det spelar ingen roll om vi kommer fyra, femma, sexa eller sjua, vi kommer oavsett placering att få möta Linköping i kvarten, så får vi en extra hemmamatch så vore det perfekt.SirDIFalot skrev:Däremot känns det sådär att komma 4:a? Och då få det "minst attraktiva" laget mellan 5-8. Efter att lagen ovan valt.
Expert.
123 sekunder för att vara fröken petnoga-daniel- skrev:förövrigt spelade han väl max 30 sekunder totalt.

Äh, upp med hakan. Slutspelet är ett helt nytt kapitel, samma sak varje år.Lee Harvey Oswald skrev:SkönaDjurgårn skrev: Modo spelade bra i två minuter den här matchen och det räckte nästan till oavgjort. Säger en del om DIFs spel också...
Räcker som sammanfattning, + att det alltid är skönt att vinna såna här skitmatcher.
3P väger tuuuungt i februari.
Annars fattas det en hel del i spelet i övrigt, är tveksam till om DIF ens kan ta fram det i ett slutspel.
Det är aldrig givet, och DIF har legat halvdassigt till tidigare i tabellen och ändå klarat sig till både Semi och Final.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.