Djurgårdens IF - HV71 17/2 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - HV71 17/2 2011

Inlägg av Magnutz »

Daniel942 skrev:
Magnutz skrev:alltså,den där jävla Boumedienne...

Edit: Innan nån får hjärnblödning.. jag skämtar! ;) han var ok idag! ;)
%#"¤/"&#¤(#/%&¤"
hehe... tänkte på dig när jag skrev mitt skämtsamma "jävla Bombom".. :lol:
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Caveman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Krüger & Holmqvist dominerade idag, så enkelt är det!
Mash

Inlägg av Mash »

Kentta skrev:På det fetstilta; Varför spelar det så stor roll vart på pappret dom är uppsatta? Tycker gott att dom kan fortsätta vara uppsatta i fjärdelinan, men ge dom bara mer speltid, vilket dom verkligen förtjänar. Att spela i fjärdekedjan behöver ju inte direkt betyda något negativt.
Det är dit jag ville komma med min mening, spelar man i fjärdelinan får man inte lika mycket speltid som dom andra. Nu sitter jag inte och räknar varje sekund men jag fick en känsla att fjärdelinan inte spelade varje ''bytesomgång''. Jag går med på att ha Fimpen och Tim i fjärdelinan, OM dom får mer speltid. För det är det dom förtjänar, Fimpen och Tim var bäst på isen idag.
Magnutz skrev:hehe.. ;) tänkte bara skoja lite.. han var ju rätt bra i afton!?!?! :D
Han var riktigt bra, han satt sig inte ens i utvisningsbåset :shock: Säkra passar och gjorde ett par fina dragningar, härliga Bombom!
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Caveman skrev:Krüger & Holmqvist dominerade idag, så enkelt är det!
Tim dominerade.

Men det gör han ju i varje match så det är liksom ingen som märker det.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Ja, om det inte var du som kallade honom loser så ber jag om ursäkt, Mäklarn. Kanske blandade jag ihop det med dig just för att du aldrig kan stava ordet "loser". Det stavas med ett 'o'. "Looser" betyder inte förlorare utan mer "lösare". Men det är inte lätt, säkert fler som stavar fel än rätt på just det ordet.

Om jag orkar och kan så ska jag söka och försöka hitta den riktiga syndaren. Fridens liljor så länge. ;)
lilleman

Inlägg av lilleman »

Daniel942 skrev:Angående tippningstävlingen så skulle ni se Snazzis ansikte på Hovet när han inser att han har glömt att tippa..

Bjuder också på dagens citat från HV71-Forum.
Stang skrev:MEN VA GÖR LARSSON??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Var han lika lik Brodin som vanligt?
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Mäklaren skrev:Vad, Jensa, är det som säger att mina hockeykunskaper är så fruktansvärt dåliga? Tror inte att alla håller med om det. Jag ser saker som inte andra ser och jag missar saker som andra ser, precis som ni andra.

Det som du förmodligen irriterar dig på är att jag 1: Gått emot de fruktansvärt överdrivna hyllningarna till Krüger som utmynnat i att han på något sätt blivit hela Sveriges mest överskattade spelare. 2: Kritiserat Holmqvist väldigt mycket. Kanske för mycket. Nu berömmer jag dock honom då han verkar ha funnit sitt spel igen, troligtvis beroende på mindre istid. 3: Ligger före dig i tippningstävlingen.

Fantastiskt bra förstaperiod idag för övrigt.

SkönaDjurgårn, hur kan du bara häva ur dig att jag kallat Ottosson för looser? För fan en av mina favoritspelare genom åren, som jag dock kallat megadålig i vissa matcher denna säsong då jag tycker att han inte alls kommer upp i nivå rent offensivt. Fy fan för ditt förtal.
Jag kommer aldrig att fatta på vilket sätt Krüger är överskattad? Och dina "angrepp" mot honom flera ggr om i varje matchtråd är så fjantiga så det finns inte. Att du dessutom inte ser att han är en väldigt duktig hockeyspelare (redan nu) är för mig en gåta. Och eftersom jag tycker motsatsen anser jag dig som okunnig i det fallet då du inte ser vad jag ser. Alltså är det ju bara min personliga åsikt att du är okunnig. Vad andra tycker skiter jag ju liksom i :wink:
Men när du dessutom kallar Ottossons insats för horribel börjar man ju undra om du överhuvudtaget såg matchen eller satt och tittade på liverapporteringen och såg att han hade 0+0 i poängprotokollet.

Angående tipstävlingen så är det riktigt imponerande att ligga före någon som inte ens är med i tävlingen,hehe.

Och för att avsluta så "stör" jag inte mig på dig. Tycker bara du snöar in dig väldigt mycket på uselheten(i dina ögon) i vissa spelare oavsett om dom spelar bra eller inte. Är precis som att du inför säsongen bestämt dig för vilka spelare du ska såga en viss period. Oavsett spelarens insats så är han lika dålig ändå i dina ögon verkar det som.
Det känns liksom inte seriöst när man bara sågar för sågandets skull så att säga.
Vet att jag själv i stridens hetta slänger ur mig felaktig kritik, men du är något utöver det vanliga :wink:

Peace
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Mäklaren skrev:
Caveman skrev:Krüger & Holmqvist dominerade idag, så enkelt är det!
Tim dominerade.

Men det gör han ju i varje match så det är liksom ingen som märker det.
Tim dominerade knappast i dag.... Det är något du bestämt dig för att tycka. Det är många som märker av Tim, han var bra idag men han dominerad inte.
Senast redigerad av Caveman den 2011-02-17 23:57:08, redigerad totalt 1 gånger.
Norrortsgrabben

Inlägg av Norrortsgrabben »

Jim Morrison skrev:
Norrortsgrabben skrev:Honken levererar. Standard.

Honken-lovers, var är ni när man saknar er som mest?
Så jävla löjlig kommentar. Det är väl klart som fan att man älskar spelare när dom spelar bra. Här håller vi på Djurgården och inte enskilda spelare.
Du förstod nog inte min kommentar riktigt. Klart man älskar spelare när dom lirar bra, menade mer folk som ska sitta och inte inse när dem verkligen suger och nu kommer säga "Vad vare jag sa.." osv. Kul för honken att han har en formtopp! 3 viktiga poäng också, skål.

Skitsamma.
Djurgår'n tills jag dör!
Användarvisningsbild
NorpaN

Inlägg av NorpaN »

Bara jag som tröttnat på Nilson i PP? känns som han åker fram och tillbaks vid sargkanten och letar efter någon passning som han aldrig hittar. känns som han sänker tempot på vårat passningsspel i PP. Han borde skjuta lite mer ibland med, för han har ju ett rätt bra skott.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

NorpaN skrev:Bara jag som tröttnat på Nilson i PP? känns som han åker fram och tillbaks vid sargkanten och letar efter någon passning som han aldrig hittar. känns som han sänker tempot på vårat passningsspel i PP. Han borde skjuta lite mer ibland med, för han har ju ett rätt bra skott.
Jag håller nog med litegrann. Tycker passningstempot blir långsamt med Herr Nilson (iaf när han inte är i form). Samtidigt har man ju hans slagskott upp i högra kryssets yttersta maska förra året på näthinnan varje gång det vankas PP med honom på planen. Tyvärr har det blivit säkert tvåhundra PP-besvikelser sedan dess dock. :lol:
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

NorpaN skrev:Bara jag som tröttnat på Nilson i PP? känns som han åker fram och tillbaks vid sargkanten och letar efter någon passning som han aldrig hittar. känns som han sänker tempot på vårat passningsspel i PP. Han borde skjuta lite mer ibland med, för han har ju ett rätt bra skott.
Håller med. Han och Otto bör hållas borta från PP. Tjärnqvist och Honken ska spela hela tiden helst. Sen Kan man varva på spelare som Falk, Boumedienne, Hannula, Krüger, Zibanejad, Widing osv..
100% DJURGÅRDSJ***L
Mash

Inlägg av Mash »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8586687.ab

Postar nattläsning. Finns inlägg som är helt idiotiska så dom blir roliga, rolig läsning så här på nattkvisten :)
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

-daniel- skrev:Jag vidhåller att Otto är inne i en riktig formtopp; grymt pigga ben, starkare i kroppen än på bra länge, hittar alltid passningsvägarna och har inte ett fel på hela banan i kväll.
Otto är nästan utan undantag alltid Otto, stabil är hans mellannamn.
Han åker runt & fattar en hel massa kloka beslut i match efter match.
En av mina favoriter genom tiderna, liten i orden men oerhört betydelsefull för DIF både på & utanför isen.

Meeeen, en liten detalj som dock stör mig oerhört emellanåt är att han måste ha Sveriges svagaste/lösaste dragskott.

Käka lite mer spagetti så har vi grön bock i den rutan också!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Tummen upp på den posten, Lee Harvey!
Skriv svar