Krig i familjen?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Kojak

Inlägg av Kojak »

zero_cool skrev:
Micke Nylander skrev:
janis skrev:
Micke Nylander skrev:
janis skrev: "Skämms", inte ett jävla dugg... För vad???

Kom med något konstruktivt istället för att kasta ut floskler om "bara ett DIF" osv..

Jag anser att DIF Hockey har sålt ut skölden med detta och det många med mig. Att DIF Hockey inte kan hitta någon annan finansiär tyder på att dom är urusla när dom nu tvingas ta in den här Anshutz.

Man säljer sig inte till ett bolag som äger en stor del i en konkurrerande klubb (fotboll iofs, men ändå).

Nix, jag gillar det inte. Så känner jag och du "stolpskott" kan tycka vad fasen du vill och tycka att jag ska skämmas. Bryr mig inte...
Du verkar inte heller ha hänt med i diskussionen. Du ser bara AEG och Bajen fotboll.

SE vad som har sagts. Läs Damfyra, som jag tycker har skrivit det bästa inlägget i just denna debatt.

Men kortfattat: AEG vill styra och äga arenorna vid Globenområdet, dit inkluderas Hovet. Hovet är den arena DIF Hockey vill spela på. Vad fan ska man då göra? En ny arena, som DIF får vara med och styra, är ett jävla måste för att kunna överleva med tanke på den utveckling vi har haft i Sverige på senare år!

Men Janis, berätta vad vi istället ska göra? Gemensamt med fotbollen? Då snackar vi 10 år framåt (eller nått), och då är det försent. Då har fotbollen ingen att göra gemensam sak med!
"Hängt med". Nja, har inte läst allt som skrivits i ämnet, det är lixom mer en känsla att det här inte är rätt väg att gå. Så känner jag men tydligen så är det endast pengar som gäller för DIF Hockey och att man i det läget tar in Anschutz känns INTE bra.

Att ta in utländska ägare gör mig ytterst tvivlande. Se bara på vad som hände med råttorna, som jag inte har så mycket till övers i övrigt, då någon finne gick in som storägare och sen raka vägen ner till botten. Pajasklubben bajen var Anschutz med i men då det inte gick som tänkt så stack dom illa kvickt och nu är det konken som gäller vad jag förstår.

Nä, även om jag som du skriver endast ser "bajen fotboll och AEG" så räcker det för mig. Jag blir illa berörd helt enkelt av att AEG går in som ägare när dom alltså även är storägare i en konkurrerande klubb.

Att inte DIF Hockey kunnat finna andra finansiärer ser jag som att dom inte har gjort sitt jobb när man nu tar in AEG.

Vad DIF Hockey ev. skulle göra gemensamt med fotbollen har jag inget svar på, tydligen ingen annan heller då vi nu ser hur det utvecklats så den frågan får du inget svar på.

Observera, när en så framträdande lirare som Tommy J. går ut med ett offentligt brev och saluför sina åsikter så ligger det mycket bakom det hela som vi inte vet ett smack om, skulle jag tänka mig.

Så, slutklämmen blir, som jag redan skrivit några gånger, det hela känns inte bra och i detta fall så känner jag mer för Tommy J:s linje än den som gäller för dom som styr DIF Hockey.
Ska jag tolka det som att du valt att gå på en linje om att välja sida? Det är så det känns nämligen, att många nu känner att de ska välja mellan DIF Fotboll och DIF Hockey. Det är i så fall förjävligt! Jag åker till Råsunda ikväll och vill göra mitt bästa för att packet ska åka på däng, trots att jag inte gillar den situation som uppstått mellan DIF Hockey och DIF Fotboll. Och jag tänker absolut infinna mig på Hovet till hösten och vintern. För mig är det fortfarande DIF vi kommer se på isen, och inget annat.

Du nämner att DIF Hockey inte kunnat hitta andra finansiärer. Om du lusläser lite på hemsidan så ser du att de mycket väl kunnat hitta andra alternativ, men de valde AEG för att DIF känner sig säkra på att AEG kommer vinna upphandlingen av Globenarenorna. Det där är inget som DIF kan påverka, AEG vill ha Globenarenorna nu när Staden tycker att någon annan borde sköta om det.

Vad ska DIF göra då? Spela i Ritorp? Då är det ju bättre att AEG är delägare i Aktiebolaget. Då är en av Aktiebolagets delägare även Djurgårdens hyresvärd på Hovet. VART är problemet i det?

Hammarby fotboll? Visst, jag gillar inte heller kombinationen. Innan mötet i tisdags var jag väldigt frustrerad över det, men nu när jag vet att det är två olika bolag som äger aktier i de båda föreningarna, att DIF aldrig kommer ha något som helst samarbete med Bajen och att DIF fortfarande, och alltid kommer vara, DIF gör att jag bara glädjer mig åt att eknonmin nu troligtvis blir starkare. Jag vill se DIF som ledande i sverige, och det har vi möjlighet att bli nu!

Vart någonstans är det fel?
Den stora farhågan är såklart att DIF-hockey, i och med sitt beslut, har försvårat DIF-fotbolls chanser att få driften av en egen arena. Så enkelt är det! Sen kryddas det på extra genom den lilla detaljen att AEG äger stora delar av bajen fotboll också.

Jag var på frågekvällen igår med Bosse L, han var uppriktigt mycket oroad över detta! Hans vision i livet hade varit en gemensam arena för DIF. Han trodde nu inte att han skulle få uppleva det under sin livstid. Vi är det enda laget i Sverige som har lag i högsta serien i de stora lagsporterna. Vi borde kunna utnyttja detta bättre genom ett bättre samarbete mellan styrelserna. Nu har hockeyn gjort detta till en utopi...
Jag köper det mesta av det där, förutom att det finns ett krav om att DIF Hockey måste tänka på DIF Fotboll när det snackas arenafrågor.

En gemensam arena är ungefär tio år framåt. VARFÖR ska DIF Hockey vänta så länge när de kan lösa sin arenafråga? Svara på den frågan! Snälla!
zero_cool

Inlägg av zero_cool »

Micke Nylander skrev:
zero_cool skrev:
Micke Nylander skrev:
janis skrev:
Micke Nylander skrev: Du verkar inte heller ha hänt med i diskussionen. Du ser bara AEG och Bajen fotboll.

SE vad som har sagts. Läs Damfyra, som jag tycker har skrivit det bästa inlägget i just denna debatt.

Men kortfattat: AEG vill styra och äga arenorna vid Globenområdet, dit inkluderas Hovet. Hovet är den arena DIF Hockey vill spela på. Vad fan ska man då göra? En ny arena, som DIF får vara med och styra, är ett jävla måste för att kunna överleva med tanke på den utveckling vi har haft i Sverige på senare år!

Men Janis, berätta vad vi istället ska göra? Gemensamt med fotbollen? Då snackar vi 10 år framåt (eller nått), och då är det försent. Då har fotbollen ingen att göra gemensam sak med!
"Hängt med". Nja, har inte läst allt som skrivits i ämnet, det är lixom mer en känsla att det här inte är rätt väg att gå. Så känner jag men tydligen så är det endast pengar som gäller för DIF Hockey och att man i det läget tar in Anschutz känns INTE bra.

Att ta in utländska ägare gör mig ytterst tvivlande. Se bara på vad som hände med råttorna, som jag inte har så mycket till övers i övrigt, då någon finne gick in som storägare och sen raka vägen ner till botten. Pajasklubben bajen var Anschutz med i men då det inte gick som tänkt så stack dom illa kvickt och nu är det konken som gäller vad jag förstår.

Nä, även om jag som du skriver endast ser "bajen fotboll och AEG" så räcker det för mig. Jag blir illa berörd helt enkelt av att AEG går in som ägare när dom alltså även är storägare i en konkurrerande klubb.

Att inte DIF Hockey kunnat finna andra finansiärer ser jag som att dom inte har gjort sitt jobb när man nu tar in AEG.

Vad DIF Hockey ev. skulle göra gemensamt med fotbollen har jag inget svar på, tydligen ingen annan heller då vi nu ser hur det utvecklats så den frågan får du inget svar på.

Observera, när en så framträdande lirare som Tommy J. går ut med ett offentligt brev och saluför sina åsikter så ligger det mycket bakom det hela som vi inte vet ett smack om, skulle jag tänka mig.

Så, slutklämmen blir, som jag redan skrivit några gånger, det hela känns inte bra och i detta fall så känner jag mer för Tommy J:s linje än den som gäller för dom som styr DIF Hockey.
Ska jag tolka det som att du valt att gå på en linje om att välja sida? Det är så det känns nämligen, att många nu känner att de ska välja mellan DIF Fotboll och DIF Hockey. Det är i så fall förjävligt! Jag åker till Råsunda ikväll och vill göra mitt bästa för att packet ska åka på däng, trots att jag inte gillar den situation som uppstått mellan DIF Hockey och DIF Fotboll. Och jag tänker absolut infinna mig på Hovet till hösten och vintern. För mig är det fortfarande DIF vi kommer se på isen, och inget annat.

Du nämner att DIF Hockey inte kunnat hitta andra finansiärer. Om du lusläser lite på hemsidan så ser du att de mycket väl kunnat hitta andra alternativ, men de valde AEG för att DIF känner sig säkra på att AEG kommer vinna upphandlingen av Globenarenorna. Det där är inget som DIF kan påverka, AEG vill ha Globenarenorna nu när Staden tycker att någon annan borde sköta om det.

Vad ska DIF göra då? Spela i Ritorp? Då är det ju bättre att AEG är delägare i Aktiebolaget. Då är en av Aktiebolagets delägare även Djurgårdens hyresvärd på Hovet. VART är problemet i det?

Hammarby fotboll? Visst, jag gillar inte heller kombinationen. Innan mötet i tisdags var jag väldigt frustrerad över det, men nu när jag vet att det är två olika bolag som äger aktier i de båda föreningarna, att DIF aldrig kommer ha något som helst samarbete med Bajen och att DIF fortfarande, och alltid kommer vara, DIF gör att jag bara glädjer mig åt att eknonmin nu troligtvis blir starkare. Jag vill se DIF som ledande i sverige, och det har vi möjlighet att bli nu!

Vart någonstans är det fel?
Den stora farhågan är såklart att DIF-hockey, i och med sitt beslut, har försvårat DIF-fotbolls chanser att få driften av en egen arena. Så enkelt är det! Sen kryddas det på extra genom den lilla detaljen att AEG äger stora delar av bajen fotboll också.

Jag var på frågekvällen igår med Bosse L, han var uppriktigt mycket oroad över detta! Hans vision i livet hade varit en gemensam arena för DIF. Han trodde nu inte att han skulle få uppleva det under sin livstid. Vi är det enda laget i Sverige som har lag i högsta serien i de stora lagsporterna. Vi borde kunna utnyttja detta bättre genom ett bättre samarbete mellan styrelserna. Nu har hockeyn gjort detta till en utopi...
Jag köper det mesta av det där, förutom att det finns ett krav om att DIF Hockey måste tänka på DIF Fotboll när det snackas arenafrågor.

En gemensam arena är ungefär tio år framåt. VARFÖR ska DIF Hockey vänta så länge när de kan lösa sin arenafråga? Svara på den frågan! Snälla!
Ok jag ska vara snäll! Frågan är OM hockeyn löser sin arenafråga?! De kommer ju fortfarande sitta i knät på någon annan och inte själva driva arenan. I mitt tycke ser de inte tillräckligt långt framåt. De är, möjligen fullt förståligt, förblindade av den prikära ekonomiska situation som de är i. Sen är det självklart mycket beroende av staden som vi har hamnat där... Men jag kan lova att staden inte har bestämt vilka löner spelarna ska ha etc... Styrelsen bär självklart ett enormt stort ansvar för den situation vi nu sitter i!

Nu vet jag inte exakt vad det kommer stå i kontraktet med AEG, men jag har svårt att se att vi kommer kunna byta till en gemensam arena (eller en egen arena) om säg 10 år om AEG har driften av globenområdet och äger 35% av DIF-hockey. Håller du inte med? Möjligen är det taktiskt riktigt för dagen, men inte känslomässigt riktigt och troligen inte alls bra för framtiden.
Kojak

Inlägg av Kojak »

zero_cool skrev:Ok jag ska vara snäll! Frågan är OM hockeyn löser sin arenafråga?! De kommer ju fortfarande sitta i knät på någon annan och inte själva driva arenan. I mitt tycke ser de inte tillräckligt långt framåt. De är, möjligen fullt förståligt, förblindade av den prikära ekonomiska situation som de är i. Sen är det självklart mycket beroende av staden som vi har hamnat där... Men jag kan lova att staden inte har bestämt vilka löner spelarna ska ha etc... Styrelsen bär självklart ett enormt stort ansvar för den situation vi nu sitter i!

Nu vet jag inte exakt vad det kommer stå i kontraktet med AEG, men jag har svårt att se att vi kommer kunna byta till en gemensam arena (eller en egen arena) om säg 10 år om AEG har driften av globenområdet och äger 35% av DIF-hockey. Håller du inte med? Möjligen är det taktiskt riktigt för dagen, men inte känslomässigt riktigt och troligen inte alls bra för framtiden.
Jag kan tyvärr inte hålla med i allt det du säger där.

För det första, om vi tittar på dina tankegångar kring arenafrågan för DIF Hockey. Som jag och några till har sagt tidigare, så kommer det här gynna DIF mer nu. Jag citerar från hemsidan, igen.

"På frågan om varför AEG behövde äga en andel i Djurgården svarade Mats Larsson att man förvisso kan tänka sig andra konstruktioner, men att ett ägande ändå är den starkaste garanten för ett ömsesidigt intresse. Mats Larsson sa att det kanske hade funnits andra som kunde gå in med mer pengar, men att den bästa lösningen är att hitta en samarbetsform med den part som man hoppas ska få ta över driften av Hovet. Avtalet med AEG säger också att Djurgården ska få ägarliknande förhållanden som liknar dem som finns på andra Elitseriearenor. Visionen är ett renoverat Hovet, anpassat till dagens Djurgårdspublik, där man tar tillvara på den stämning som finns på arenan idag. Stämningen ska byggas in i arenan, inte byggas bort."

Där har du det svart på vitt. Avtalet säger att vi kommer få det mycket bättre än med Stockholm stad som hyresvärd.

När det gäller en eventuell gemensam arena i framtiden så vill jag bara påpeka att, efter vad jag förstått, så kan DIF bryta sammarbetet med AEG om de vill. Jag tror inte heller de skriver toklånga kontrakt med den nya hyresvärden om att spela på samma arena i tjugo år. Fem år åt gången kanske? Vem vet vad utvecklingen har lett oss om fem år, då kanske Hovet är helt fel.

Men nu är det inte så, nu är Hovet helt rätt för DIF och ett avtal där man får äganderätt kring sina arrangemang är därför jävligt viktigt. Och det blir som sagt mycket lättare om man har ett nära sammarbete med AEG. Har AEG aktier i DIF så vill AEG att det går bra för DIF just för att de vill tjäna mer pengar.

En ihopslagning med Bajen? Finns inte. Det vet AEG. De vill värna om våran supporterkultur (Det insåg AEG när de besökte oss någon storsatsninge under säsongen) och skulle det ändå komma på tapeten så har medlemmarna fortfarande majoritet (eftersom AEG aldrig kommer äga mer än 33% av aktierna). Skulle det ändå mot förmodan bli så att AEG får igenom något sådant (Föga troligt) så kommer nog Bajen och DIF göra gemensam sak och be AEG dra åt helvete och bryta alla avtal!

Och det vill inte AEG sålänge som de äger arenabolaget.
Orko
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Orko »

Jag ska försöka att inte repetera mitt förra inlägg men jag tror mer det är AEG som blir DIF´s knähund om de blir nån sån för att:
AEG nog ser det som väldigt svårt att få vinst på arenorna med bara deras egna verksamhet. De blir så oerhört många timmar som de står tomma som är tunga på minuskontot. Det finns bara ett lag som kan "ta över" Hovet dagtid och matchtid - DIF. Perfekt då AEG driver verksamhet kvällstid och mest helger. Alternativet vore ju att de själva bedrev dagverksamhet vilket de vare sig vill eller kan. Starta ett eget hockeylag som om 15 år kommer till E-serien tror jag inte de tänker.
Men de kan ju inte heller bara ta DIF´s ord på att de tänker använda deras Hovet. Därav kravet om att få köpa in sig för att ha nåt över huvud taget att säga till om.
En sån klausul som "Kom ni med massa pengar o sammarbeta med oss men vi ska kunna dra oss ur om de inte gynnar oss" finner man inte allt för ofta i affärer vilket visar att AEG inte är intresserade av DIF mer än att de ska "ta över" Hovet den tid de är där.
Så länge DIF vid sidan om är öppna mot övriga sektioner och skissar på alternativ som de kan flytta till så får ju aldrig AEG nån bra position.
En annan sak som spelar mer roll än hur många procent AEG har är ju hur långt kontrakt de skriver om hur länge DIF måste spela på HOVET.
Det är ju då man kan kan grusa andra alternativ om man signar 20 år t ex.
Håller vi oss till max 10år, som är det tidigast realistiska perspektivet till en ny DIF-arena, så ser jag inte nåt problem.
Hoppas nån orkade läsa :)
Orko

Inlägg av Orko »

Nu skrev vi lite samma sak sammtidigt Nylander, och för att bara jämföra med andra klubbar så "slipper" vi jobba med kringarrangemang för att öka nyttjandegraden på "vår" arena eftersom AEG gör det. Och det är de proffs på. Vi äger helt enkelt arenan då vi är där, slipper bry oss om övrig tid och vi sysslar bara med hockey som DIF är jävligt bra på :D
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Micke Nylander skrev:
Kall-El skrev:OM det nu fanns andra finansiärer varför inte välja en av dessa istället för AEG?

AEG är ju ett företag som vill tjäna pengar och därmed hade de velat haft oss som som hyresgäst i alla fall.

Om man inte tagit emot dealen från AEG och dessutom hotat med spel på annan arena borde man rimligtvis kunnat få till en bra deal samt sluppit den smutsiga sammankopplingen med AEG.

NU känns det som att AEG går in med kapital och därmed låser upp DIF till sig, en koppling jag inte gillar alls och detta har inte bara med AEGs koppling till Bajen att göra utan främst att jag inte vill se DIF vara så hårt fastkedjat till någon enskild aktör.

Det pratas dessutom en hel del om det dåliga i att välja sida i denna fråga. Hockeyn har dessvärre tvingat fram detta i och med sitt agerande och därför skall inte fansen få kritik när de gör sina val.
Suck!

Det är vissa personer som har sökt det här, att få en anledning att klanka ner på hockeyn. Kall-El, snälla bevisa för mig att du inte är en av de personerna..? Jag har inte trott det men nu börjar jag fan bli osäker.

Hur tror du det skulle se ut om DIF valde en annan finansiär än AEG i ett sådant här läge när AEG tampas om Globenarenorna?

Tänk på det att AEG släpper sina aktier, och DIF har inte heller något intresse av AEG, om inte AEG vinner kampen om Globenarenorna. Då blir det en annan finansiär...
Återigen vilken roll skulle det spela för vår del om vi tog en annan finansiär oavsett om AEG fick upphandling av Hovet eller inte?

Som tongångarna går på er här inne så ser ju AEG det som enormt viktigt att DIF spelar sina matcher på Hovet om / när de kommer kontrollera arenan. ( OM de inte sett detta som viktigt hade de knappast gått in med pengar. ) Av detta följer ju rätt uppenbart att AEG även utan sin investering hade velat ha DIF som hyresgäst.

Av detta följer också att DIF helt oberoende kunde förhandlat med kommande ägare beträffande avtal om spel på Hovet. Detta måste om något vara en bättre förhandlingssits än att förhandla med ett företag som äger en del av föreningen.

Vidare måste denna fråga ställas; Hur sugna hade AEG varit på att ta över Hovet om de fått indikationer på att DIF kanske inte skulle spela på arenan?

AEG har i detta fall handlat toksmart. För 9 millar har de sett till att knyta DIF till en arena de antagligen kommer kontrollera. Vilka vinster gör DIF om man då bortser från de 9 miljonerna?

Jag klankar ner på saker när det finns skäl för det hela. Hela denna soppa är som ett smörgåsbord och det är egentligen bara att välja och vraka, men sammanfattningsvis skulle man ju kunna säga att det är min fasta övertygelset att hockeyn rear ut sin själ för en kortsiktigt vinst utan att tänka på vilka effekter det kommer få i framtiden eller för andra.
vazze

Inlägg av vazze »

För 9 miljoner får du knappt ett hus på Lidingö.
Men DIF Hockey får du?

Fattar inte poängen med AEG heller.
DIF har Sveriges rikaste supportrar, ta bara Breitarna och diverse andra. Dem är goda för mer än 9milj.
Varför skall vi ha Anschutz här? Varför vill han driva Hovet och dels vara en ägare av DIF? Allt mynnar ut i att han vill ha kontraktet för att driva ALLA arenorna, och inget annat!

Att ha DIF i bakfickan när han förhandlar med Stockholms Stad är en guldgruva, det trumfkortet fick han för 9milj.
Stockholm Stad som VI DJURGÅRDARE gnäller så mycket på för att vi har kassa avtal inom fotboll, vi får heller ingen ny arena. Vi har haft "kassa" avtal när det gäller hockeyn också. Och nu är det ett 30-årigt kontrakt det handlar om.
Stockholm Stad kommer böjja sig direkt till AEGs favör om köpet går igenom, för då kan ingen säga att Stockholms Stad gjort fel mot Djurgårdens IF (Vare sig det gäller fotboll eller hockey)..

LUKTAR KISS ÄNDA FRÅN GLOBEN TILL SUNDBYBERG om detta..
Fyfan.
Tommy J 100%!
Orko

Inlägg av Orko »

Vinsten i denna affär ligger i om man kan få bättre förhållanden kring sin verksamhet och sina arrangemang(Matcherna). De 9miljonerna är ju inte någon vinst. De ger ökat aktiekapital, alltså kapitalet som DIF har att röra sig med ökar något. Men motsvarande 9 miljoner kommer alltid vara AEG:s så länge de har kvar sina aktier. Men vi får chansen att förvalta dem
Använder vi dessa miljoner på spelare så måste ju de spelarna bidra med ökat publikintresse och/eller sportsliga framgångar(fler matcher), annars har vi bara slängt de i sjön och vi ligger då 9 miljoner back i nästa bokslut för att vi spräckt budgetten, väldigt enkelt beskrivet men ändå.
Vi får i alla fall en möjlighet att satsa oss ur, en i DIF´s mått mätta, sportsligt dålig situation istället för att vänta tills man har tjänat ihop pengarna själv, vilket med de senaste säsongernas resultat skulle ta LÅNG tid. Nu ska de ju inte använda alla 9milj till spelare, och hade de gjort det hade man väl kunna prata om inkompetenta ledare.

Om jag får ta en liten runda till kring AEG:s del:
Som aktie sett är de ju värdelösa då de inte får nåt vidare inflytande och det finns ingen marknad för aktievärdet att stiga på då de enda de får sälja till är DIF, om jag förstod de rätt. Plus att DIF kan dra sig ur om de känner för det.
Min syn på slutsummering:
AEG vill inte ha Hovet men är tvungen att ta den.
De måste ha med sig en hockeyförening och måste få en garanti på sammarbete innan de tar över. Då kanske det är enklare med att mindre aktieintåg än att skriva ett kontrakt kring en arena de faktiskt inte äger rätten till, vad vet jag.
MEN, man ska inte glömma att vi är beroende av en arena och kan inte strunta i att jobba med ett alternativ. Inte minst i förhandlingssyfte.
vazze, kan du säga nåt mer om det 30-åriga kontraktet du nämde?
al bundy

Inlägg av al bundy »

Jag som f.d. medlem är starkt oroad inför utvecklingen. Har beslutat mig för att INTE förlänga medlemskapet då jag känner att mina pengar går rakt ner i fickorna på ett mulinationellt företag.
För varje hundring som medlemmarna skjuter till slipper AEG betala. Enkel matte.
Att sen påstå att DIF hockey får ägarliknande förhållanden är bullshit. Vad skall ett företag som AEG säga? Sanningen! Näe, dom betalar inga stålar för något om dom inte tror att det skall generera en vinst.
Djurgården Hockey är en bricka i det spelet. Vad är 9 millar om man får ett arenakomplex flera hundra millar billigare?
En bra affär!
:twisted:
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

al bundy skrev:Jag som f.d. medlem är starkt oroad inför utvecklingen. Har beslutat mig för att INTE förlänga medlemskapet då jag känner att mina pengar går rakt ner i fickorna på ett mulinationellt företag.
För varje hundring som medlemmarna skjuter till slipper AEG betala. Enkel matte.
Att sen påstå att DIF hockey får ägarliknande förhållanden är bullshit. Vad skall ett företag som AEG säga? Sanningen! Näe, dom betalar inga stålar för något om dom inte tror att det skall generera en vinst.
Djurgården Hockey är en bricka i det spelet. Vad är 9 millar om man får ett arenakomplex flera hundra millar billigare?
En bra affär!
Detta måste vara det absolut dummaste inlägget jag läst någonsin. Följer fler ditt fullständigt idiotiska exempel kan vi lägga ner verksamheten redan nu.
ogooglad
Kontakt:

Inlägg av ogooglad »

Fricke skrev:
al bundy skrev:Jag som f.d. medlem är starkt oroad inför utvecklingen. Har beslutat mig för att INTE förlänga medlemskapet då jag känner att mina pengar går rakt ner i fickorna på ett mulinationellt företag.
En bra affär!
Detta måste vara det absolut dummaste inlägget jag läst någonsin. Följer fler ditt fullständigt idiotiska exempel kan vi lägga ner verksamheten redan nu.
Teorin bakom en bojkott är ju dels känslomässig - men också att en bojkott skall leda till att styrelsen sparkar ut AEG, alternativt att DIF åker ur och att AEG därmed lämnar.
En pyrrhus-seger förvisso men klubbens framtid kanske kan räddas på det sättet.

Att gnälla på alla som tänker bojkotta och att säga att det verkligen är nu som stödet behövs är fel. Då tror man att äkat stöd från läktarn kommer lösa politiska problem, arenafrågor mm - vilket det naturligtvis inte kommer göra. Ökat stöd på läktarn kommer äka AEG´s, stadens och DIF´s övertygelse på att de handlat rätt.
al bundy

Inlägg av al bundy »

Från dagens tidning:
Hammarby IF hockeyförening har satts i konkurs.
AEG pengarna är slut och så också föreningen.
Vad det sen gäller stödja eller inte, så är detta alltid upp till var och en att ta sitt eget beslut. Jag har valt att inte stoppa pengar i AEGs fickor.
Jag kan ha så mycket roligare för dom själv.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

al bundy skrev:Från dagens tidning:
Hammarby IF hockeyförening har satts i konkurs.
AEG pengarna är slut och så också föreningen.
Vad det sen gäller stödja eller inte, så är detta alltid upp till var och en att ta sitt eget beslut. Jag har valt att inte stoppa pengar i AEGs fickor.
Jag kan ha så mycket roligare för dom själv.
Du har också valt att inte stödja DIF i allmänhet och DIF-hockey i synnerhet i vått och torrt. Du väljer att stå utanför familjen och du sviker när klubben behöver sina medlemmar som mest. Detta väljer du dessutom att publicera för allmänheten vilket i min bok gör det hela ännu värre.
Kojak

Inlägg av Kojak »

Jag har tröttnat på att dra samma argument hela jävla tiden. Jag är också trött på att läsa samma motargument hela tiden. Det går uppenbarligen inte att diskutera kring detta ämne då vi alla som diskuterar har våran bestämda åsikt och inte kommer kunna påverkas av den andra parten.

Men med anledning av att någon nyss skrev att Bajen Hockey har satts i konkurs så ringde jag upp till Mats Larsson.

Några småsaker han sa angående:

* Att DIF Hockey skulle gå samma öde som Bajen Hockey...
... "Även om jag har dålig koll på Bajen Hockey så kan jag säga att det är skillnad på att vara ett lag som spelat i elitserien så länge som vi gjort, har en bra organisation. Vi och Bajen är två hela olika planeter och därför går det inte att säga att samma sak kommer hända med oss."

* Att DIF och Bajen ska börja sammarbeta och bli ett "Stockholms Capitals"...
... "Det där är så jäkla löjligt. AEG är inte korkade, de vet att de kommer förlora på det själva. Vi kommer aldrig tillåta det och jag är jäkligt säker på att Bajen inte heller kommer tillåta det. Det är nog bara Anrell som gillar den tanken."

Nu vet jag att inte alla litar på Mats, men jag och säkert majoriteten gör det. Med detta tycker jag den delen av diskussionen inte behöver ältas något mer, eller hur?
vazze

Inlägg av vazze »

Ponera att AEG får driften över Globen, Hovet och fotbollsarenan (sedermera arenorna).

Och vi tar tex. Bruce Springsteen vill komma och köra en spelning i Hovet, DIF skall spela match där denna utsatta dag, eller dagen efter (avriggningen tar mer än en kvar om vi säger så)

Vem får flytta på sig?

Bruce som kanske drar in 15milj. För en spelning.
Eller DIF som kanske drar in 1milj. för en match?
AEG sitter verkligen i förarposition då vi inte kan förhandla på ett vettigt sätt mot en aktieägare som har ett sånt stort innehav som 12.5%.
Va skall vi säga, och vem skall säga det?

Allt är bara ett spel för galleriet, tror helt ärligt att AEG skiter i Djurgårdens IF Hockey, utan använder oss som en spelbricka i spelet att få kontraktet av Stockholms Stad.
Sen vet vi alla att Hockey inte är speciellt lukrativt i Sverige, vet fåmansföretag med 7-9anställda som omsätter mer än vad DIF Hockey gör. Så det är ju direkt inte en vinstmaskin att investera i Hockey. Och AEG är för att citera Meja? - Its all about the money.
Skriv svar