Kall-El skrev:Helgens säkraste spel är HV seger mot oss. Frågan är dok om det kommer ge några odds. Funderar själv på att se om något spelbolag ger mig -2 på HV...
Om HV kommer med rätt inställning åker vi på dundertorsk i den match kan mycket väl bli något liknande det Brynäs gjorde mot LHC ikväll.
Kall El för i helvete :O håller du på djurgårn eller inte, vi kommer krossa hv71 på lördag ! vi spelade bra mot modo och vi spelade okej mot fbk, vi hade bara otroligt med otur, 3 stolpskott och sen storspelade deras målvakt. inte så mycket att göra. kom igen nu !
Har Otto fortfarande timeout? Kan man jämföra honom med fotbollens Jonny Rödlund?
Men detta lag som vi har nu är inte bättre.
Hur fan coachar Säcken, när vi har PP i slutet och underläge 1-3? Varför tar han inte ut Larsson? Timeout och ut med Larsson när det återstår sekunder av nämnda PP.
Riktigt dålig hockeymatch. När inte Linkan kommer loss så har vi tyvärr inget spel. Svaga backar och riktigt dåliga tredje- och fjärdekedjor. Det blir kamp fö överlevnad i år igen. Helt klart är att Linkan och målvakt Larsson måste vara på topp om vi inte ska lira mot aik nästa år.
Kall-El skrev:
Hmmmm med mitt resonemang kan m,an inte säga något om Larsson insats alls egentligen. Faktumen är som följer:
1. Vi spelade rätt bra i Övik under 2 perioder.
Vad berodde detta på?
1. Vi var bra
2. MoDo var usla
Med bara matchen i Övik som "bevis" är det svårt att dra några genrella slutsatser, men med hjälp av de två matcher som spelats idag kan följande slutsatser dras.
1. Vi är inte direkt starka just nu. Möter man FBK hemma som dessutom spelade sin tredje match åpå tre dagar skall man kunna begära vinst. Istället kändes det som att FBK kontrollerade händelserna rätt bra. Vidare fungerade inte våra uppspel alls antagligen pga av att FBK helt enkelt jobbade på bättre än vad MoDo gjorde i tisdags.
2. Moro spelade ut MoDo efter noter hemma i dalarna. ( I alla fall efter 2 perioder. ) MoDo visar tendens till samma loja inställning som mot oss och nu åker man på en kraftig utspelning.
Med hjälp utav denna information är det mest troliga scenariot att DIF tilläts få den tid laget behöver för att hitta varandra mot ett svagt spelande MoDo. Mot FBK gavs inte denna tid och genast hade vi det förtvivlat svårt att få till uppspelen och om vi skall vara helt ärliga skapade vi inte direkt mycket heller. FBK kom i ständiga 2-1 eller 3-2 lägen och hade inte Larsson spelat såpass bra som han gjorde hade FBK gjort flera mål denna afton.
Denna slutsats stöds än mer av det fakutm att MoDo inte spelade direkt bra mot Mora ikväll. Av detta följer att det mest troliga är att det var Modo som tillät oss att vara bra i tisdags inte att vi gjorde MoDo dåligt.
Din egna slutsats om Larssons kvalite fallerar på flera punkter inte minst det faktum att du har för få bevis för ståndpunkten. Alltså matchen mot FBK samt Moras match mot MoDo är bevis som tydligt talar för att vi och MoDo är rätt svaga just nu i serien...
I mitt tycke finns endast en spelare som kan få godkä'nnt efter kvällens drabning och det är just Larsson. Alla andra borde ställa sig i skamvrån. Jag börjar mer och mer förstå för övrigt hur Frylén kunde komma upp i mer än -20 i plus minus statistiken förra säsongen. Rent svag och nonchalant med pucken. Tyvärr tycker jag även att Tompa Johansson spelar betydligt sämre än väntat och framför allt känns han väldigt seg på grillorna.
HV71 härnäst borta på lördag. Känns upplagt för en rejäl torsk där med. Kan vara läge att bänka någon av backarna och låta Kjell få chansen istället. Tror inte han skulle göra ett mycket sämre jobb den saken är säker.
Däremot tycker jag mig faktiskt se lite mer linjer i anfallsspelet jämfört med föra säsongen då det bara var dumpa in pucken och köra som gällde. Känns också som att om det skall in ytterligare förstärkningar så är det på backsidan som det behövs för det var rent brutalt svagt agerat från de allra flesta av dessa pjäser. Tom en sådan stabil back som Timmy Pettersson kändes osäker och denna Printz tycker jag inte visade framfötterna heller, tyvärr visade han vid ett flertal tillfällen att hans handleder inte är de mest känsliga och passnnioarna han slog var därefter.
Dessutom var det en hysterisk markeringsmiss vid FBKs 1-0 mål. Om jag inte såg helt fel var det dessutom bremberg som inte brydde sig om att jobba hem efter sin gubbe när denne stack mot målet.
Även Säcken bör få sig en skopa ovett. Varför i helvete plockade han inte Larsson under vårt sista PP? det var dryga 3 minuter kvar och underläge med två baljor. Tror som tusan att vi borde prövat och spela 6-4 under hela PP-spelet.
Din logik: jag menar att du baserat på statistik drar slutsatsen att det var Modo som var kass och inte DIF som var bra i tisdags. Detta går ju inte att göra utan det blir bara ett hypotetiskt resoneman. Om man skulle använda samma hypotetiska resonemang kring Larsson så pekar ju statistiken på att han var usel idag också. Om detta vet jag dock inte eftersom jag inte såg matchen. Däremot lyssnade jag på web-radion och där hyllade man flera ggr Heinos insatser men det var inte särskilt många positiva kommentarer kring Larsson. Om du nu såg matchen får du gärna berätta på vilket sätt du tyckte Larsson var bra/godkänd för han är iaf enligt mig det största orosmolnet i dagens trupp.
Riktigt kluven efter dagens match. Backspelet under all kritik med Ericsson som enda back som klarar sig undan med ett godkänt. På forwardssidan är jag egentligen inte så himla orolig. Dick gjorde några riktigt sköna dragningar och gjorde inte bort sig defensivt. Ask-Engqvist-Fimpen tycker jag är godkända som checking-line. Anger-Ottosson-Ölvestad såg bleka ut men då måste man ha i baktanke att Ölvestad inte är 100% än. Men ärligt talat, skulle inte DIF ha tuffat till sig inför denna säsong? Vi har fan tunga backar men dom spelar som fröken Fernholm.
I 2a och 3e skapade vi bra tryck på läktaren. Men vi kan mycket mycket bättre. Varför? VI är DIF vi är så jävla mycket finare och bättre!
Det är nu vi ska återkomma till klassiska Hovet och sluta upp bakom skölden och visa vår kärlek för DIF!
Riktigt jävla besviken efter matchen: trodde definitivt vi hade en bra chans mot ett förhoppningsvis trött FBK. Tji fick vi, och FBK ska fan ha cred för det med. Möta LA Kings igår och sen vinna borta med 4-1. Matchen mot HV kan jag inte direkt säga att jag ser fram emot. Och Mora? Överraskar igen och klår MoDo. Visst, vi är i inledningen av säsongen och har ett tufft inledningsprogram, men nu måste fan saker rulla igång snart och fler än förstafemman visa sig värda lönen!
Knirre & Kall-El
Vet att det är mycket sura/negativa ord om DIF som kommer från er just nu.
Och jag håller med er på vissa/flera punkter, men samtidigt hoppas jag VERKLIGEN att detta bara är en svacka,tillfällighet tills Ossi kommer och Jiri.
Till er andra som tycker DIF spelade bra i tisdags och hyfsat idag. Och gnäller på Knirre & Kall-EL
Så har jag bara att säga:
* Inse att ni ljuger för er själva förstår inte att ni inte ser, känns som ni lever i en drömvärld eller har ni själva målat upp för bra bilder eller har förstora förhoppningar detta år om DIF´s trupp i år och inte kan inse att vissa av spelarna inte borde spela i ES eller att ni inte kan tåla att folk pratar illa om DIF. Måste få gnälla när sitt lag spelar dåligt.
Nytt år och de två första matcher: ena leder vi med två mål den andre udda måls underläge och samma scenario.
Hade trott att Säcken hade elimnerat detta moment inför denna säsongen men det verkar tydligen inte som om han ens har förstått vad som händer gång efter gång. utan samma visa vi tar med oss den första perioden till nästa match, rent skitsnack.
Även om inte alla våra spelare håller ES kvalite och kan producera, så tycker jag att de iallafall borde orka med att spela i tre perioder om de så bara spelar för 0-0 i sista perioden.
Tycker synd om Linkan och Bengan som vet om att producera inte dem så förlorar vi. Fy fan å känna så när man kliver ut på isen. att veta att det inte finns någon annan där som kan stå för målskyttet när de har en dålig dag eller de inte får in pucken helt enkelt.
Brukar inte gnälla alltid, men mår inte så jävla bra när samma visa upprepar sig i år igen. vet att det bara gått två matcher, men finns inget som talar för att DIF ska börja spela och inte slarva i tredje perioden mer.
Kan inte förklara hur mycket jag vill att DIF ska vara ett topplag igen, god ekonomi, mycket publik bra spel och spelare. SAKNAR DET SOM FAN!
Kanske därför det gör så ont att se sitt lag förlorar så här, med tanke på vilket storlag det en gång var.
alltså alla är så jäävla negativa och tråkiga. vi har spelat 2 matcher och har inte riktigt kommit igång än, KOM IGEN NU VA FAAAN TAGGA TILL FÖR I HELVETE ! NI KAN FAAN INTE BÖRJA KLAGA PÅ VARENDA SPELARE BARA FÖR ATT VI FÖRLORAR 2 MATCHER !!!!!!!!!! vi hade många chanser att göra mål, bara att vi inte tog vara på dom chanserna, vi tar vara på våra chanser nästa match och sen krossar vi HV71
Mans91 skrev:alltså alla är så jäävla negativa och tråkiga. vi har spelat 2 matcher och har inte riktigt kommit igång än, KOM IGEN NU VA FAAAN TAGGA TILL FÖR I HELVETE ! NI KAN FAAN INTE BÖRJA KLAGA PÅ VARENDA SPELARE BARA FÖR ATT VI FÖRLORAR 2 MATCHER !!!!!!!!!! vi hade många chanser att göra mål, bara att vi inte tog vara på dom chanserna, vi tar vara på våra chanser nästa match och sen krossar vi HV71
de sista du säger låter som något Säcken hade kunnat sagt efter en match.
Titta på Hv´s spelartrupp tror du dem kommer ens ge oss en chans att ta vara på våra målchanser???
Vi krossar inte hv borta. inte negativ, visst fan hoppas jag att vi vinner.
Men ren idioti att tro att vi ska vinna på lördag, gör att man bara blir mer förbannad senare på lördagskvällen.
Jag hade tippat på tre raka förluster de första matcherna. Vi möter Modo borta, Färjestad hemma och HV borta. Vi kunde inte ha fått en svårare lottning.
Det tråkiga är att vi verkar sakna självförtroende för tillfället och att de nya backarna inte kommit in i spelet.
Tycker att det är dags för lite omvaskning i kedjorna. Förslagsvis bör Axelsson få chansen i bättre omgivning. Ottoson-Anger levererar inte. Bryt deras samarbete.