Djurgårdens IF - HV71, 16/1 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

En annan gåta.

Med ett formtoppat DIF som möter serieledarna & iaf en halvt pånyttfödd klack.
När om inte till denna match ska det bli över 7000 i globen?

Tragiskt
:cry:
Användarvisningsbild
Jack Daniel

Inlägg av Jack Daniel »

Tycker att HV71 vann matchen pga

*bra taktik i sista perioden av Mårts. De stängde igen mittzonen, framför allt centralt i banan.
*Fick 1-1 genom tursamt uppspel, mot ett DIF som då blev tvekande, osäkra resten av matchen.
*Kvitteringen gav HV energi.
*Bra målvaktsspel av Ersberg även om det inte var så många klara chanser.

Tycker det är synd att vi inte kan knyta till säcken idag, laget kämpade bra, framför allt defensivt i två och en halv period.

Onödigt vetande: Passade på att morsa på Wille Bäckström på vägen ut.

D.I.F.
Richard DIF Skåne

1-3 mot HV71 16/1

Inlägg av Richard DIF Skåne »

Ibland har man inte marginalerna riktigt på sin sida, men det tog tid innan det var klart att HV vann - trots förlust STARKT JOBBAT mot 1:an!!
Kylskåp

Inlägg av Kylskåp »

Allt kring den här matchen var uselt. Det räcker att säga så, analyser och dylikt kan vi spara. Vi är i ett så'nt viktigt skede att vi inte kan fokusera på det negativa. Det får komma upp efter säsongen.

Full fokus istället på nästkommande matcher.

Vi ska till slutspel!
Användarvisningsbild
Jack Daniel

Inlägg av Jack Daniel »

Kylskåp skrev:Allt kring den här matchen var uselt. Det räcker att säga så, analyser och dylikt kan vi spara. Vi är i ett så'nt viktigt skede att vi inte kan fokusera på det negativa. Det får komma upp efter säsongen.

Full fokus istället på nästkommande matcher.

Vi ska till slutspel!

Håller inte med dig för fem nickel.
Självfallet ska matchen analyseras. Dessutom är analyserande KUL. 8)
Jag håller inte heller med om att allt var uselt med matchen. DIF:s försvarsspel de första två perioderna var väldigt bra, t ex.

D.I.F.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Klaga in på Ronnie.... mannen är en hjälte. Har minsann inte sett Lindman ellr Liwing gå ut och ta på sig småmisstag som kostat baklängesmål direkt. Dessutom är Ronnies misstag få jämfört med t ex redan nämnda Lindmans.
Användarvisningsbild
Rash
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Synd att det blev torsk, men det var som ngn skrev tidigare, klass slog motivation igår kväll. När HV lägger in en extra växel så hade inte vi nåt att kontra med. Inte mycket att säga om, vi låg 7:a inför matchen och vi mötte serieledarna.

Med tanke på hur stor klacken var igår så är jag riktigt besviken. Tror det är den första 1/3-matchen som går i moll.

Det blir nya tag mot clöbben på torsdag, vinst där och vi ligger bara 1 poäng efter lhc!

Ps. Ge fan i att kasta skit på Ronnie P, han är kung, punkt slut!
Lycka är att vara djurgårdare
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Rash skrev:Synd att det blev torsk, men det var som ngn skrev tidigare, klass slog motivation igår kväll. När HV lägger in en extra växel så hade inte vi nåt att kontra med. Inte mycket att säga om, vi låg 7:a inför matchen och vi mötte serieledarna.

Med tanke på hur stor klacken var igår så är jag riktigt besviken. Tror det är den första 1/3-matchen som går i moll.

Det blir nya tag mot clöbben på torsdag, vinst där och vi ligger bara 1 poäng efter lhc!

Fel, om vi vinner mot clöbben på torsdag är vi 4 poäng efter, inte 1 poäng.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

pekka21 skrev:
Rash skrev:Synd att det blev torsk, men det var som ngn skrev tidigare, klass slog motivation igår kväll. När HV lägger in en extra växel så hade inte vi nåt att kontra med. Inte mycket att säga om, vi låg 7:a inför matchen och vi mötte serieledarna.

Fel, om vi vinner mot clöbben på torsdag är vi 4 poäng efter, inte 1 poäng.
Du har så rätt så, I stand corrected.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Då kastar jag skit på dig och ifrågasätter ditt kunnande om hockey, är Ronnie kung??? Jaha, då gör det inget att man är kass match efter match, för han är kung.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Kall-El skrev:Klaga in på Ronnie.... mannen är en hjälte. Har minsann inte sett Lindman ellr Liwing gå ut och ta på sig småmisstag som kostat baklängesmål direkt. Dessutom är Ronnies misstag få jämfört med t ex redan nämnda Lindmans.
Jo men du hittar väl alltid spelare som är sämre?

Jag menar det är Ronnie, RågsvedsRonnie, han t.o.m tar på sig sina misstag, tur det för annars hade DU aldrig förstått att han gör misstag.
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Caveman skrev:

Då kastar jag skit på dig och ifrågasätter ditt kunnande om hockey, är Ronnie kung??? Jaha, då gör det inget att man är kass match efter match, för han är kung.
Kasta på du, mitt hockeykunnande är kanske begränsat.
Men om man varit DIF trogen under så lång tid, gått med på att få sin lön sänkt med 25%, aldrig något gnäll aldrig något strul såvitt jag kan minnas, då är man i mina ögon kunglig!

Sen att åldern tar ut sin rätt i Ronnies fall är inte mycket att säga om. Men han kompenserar oftast hans brist på snabbhet med att vara placeringssäker.
Med tanke på vad vi har råd med så är Ronnie helt ok. Men skakar du fram några friska miljoner så kan vi nog fixa fram en back som kan leverera.
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

Asså klacken igår va tamefan de sämsta skiten i världshistorien, jag förstår mig fan inte på folk som köper klackplåt och sen ställer sig där och håller käften, fan ställ er up och sjung för fan och då snackar vi inte att vi ska sjunga i 10sek utan i 60min. I period 3 vart vi ut sjungna av både sitplatts och HV klacken...pinsamt!
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Rash skrev:
Caveman skrev:

Kasta på du, mitt hockeykunnande är kanske begränsat.
Men om man varit DIF trogen under så lång tid, gått med på att få sin lön sänkt med 25%, aldrig något gnäll aldrig något strul såvitt jag kan minnas, då är man i mina ögon kunglig!

Sen att åldern tar ut sin rätt i Ronnies fall är inte mycket att säga om. Men han kompenserar oftast hans brist på snabbhet med att vara placeringssäker.
Med tanke på vad vi har råd med så är Ronnie helt ok. Men skakar du fram några friska miljoner så kan vi nog fixa fram en back som kan leverera.
Tyvärr så kan jag inte kasta fram några miljoner varken friska eller sjuka.

Visst, du kallar honom kunglig, det är så du ser det hela, jag ser mest en "kung" som behöver avsättas, dom flesta tycker att han är bra mest p.g.a att det är RågsvedsRonnie.
Placeringssäker!!?? Det har han också tappat, igår såg han stundtals ut som Farstas pojklag, som spelade i pausen.

(Lindman var kanke ännu sämre)

F.ö så gjorde DIF en bra match, iallafall fram till 1-0....
Användarvisningsbild
Kennholt

Inlägg av Kennholt »

Rash skrev:
Kanske fel att kasta skit på Ronnpan, men nån kung är han fan inte!
Han gör alldeles för mycket enkla misstag.
Skriv svar